W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Podsumowanie pracy Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w 2021 roku

29.12.2021

Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem wybranych działań, które w 2021 roku podejmowały wydziały Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Fasada Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego

Sprawy i dokumentacja

    • Zajmujemy 3 miejsce w Polsce wśród urzędów wojewódzkich pod względem ilości spraw prowadzonych elektronicznie;
    • Przeanalizowaliśmy 10 704 aktów prawnych jednostek samorządu terytorialnego pod kątem zgodności z prawem. Wydaliśmy 108 rozstrzygnięć nadzorczych stwierdzających nieważność badanych aktów oraz 16 wskazań;
    • Przeprowadziliśmy 336 planowych kontroli w jednostkach rządowej administracji zespolonej, samorządzie terytorialnym, podmiotach wykonujących działalność leczniczą, jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy, zakładach pracy chronionej, wśród tłumaczy przysięgłych oraz innych jednostkach do których wojewoda posiada kompetencje kontrolne, 1 kontrolę zleconą przez Ministerstwo Sprawiedliwości, a także 15 kontroli doraźnych;
    • Opublikowaliśmy 2 714 pozycji Dziennika Urzędowego Województwa Lubuskiego;
    • Rozpatrzyliśmy 268 skarg i 25 wniosków oraz przeprowadziliśmy 112 interwencji dotyczących pomocy mieszkańcom;
    • Wydaliśmy 25 000 paszportów;
    • Przyjęliśmy ponad 30 000 wniosków o wydanie zezwolenia na pracę lub zezwolenia na pobyt w Polsce;
    • Wydaliśmy 27 000 decyzji i postanowień w sprawach cudzoziemców;
    • Wydaliśmy 1818 orzeczeń o niepełnosprawności;
    • Zarejestrowaliśmy 17 231 spraw w Oddziale Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
    • Zakończyliśmy wszystkie postępowania w sprawach koordynacji systemów zabezpieczenia, które urząd przejął od Marszałka Województwa Lubuskiego w 2018 roku;
    • Uregulowaliśmy stan prawny około 1000 działek;
    • Wydaliśmy 217 decyzji o ustaleniu odszkodowań związanych z budową dróg publicznych na łączną kwotę 13,2 mln zł;
    • Potwierdziliśmy 35 wniosków o prawo do rekompensaty przez Oddział Mienia Zabużańskiego.

Programy rządowe

    • Program Maluch + – w 2021 roku pozyskaliśmy największe jak dotąd środki z programu. 14 937 075,00 zł pozwoli na utworzenie 520 nowych miejsc opieki dla dzieci do lat 3. W ramach tych środków udzieliliśmy również wsparcia 2626 miejscom w instytucjach publicznych i prywatnych. Dodatkowo 986 490,00 zł trafiło do 26 placówek, pomogło w funkcjonowaniu 938 miejscom opieki;
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025 – 28 organów otrzymało dotację w łącznej wysokości 309 900,00 zł;
    • Laboratoria Przyszłości – na doposażenie szkół z województwa przekazano łącznie 25 833 100 zł. Program obejmie 78 215 uczniów w 309 szkołach;
    • Rodzina 500 + – od stycznia do listopada 2021 r. wypłacono 1 861 581 świadczeń;
    • Senior + – dotację w kwocie 600 000,00 zł otrzymały 2 samorządy na uruchomienie 2 placówek Senior + (łączna liczba 50 miejsc w Santoku i Wschowie);
    • Realizujemy Wieloletni program rządowy „Niepodległa” na lata 2017-2022;
    • W ramach naboru w Programie Mosty dla Regionów województwo otrzymało 295 000,00 zł;
    • Przeprowadziliśmy nabór 42 wniosków do Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych na kwotę 17 387 500,00 zł;
    • Przeprowadziliśmy nabór 7 wniosków z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych na kwotę 1 358 469.00 zł;
    • Przeprowadziliśmy nabór do Rządowego Funduszu Inwestycji Drogowych  na kwotę 83 188 003,87 zł;
    • Przeprowadziliśmy 2 nabory w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściach dla pieszych), w wyniku których 23 zadania otrzymały 2 179 925,00 zł;
    • Obsługujemy Fundusz Solidarnościowy.

