W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Od 13 listopada 2022 zmiany w związku z formalnościami dotyczącymi paszportów

15.11.2022

Od 13 listopada 2022 formalności związane z wnioskowaniem o paszport stają się jeszcze prostsze!

Informacja dotycząca zmian w wydawaniu paszportów

Dlaczego formalności stają się prostsze?

  1. Odchodzimy od wypełniania wniosku paszportowego odręcznie;
  2. O możliwości odbioru gotowych dokumentów urząd poinformuje smsem lub e-mailowo, jeśli podamy swoje dane kontaktowe;
  3. Dzięki nowej e-usłudze będzie też można zgłosić online utratę lub uszkodzenie paszportu;
  4. Przy odbiorze paszportu organ wydający będzie mógł potwierdzić Twoją tożsamość również na podstawie odcisku palca.

Dzięki nowym e-usługom sprawdzisz ponadto:

  • swoje dane w Rejestrze Dokumentów Paszportowych (RDP),
  • czy paszport lub inny dokument paszportowy jest gotowy do odbioru,
  • ważność paszportu lub innego dokumentu paszportowego,

Zgłoś online utratę paszportu!

Jednym z udogodnień, które oddajemy w ręce obywateli, jest możliwość zgłoszenia online uszkodzenia paszportu albo innego dokumentu paszportowego.

Można to zrobić w trzech prostych krokach:

  1. Zweryfikuj swoją tożsamość online. Możesz to zrobić za pomocą profilu zaufanego lub e-dowodu;
  2. Wejdź na portal gov.pl w zakładkę „Usługi dla Obywatela”. Znajdź e-usługę „Zgłoś utratę lub uszkodzenie paszportu lub innego dokumentu paszportowego”;
  3. Kliknij „Wyślij zgłoszenie” i potwierdź za pomocą e-podpisu, profilu zaufanego, e-dowodu lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}