W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

B4 - Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi

KARTA USŁUGI

WNIOSEK O WYDANIE DECYZJI USTALAJĄCEJ PLAN REMEDIACJI HISTORYCZNEGO ZANIECZYSZCZENIA POWIERZCHNI ZIEMI

Co chcę załatwić?

Złożyć wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi.

Kogo dotyczy?

Władającego powierzchnią ziemi, podmiotu ujawniony jako władający gruntem

Co przygotować?

Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji wraz z projektem planu remediacji, który winien zawierać informacje o:

  • terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni;
  • aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu;
  • właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowie;
  • nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartości w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja;
  • ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska;
  • budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych do dokonania oceny występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska - jeżeli zachodzi taka potrzeba;
  • planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji;
  • planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji;
  • sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. - Prawo ochrony środowiska.

 

Do pisemnego wniosku należy dołączyć jego zapis w postaci elektronicznej, na informatycznych nośnikach danych.

Ile muszę zapłacić?

Za wydanie decyzji zapłacisz 10,00 zł.

Za ewentualne pełnomocnictwo zapłacisz 17,00 zł.

Opłaty należy dokonać przed złożeniem wymaganych dokumentów na rachunek bankowy:

Urząd Miasta Opola Bank Millennium S.A. nr: 03 1160 2202 0000 0002 1515 3249

tytułem: „opłata skarbowa za wydanie decyzji ustalającej plan remediacji …” lub „opłata skarbowa za pełnomocnictwo”

Z opłaty skarbowej zwolnione są m.in.: jednostki budżetowe czy jednostki samorządu terytorialnego.

Dowód wpłaty lub potwierdzenie przelewu należy dołączyć do wniosku.

Forma załatwienia sprawy

Decyzja ustalająca plan remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi.

Miejsce złożenia dokumentów

Dokumenty możesz złożyć osobiście w sekretariacie naszego Urzędu lub drogą pocztową na adres:

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Opolu

ul. Firmowa 1, 45-594 Opole

Sekretariat: pok. 4.30, III piętro

lub

  • Adres elektronicznej skrzynki podawczej: /rdoswopolu/skrytka
  • Adres elektronicznej skrzynki podawczej duże pliki: /rdoswopolu/SkrytkaESP

 

     Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.30 – 15.30.

Tryb odwoławczy

Od decyzji możesz odwołać się do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu w terminie 14 dni kalendarzowych od daty jej doręczenia.

Uwagi / inne informacje

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska.

{"register":{"columns":[]}}