W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

B3 - Zgłoszenie historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi przez władającego powierzchnią ziemi, który stwierdził to zanieczyszczenie na terenie będącym w jego władaniu

KARTA USŁUGI

ZGŁOSZENIE HISTORYCZNEGO ZANIECZYSZCZENIA POWIERZCHNI ZIEMI PRZEZ WŁADAJĄCEGO POWIERZCHNIĄ ZIEMI

Co chcę załatwić?

Zgłosić historyczne zanieczyszczeni powierzchni ziemi przez władającego powierzchnią ziemi.

Kogo dotyczy?

Władającego powierzchni ziemi, podmiot ujawniony jako władający gruntem.

Co przygotować?

Przygotuj:

  • imię i nazwisko albo nazwę podmiotu oraz jego adres zamieszkania albo adres siedziby;
  • adres i numer działki ewidencyjnej;
  • informacje na temat czasu wystąpienia zanieczyszczenia powierzchni ziemi, w tym w miarę możliwości, dokumenty uprawdopodobniające, że zgłoszenie dotyczy historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi;
  • opis  stwierdzonej sytuacji wskazującej na występowanie potencjalnego historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi, dokumentację, potwierdzającą wystąpienie zanieczyszczenia powierzchni ziemi, w tym nazwy substancji powodujących ryzyko oraz wyniki badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska.

 

Do zgłoszenia składanego w postaci elektronicznej dołącza się zeskanowane dokumenty lub dokumentację, o których mowa wyżej.

Ile muszę zapłacić?

Za złożenie i rozpatrzenie zgłoszenia nic nie zapłacisz.

Forma załatwienia sprawy

Decyzja o wpisie o potencjalnym historycznym zanieczyszczeniu ziemi do rejestru historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi.

Miejsce złożenia dokumentów

Dokumenty możesz złożyć osobiście w sekretariacie naszego Urzędu lub drogą pocztową na adres:

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Opolu

ul. Firmowa 1, 45-594 Opole

Sekretariat: pok. 4.30, III piętro

lub

  • Adres elektronicznej skrzynki podawczej: /rdoswopolu/skrytka
  • Adres elektronicznej skrzynki podawczej duże pliki: /rdoswopolu/SkrytkaESP

 

     Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.30 – 15.30.

Tryb odwoławczy

Od decyzji możesz odwołać się do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu w terminie 14 dni kalendarzowych od daty jej doręczenia.

Uwagi / inne informacje

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska.

{"register":{"columns":[]}}