Deklaracja dostępności
KOORDYNATOR DO SPRAW DOSTĘPNOŚCI
Na podstawie Art.14. ust. 5 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062) na Koordynatora do spraw dostępności w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Rzeszowie została wyznaczona Pani Agnieszka Lira-Pochwat.
Do zadań Koordynatora należy przede wszystkim:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do WIORiN
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- monitorowanie działalności WIORiN w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami
Każdy pracownik Urzędu, niezależnie od ustalonej procedury obsługi osób ze szczególnymi potrzebami ma obowiązek okazania wszelkiej pomocy takiej osobie.
Do budynku można wejść z psem asystującym i z psem przewodnikiem.
Przed budynkiem jest 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Kontakt
Koordynator Dostępności:
Agnieszka Lira-Pochwat
Tel. 606 948 319
e-mail:redaktor-rzeszow@piorin.gov.pl
Deklaracja dostępności Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Rzeszowie
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Rzeszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej piorin.gov.pl
Data publikacji strony internetowej: 24.11.2014 r.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 25.03.2025 r.
Kompatybilność:
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.
Skróty klawiaturowe:
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Wersja mobilna
Stronę serwisu można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych, takich jak tablety, palmtopy, laptopy, telefony komórkowe.
Deklarację sporządzono dnia: 25.03.2025 r.
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 25.03.2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą odpowiedzialną jest Koordynator dostępności, adres poczty elektronicznej:
redaktor-rzeszow@piorin.gov.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (17) 85-00-381.
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności należy składać na adres poczty elektronicznej Koordynatora Dostępności:
redaktor-rzeszow@piorin.gov.pl
Dostępność architektoniczna i informacyjno-komunikacyjna
- Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Rzeszowie, ul. Langiewicza 28 35-101 Rzeszów.
Do budynku prowadzi 1 wejście. Przed budynkiem znajduje się parking z miejscem dla niepełnosprawnych.
Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego referatu - stanowiska pracy.
Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostosowanie korytarzy
Korytarze w budynku posiadają progi, znajdują się na jednym poziomie. Dla osób chcących załatwić sprawę poruszających się na wózkach, pracownik Urzędu poprowadzi obsługę w części dla niego dostępnej.
Dostosowanie schodów
Brak wjazdu dla wózków.
Dostosowanie wind
Brak wind.
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Informacje głosowe są realizowane przez wyznaczonego pracownika.
Dostępność pętli indukcyjnych
W Urzędzie dostępna jest pętla indukcyjna.
Dostosowanie parkingów
Wyznaczono 1 miejsce dla os. niepełnosprawnych na parkingu.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób. Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się ewakuację lub ich uratowanie poprzez względną bliskość wyjścia ewakuacyjnego oraz pomoc pracowników.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami.
2. Budynek siedziby Oddziału w Dębicy znajduje się przy ul. 1 Maja 12. Przed wejściem do budynku znajduje się miejsce parkingowe. Budynek pod względem architektonicznym nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie korytarzy
Brak
Dostosowanie schodów
Brak wjazdu dla wózków.
Dostosowanie wind
Brak wind.
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Brak
Dostępność pętli indukcyjnych
Brak
Dostosowanie parkingów
Brak
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami.
3.Budynek siedziby Oddziału w Jarosławiu znajduje się przy ul. Kraszewskiego 62a. Budynek pod względem architektonicznym nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie korytarzy
Brak
Dostosowanie schodów
Brak wjazdu dla wózków.
Dostosowanie wind
Brak wind.
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Brak
Dostępność pętli indukcyjnych
Brak
Dostosowanie parkingów
Brak
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami.
4. Budynek siedziby Oddziału w Jaśle znajduje się przy ul. Piotra Skargi 86. Przed wejściem do budynku znajduje się miejsce parkingowe. Budynek pod względem architektonicznym nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie korytarzy
Brak
Dostosowanie schodów
Brak wjazdu dla wózków.
Dostosowanie wind
Brak wind.
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Brak
Dostępność pętli indukcyjnych
Brak
Dostosowanie parkingów
Przed wejściem do budynku znajduje się miejsce parkingowe.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami.
