W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Stan przyjmowanych spraw

W Wojewódzkim Inspektoracie sprawy załatwiane są na wniosek. Do wniosku należy dołączyć dokumenty, które są wymagane na podstawie obowiązujących przepisów. Szczegółowych informacji na temat wniosków i obowiązujących załączników udzielają pracownicy właściwego działu, który prowadzi daną sprawę. Na stronie internetowej WIORiN w Lublinie w zakładce Formularze umieszczone zostały wzory wniosków, które obowiązują przy załatwianiu spraw w Inspektoracie.

Wniosek o załatwienie sprawy składa się do sekretariatu Wojewódzkiego Inspektoratu, który po zadekretowaniu przekazywany jest do właściwego działu merytorycznego.

Każda przyjęta sprawa w Wojewódzkim Inspektoracie załatwiana jest bez zbędnej zwłoki, według kolejności zgłoszenia z uwzględnieniem następujących terminów:

  • niezwłocznie są załatwiane sprawy, które można rozpatrzeć w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ
  • nie później niż w ciągu miesiąca - sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego
  • nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania - sprawy szczególnie skomplikowane

Warunkiem załatwienia sprawy jest przedstawienie przez zainteresowanego odpowiednich dokumentów. Jeżeli jest brak takich dokumentów Wojewódzki Inspektorat wzywa do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie. O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w terminie Wojewódzki Inspektorat zawiadamia strony biorące udział w postępowaniu podając przyczyny zwłoki i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy.

{"register":{"columns":[]}}