W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Postanowienia ogólne

Podstawy prawne

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Zamościu zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie:

  • ustawy z 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 195 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi,

  • ustawy z  dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 633 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi,

  • ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 869 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi,

  • ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie  (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1464),

  • statutu Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Zamościu,

  • regulaminu organizacyjnego,

  • innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

Informacje ogólne

  • Powiatowa Stacja jest jednostką organizacyjną zapewniającą realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Zamościu, zwanego dalej „Powiatowym    Inspektorem”.

  • Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Zamość, ul. Peowiaków 96.

  • Obszarem działania Powiatowej Stacji i Powiatowego Inspektora jest miasto na prawach powiatu – Zamość i powiat zamojski.

  • Powiatowa Stacja jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym finansowanym z budżetu państwa, w stosunku do którego uprawnienia podmiotu tworzącego posiada Wojewoda Lubelski.

  • Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej, dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia jest Powiatowy Inspektor.

{"register":{"columns":[]}}