Skargi, wnioski i petycje

Skargi i wnioski są przyjmowane i rozpatrywane na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Organy państwowe obowiązane są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków w ustalonych przez siebie dniach i godzinach.

Petycje są przyjmowane i rozpatrywane na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach. Ustawa ta określa zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów w sprawach dotyczących petycji.

Przyjęcia klientów w sprawach skargi wniosków dobywają się w siedzibie Świętokrzyskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Kielcach przy ul. Wesołej 56, 

  •  od wtorku do piątku w godzinach urzędowania oraz
  • w poniedziałki w godzinach 730 – 1600.

Naczelnik Świętokrzyskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Kielcach lub jego Zastępca przyjmuje klientów po uprzednim uzgodnieniu spotkania telefonicznie lub osobiście z pracownikiem sekretariatu Naczelnika, tel. 41 36-42-810.

Skargi i wnioski pisemne można składać osobiście:

  •  w Kancelarii Świętokrzyskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Kielcach (pokój 1),
  • za pośrednictwem sekretariatów Oddziałów Celnych.

Skargi i wnioski pisemne można przesyłać na kilka sposobów:

  • na adres siedziby: Świętokrzyski Urząd Celno-Skarbowy w Kielcach, ul. Wesoła 56, 25-363 Kielce,
  • pocztą elektroniczną na adres e-mail: swietokrzyski.ucs@mf.gov.pl(z podaniem adresu zamieszkania wnoszącego skargę lub wniosek),
  • Elektroniczną Skrzynką e-PUAP Urzędu,
  • faksem pod numer 41-36-42-847.

Skargi i wnioski dotyczące Świętokrzyskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Kielcach można wnieść osobiście lub pocztą do Izby Administracji Skarbowej w Kielcach, ul. Sandomierska 105, 25-324 Kielce.

Skargi i wnioski nie są przyjmowane telefonicznie.

W skardze lub wniosku należy zamieścić imię, nazwisko i adres.
Brak tych elementów skutkuje pozostawieniem skargi lub wniosku bez rozpoznania.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
21.03.2025 12:00 Joanna Kępa
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wieloosobowe Stanowisko ds. Komunikacji
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi, wnioski i petycje 2.0 18.08.2025 09:01 Anna Stępień
Skargi, wnioski i petycje 1.0 21.03.2025 12:00 Joanna Kępa

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}