W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zespół ratownictwa od nowego roku

08.12.2025

Od 1 stycznia 2026 roku w Rudzie Malenieckiej rozpocznie dyżury podstawowy zespół ratownictwa medycznego. O jego utworzeniu, co wpłynie na zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców, poinformował wojewoda Józef Bryk.

Ruda Maleniecka - briefing prasowy

Zespól składać się będzie z dwóch ratowników medycznych, którzy dysponować będą nowoczesnym ambulansem. Pozwoli to na szybkie dotarcie do osób potrzebujących pomocy. Plan utworzenia zespołu został zatwierdzony przez wojewodę oraz ministra zdrowia.

- Po analizie czasów dojazdu karetek do pacjentów okazało się, że w północnej części województwa, a szczególnie w powiecie koneckim są one najdłuższe. O ile w mieście i gminie Końskie jest to około 12 minut, tak na dojazd do gmin Ruda Maleniecka czy Fałków potrzeba już około 24-30 minut. Spowodowane jest to ukształtowaniem terenu, siecią dróg i odległościami, jakie łączą Końskie z tymi gminami – powiedział wojewoda.

- Zdecydowaliśmy się na zlokalizowanie zespołu ratownictwa w Rudzie Malenieckiej ze względu na położenie tej miejscowości – podkreślił Józef Bryk.

Dyrektor generalny urzędu wojewódzkiego Michał Cichocki poinformował, że środki zabezpieczone przez Narodowy Fundusz Zdrowia na utworzenie placówki w Rudzie Malenieckiej to około 1,5 mln zł w skali roku. Tego typu zespołów ratownictwa medycznego działa na terenie województwa świętokrzyskiego ponad 50.

Wójt Rudy Malenieckiej Jolanta Orman zwróciła uwagę, że duży procent mieszkańców gminy to dorośli, a szczególnie seniorzy częściej wymagający pomocy medycznej. Przez gminę przebiegają ponadto dwie drogi krajowe, na których mają miejsce wypadki drogowe.

Przypomnijmy, że do zadań wojewody należy organizowanie i koordynacja systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego oraz jego nadzorowanie na terenie województwa.

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}