5.Budynek siedziby Oddziału w Leżajsku znajduje się przy ul. Spółdzielczej 8. Budynek pod względem architektonicznym nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie korytarzy
Brak
Dostosowanie schodów
Brak wjazdu dla wózków.
Dostosowanie wind
Brak wind.
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Brak
Dostępność pętli indukcyjnych
Brak
Dostosowanie parkingów
Przed wejściem do budynku znajduje się miejsce parkingowe.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami.
6. Budynek siedziby Oddziału w Krośnie znajduje się przy ul. S. Żółkiewskiego 8. Budynek pod względem architektonicznym nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie korytarzy
Brak
Dostosowanie schodów
Brak wjazdu dla wózków.
Dostosowanie wind
Brak wind.
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Brak
Dostępność pętli indukcyjnych
Brak
Dostosowanie parkingów
Przed wejściem do budynku znajduje się miejsce parkingowe.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami.
7. Budynek siedziby Oddziału w Lubaczowie znajduje się przy ul. Rynek 25. Budynek pod względem architektonicznym nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie korytarzy
Brak
Dostosowanie schodów
Brak wjazdu dla wózków.
Dostosowanie wind
Brak wind.
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Brak
Dostępność pętli indukcyjnych
Brak
Dostosowanie parkingów
Brak
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami.
8. Budynek siedziby Oddziału w Przeworsku znajduje się przy ul. Piłsudskiego 2. Budynek pod względem architektonicznym nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie korytarzy
Brak
Dostosowanie schodów
Brak wjazdu dla wózków.
Dostosowanie wind
Brak wind.
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Brak
Dostępność pętli indukcyjnych
Brak
Dostosowanie parkingów
Brak
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami.
9. Budynek siedziby Oddziału w Ropczycach znajduje się przy ul. Sienkiewicza 1. Budynek pod względem architektonicznym nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie korytarzy
Brak
Dostosowanie schodów
Brak wjazdu dla wózków.
Dostosowanie wind
Brak wind.
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Brak
Dostępność pętli indukcyjnych
Brak
Dostosowanie parkingów
Brak
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami.
10. Budynek siedziby Oddziału w Sanoku znajduje się przy ul. Piłsudskiego 10. Budynek pod względem architektonicznym nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie korytarzy
Brak
Dostosowanie schodów
Brak wjazdu dla wózków.
Dostosowanie wind
Brak wind.
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Brak
Dostępność pętli indukcyjnych
Brak
Dostosowanie parkingów
Brak
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami.
11. Budynek siedziby Oddziału w Ustrzykach Dolnych znajduje się przy ul. Wyzwolenia 3. Budynek pod względem architektonicznym nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie korytarzy
Brak
Dostosowanie schodów
Brak wjazdu dla wózków.
Dostosowanie wind
Brak wind.
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Brak
Dostępność pętli indukcyjnych
Brak
Dostosowanie parkingów
Przed wejściem do budynku znajduje się miejsce parkingowe.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami.
12. Budynek siedziby Oddziału w Rzeszowie znajduje się przy ul. Langiewicza 28.
Do budynku prowadzi 1 wejście. Przed budynkiem znajduje się parking z miejscem dla niepełnosprawnych.
Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego referatu - stanowiska pracy.
Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostosowanie korytarzy
Korytarze w budynku posiadają progi, znajdują się na jednym poziomie. Dla osób chcących załatwić sprawę poruszających się na wózkach, pracownik Urzędu poprowadzi obsługę w części dla niego dostępnej.
Dostosowanie schodów
Brak wjazdu dla wózków.
Dostosowanie wind
Brak wind.
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Informacje głosowe są realizowane przez wyznaczonego pracownika.
Dostępność pętli indukcyjnych
W Urzędzie dostępna jest pętla indukcyjna.
Dostosowanie parkingów
Wyznaczono 1 miejsce dla os. niepełnosprawnych na parkingu.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób. Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się ewakuację lub ich uratowanie poprzez względną bliskość wyjścia ewakuacyjnego oraz pomoc pracowników.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami.
