Skargi i wnioski na podmioty
Skarga i wniosek na podmiot działający na rynku artykułów rolno-spożywczych (w skrócie skarga na podmiot lub wniosek na podmiot) to informacja od konsumenta, organizacji lub przedsiębiorcy dotycząca jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych oraz innych produktów (np. materiałów lub wyrobów przeznaczonymi do kontaktu z żywnością) podlegających kontroli IJHARS, w tym produktów ekologicznych, regionalnych i tradycyjnych.
Jakie informacje powinno zawierać zgłoszenie?
Zgłoszenie powinno zawierać:
- nazwę i adres: producenta lub dystrybutora lub importera (dane zawarte na opakowaniu lub etykiecie) lub nazwę i adres sprzedającego (sprzedaż detaliczna, hurtowa lub sprzedaż przez Internet),
- nazwę produktu będącego przedmiotem zastrzeżeń,
- opis zastrzeżeń dotyczących produktu (opis oznakowania, cechy jakościowe).
Uwaga!
- Do zgłoszenia warto załączyć zdjęcia opakowania i etykiety produktu, ewentualnie inne dowody potwierdzające zastrzeżenia.
- Do zgłoszenia nie należy dołączać produktu, ponieważ jakość handlowa może zostać sprawdzona wyłącznie w toku urzędowej kontroli, w tym na podstawie urzędowo pobranych próbek.
Jak zgłosić skargę lub wniosek na podmiot?
Skargi i wnioski na podmioty należy kierować do właściwych miejscowo wojewódzkich inspektorów JHARS, tj. właściwych do kontroli w podmiocie (producent lub sklep), którego dotyczy zgłoszenie, co znacząco przyspieszy załatwienie sprawy.
Skargi i wnioski na podmioty można składać pisemnie:
- na adres: Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Bydgoszczy ul. Hetmańska 28, 85-039 Bydgoszcz
- na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie ePUAP: /d8qx0o3f8i/SkrytkaESP
- pocztą elektroniczną wibydgoszcz@ijhars.gov.pl,
- na skrzynkę do e-Doręczeń: AE:PL-38858-68534-TIEUV-30,
lub telefonicznie: +48 52 322 87 10, +48 52 322 48 11
W przypadku przekazania danych umożliwiających udzielenie odpowiedzi zgłaszający informowany jest o działaniach organów IJHARS podjętych w sprawie.
Zasady doręczania odpowiedzi
Przekazanie informacji zwrotnej (odpowiedzi lub pisma przekazującego sprawę do rozpatrzenia innym organom) następuje:
- drogą pocztową - w przypadku wskazania adresu do korespondencji,
- drogą elektroniczną - doręczenie następuje zgodnie z zasadami określonymi w dziale I rozdział 8 k.p.a.
Przekazując skargę lub wniosek na podmiot, wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 RODO) przez Wojewódzkiego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Bydgoszczy w związku z załatwieniem zgłoszenia. Informacja o prawie osób, których dane osobowe są przetwarzane znajduje się na stronie internetowej Wojewódzkiego Inspektoratu WIJHARS w Bydgoszczy (https://www.gov.pl/web/wijhars-bydgoszcz/przetwarzanie-danych-osobowych-rodo2