W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowa obwodnica Kostrzyna nad Odrą w realizacji

15.09.2025

W Zielonej Górze podpisano umowę na budowę obwodnicy Kostrzyna nad Odrą. Inwestycję zrealizuje firma Intercor, a jej wartość to ponad 285 mln zł. Nowa trasa o długości 9,2 km powstanie w ciągu drogi krajowej nr 31.

Podpisanie umowy - obwodnica Kostrzyna nad Odrą

Dzięki dobrej współpracy zarówno ze służbami wojewody, jak i z samorządem, udało nam się rozwiązać wiele problemów jeszcze przed czasem – podkreślił Henryk Janowicz, dyrektor Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze.

9 kilometrów nowej drogi i most na Warcie

Projekt zakłada budowę jednojezdniowej, dwupasowej trasy klasy GP. Powstanie na niej cztery ronda, pięć wiaduktów oraz nowy most na Warcie z estakadą o długości blisko jednego kilometra.
Obwodnica ominie centrum Kostrzyna i połączy się z DK22 i DK31 w rejonie Starego Kostrzyna. Dzięki temu ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z miasta, co poprawi komfort życia mieszkańców i bezpieczeństwo na drogach lokalnych.

Część rządowego programu budowy obwodnic

Dziś podpisujemy umowę na budowę obwodnicy Kostrzyna nad Odrą. Jestem przekonany, że ta inwestycja, warta 285 mln zł, zostanie sprawnie wykonana i za 39 miesięcy oddamy ją do użytku – mówił Stanisław Bukowiec, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Obwodnica jest elementem rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020–2030. W województwie lubuskim zaplanowano sześć tego typu inwestycji. Część z nich jest już ukończona, inne są w przygotowaniu. Kostrzyn to czwarta obwodnica w regionie, która weszła w fazę realizacji.

Znaczenie dla regionu i gospodarki

Podczas podpisania umowy Wojewoda Lubuski Marek Cebula podkreślał, że inwestycja ma ogromne znaczenie strategiczne:

Jeśli dziś spojrzymy na województwo lubuskie, to chyba nikt nie ma wątpliwości, że – przede wszystkim pod względem gospodarczym – kluczowe są szlaki komunikacyjne – zaznaczył.

Stanisław Bukowiec dodał, że nowa droga nie tylko poprawi bezpieczeństwo mieszkańców, lecz także przyczyni się do rozwoju gospodarczego, zwiększając atrakcyjność inwestycyjną regionu i ułatwiając dostęp do strefy przygranicznej.

Intercor gwarantuje terminowość

Za budowę odpowiedzialna będzie spółka Intercor. Prezes firmy, Piotr Jurczyk, zapewnił o gotowości do realizacji zadania:

Jako firma jesteśmy dobrze znani w tym regionie. Realizujemy wiele dużych kontraktów i dysponujemy odpowiednim potencjałem oraz sprzętem. Jestem pewien, że nie zawiedziemy i podobnie jak dotąd, wszystkie prace zakończymy terminowo – podkreślił.

Wsparcie rządu i samorządu

W uroczystości podpisania umowy uczestniczyli przedstawiciele rządu, władz województwa i lokalnych samorządów, w tym Marszałek Województwa Lubuskiego, Sebastian Ciemnoczołowski i Poseł na Sejm RP, Stanisław Tomczyszyn.

Dziękuję za tę dzisiejszą umowę i mam nadzieję, że doczekamy szczęśliwego końca i powiemy: „mamy to”. To bardzo istotna obwodnica z punktu widzenia rozwoju województwa lubuskiego, a także całej Polski – zaznaczył Wojewoda Marek Cebula.

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}