 

Bezpieczeństwo i zdrowie

    • Zorganizowaliśmy i przeprowadziliśmy Lekarski Egzamin Końcowy;
    • Wyszliśmy z inicjatywą utworzenia na stronie Collegium Medicum UZ platformy informacyjnej da studentów i absolwentów studiów lekarskich; 
    • Opracowaliśmy pierwszy Plan Transformacji w zakresie ochrony zdrowia dla województwa lubuskiego na lata 2022-2026;
    • Prowadziliśmy kampanię promującą Narodowy Program Szczepień;
    • Budujemy Wojewódzki Magazyn Przeciwpowodziowy;
    • Przeprowadziliśmy ćwiczenia „Warta” dla policji, straży pożarnej, Wojsk Ochrony Terytorialnej i pracowników Biura Zarządzania Kryzysowego LUW w zakresie doskonalenia procedur oraz działań ratunkowych w przypadku fali powodziowej na Warcie;
    • Przejęliśmy obowiązek prowadzenia Dyspozytorni Medycznej i zatrudniliśmy 36 osób do jej obsługi;
    • Zrealizowaliśmy kolejny etap integracji systemu powiadamiania ratunkowego.
    • Podpisaliśmy porozumienie transgraniczne w obszarze ratownictwa medycznego;
    • Zorganizowaliśmy akcję „Zaszczep się w majówkę”;
    • Uruchomiliśmy 26 punktów powszechnych szczepień przeciwko COVID-19.

Wyróżnienia i nagrody

    • Otrzymaliśmy certyfikat „Przyjazny Urząd”;
    • Otrzymaliśmy wyróżnienie „Innowacyjny urząd”;
    • Otrzymaliśmy tytuł „Friendly Workplace 2021”;
    • Otrzymaliśmy nagrodę główną w konkursie Szefa Służby Cywilnej za Najlepsze Praktyki Work-Life Balance w służbie cywilnej oraz za Politykę zarządzania wiekiem.

Inne

    • INTERREG VA CERTYFIKACJA ŚRODKÓW – kontrolerzy wystawili 111 certyfikatów na wartość 7,52 mln euro w Programie Brandenburskim oraz poświadczyli 30 wniosków o wartości 454 580 euro w Programie Saksońskim. Poświadczenia wydatków i wniosków przyczyniły się m.in. do budowy mariny w Santoku, a także rewitalizacji parku Siemiradzkiego w Gorzowie Wielkopolskim; 
    • Zwiększyliśmy wykorzystanie ePUAP przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej. Korzysta z nich już 17 z 23 domów pomocy społecznej i 23 z 34 środowiskowych domów samopomocy.
    • Przenieśliśmy strony www Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego do spójnego systemu informacji gov.pl;
    • Zakończyliśmy trwającą od 2013 roku modernizację budynku LUW;
    • Uczestniczyliśmy w pracach rozwojowych systemu EZD RP;
    • Przeprowadziliśmy postępowania przetargowe na wykonanie wiaty oraz garaży przy ul. Młyńskiej, jak również na wykonanie wielopoziomowego parkingu;
    • Uczestniczyliśmy w projekcie KPRM „Procedury bez barier”;
    • Przyłączyliśmy się do wielu akcji, w tym do: „Pól Nadziei”, Szlachetnej Paczki, Torby Charytatywnej Caritas. Sprzedawaliśmy kalendarze, z których dochód przeznaczyliśmy na zakup karmy do gorzowskiego schroniska dla zwierząt. Zbieramy nakrętki do dużego serca ustawionego przed wejściem do urzędu.

 

{"register":{"columns":[]}}