W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski na podmioty

Skarga i wniosek na podmiot działający na rynku artykułów rolno-spożywczych (w skrócie skarga na podmiot lub wniosek na podmiot) to informacja od konsumenta, organizacji lub przedsiębiorcy dotycząca jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych oraz innych produktów (np. materiałów lub wyrobów przeznaczonymi do kontaktu z żywnością) podlegających kontroli IJHARS, w tym produktów ekologicznych, regionalnych i tradycyjnych.

Jakie informacje powinno zawierać zgłoszenie?

Zgłoszenie powinno zawierać:

  • nazwę i adres: producenta lub dystrybutora lub importera (dane zawarte na opakowaniu lub etykiecie) lub nazwę i adres sprzedającego (sprzedaż detaliczna, hurtowa lub sprzedaż przez Internet),
  • nazwę produktu będącego przedmiotem zastrzeżeń,
  • opis zastrzeżeń dotyczących produktu (opis oznakowania, cechy jakościowe).

Uwaga!

  • Do zgłoszenia warto załączyć zdjęcia opakowania i etykiety produktu, ewentualnie inne dowody potwierdzające zastrzeżenia.
  • Do zgłoszenia nie należy dołączać produktu, ponieważ jakość handlowa może zostać sprawdzona wyłącznie w toku urzędowej kontroli, w tym na podstawie urzędowo pobranych próbek.

Jak zgłosić skargę lub wniosek na podmiot?

Skargi i wnioski na podmioty należy kierować do właściwych miejscowo wojewódzkich inspektorów JHARS, tj. właściwych do kontroli w podmiocie (producent lub sklep), którego dotyczy zgłoszenie, co znacząco przyspieszy załatwienie sprawy.

Skargi i wnioski na podmioty można składać pisemnie:

  • na adres: Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Bydgoszczy ul. Hetmańska 28, 85-039 Bydgoszcz

lub telefonicznie: +48 52 322 87 10, +48 52 322 48 11

W przypadku przekazania danych umożliwiających udzielenie odpowiedzi zgłaszający informowany jest o działaniach organów IJHARS podjętych w sprawie.

Zasady doręczania odpowiedzi

Przekazanie informacji zwrotnej (odpowiedzi lub pisma przekazującego sprawę do rozpatrzenia innym organom) następuje:

  • drogą pocztową - w przypadku wskazania adresu do korespondencji,
  • drogą elektroniczną - doręczenie następuje zgodnie z zasadami określonymi w dziale I rozdział 8 k.p.a.

Przekazując skargę lub wniosek na podmiot, wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 RODO) przez Wojewódzkiego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Bydgoszczy w związku z  załatwieniem zgłoszenia. Informacja o prawie osób, których dane osobowe są przetwarzane znajduje się na stronie internetowej Wojewódzkiego Inspektoratu WIJHARS w Bydgoszczy (https://www.gov.pl/web/wijhars-bydgoszcz/przetwarzanie-danych-osobowych-rodo2

{"register":{"columns":[]}}