13. Siedziba Oddziału w Tarnobrzegu znajduje się przy ul. 1 Maja 4a w budynku Delegatury Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego. Budynek posiada jedenaście kondygnacji. Siedziba oddziału znajduje się na trzecim piętrze. Budynek posiada dwa wejścia - pierwsze od strony północnej budynku - garaży oraz drugie pod strony południowej - parkingu, wyposażone w podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Na każdej kondygnacji znajdują się toalety, w tym toalety dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Dostosowanie korytarzy
Korytarze na piętrach znajdują się na jednym poziomie. Komunikację między piętrami zapewniają schody oraz windy dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie schodów
Istnieje podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Dostosowanie wind
Windy są wyposażone w system głośnomówiący informujący o położeniu windy, jak również panel sterowania w języku Braille'a.
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Informacje głosowe są realizowane przez wyznaczonego pracownika.
Dostępność pętli indukcyjnych
W Urzędzie dostępna jest pętla indukcyjna.
Dostosowanie parkingów
Wyznaczone miejsca dla os. niepełnosprawnych na parkingu.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób. Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się ewakuację lub ich uratowanie poprzez względną bliskość wyjścia ewakuacyjnego oraz pomoc pracowników.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami.
14. Siedziba Oddziału Kolbuszowej znajduje się przy ul. 11 listopada 10 w budynku Starostwa. Korytarze w urzędzie są szerokie. Przygotowane są również miejsca, gdzie można usiąść i odpocząć. Przy wejściu znajduje się winda. Na parterze budynku znajduje się Biuro Obsługi Klienta oraz informacja, gdzie pracownicy przyjmują dokumenty oraz objaśniają, jak i gdzie załatwić daną sprawę.
Na parterze znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostosowanie korytarzy
Szerokie korytarze na piętrach znajdują się na jednym poziomie. Komunikację między piętrami zapewniają schody oraz windy dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Przygotowane są również miejsca, gdzie można usiąść i odpocząć.
Dostosowanie schodów
Istnieje podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Dostosowanie wind
Windy są wyposażone w system głośnomówiący informujący o położeniu windy
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Informacje głosowe są realizowane przez wyznaczonego pracownika.
Dostępność pętli indukcyjnych
Brak
Dostosowanie parkingów
Wyznaczone miejsca dla os. niepełnosprawnych na parkingu.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób. Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się ewakuację lub ich uratowanie poprzez względną bliskość wyjścia ewakuacyjnego oraz pomoc pracowników.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami.
15. Budynek siedziby Oddziału w Nisku znajduje się przy ul. Rudnickiej 9. Budynek pod względem architektonicznym nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie korytarzy
Brak
Dostosowanie schodów
Brak wjazdu dla wózków.
Dostosowanie wind
Brak wind.
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Brak
Dostępność pętli indukcyjnych
Brak
Dostosowanie parkingów
Przed wejściem do budynku znajduje się miejsce parkingowe.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami.
16. Budynek siedziby Oddziału w Mielcu znajduje się przy ul. Wolności 44. Budynek pod względem architektonicznym jest częściowo przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie korytarzy
Brak
Dostosowanie schodów
Podjazd dla wózków
Dostosowanie wind
Jest winda
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Brak
Dostępność pętli indukcyjnych
Brak
Dostosowanie parkingów
Przed wejściem do budynku znajduje się miejsce parkingowe.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami
17. Budynek siedziby Oddziału Granicznego znajduje się w Korczowej Młyny. Przy wejściu do budynku znajduje się pomieszczenie, w którym jest telefon do komunikacji z Dyżurnym oficerem wraz z instrukcją.
18. Budynek siedziby Oddziału w Strzyżowie znajduje się przy ul. Przecławczyka 15 na drugim piętrze. Budynek pod względem architektonicznym jest częściowo przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie korytarzy
Brak
Dostosowanie schodów
Podjazd dla wózków
Dostosowanie wind
Brak windy
Dostępność pochylni
Brak pochylni
Dostępność platform
Platforma tylko na I piętro
Dostępność informacji głosowych
Brak
Dostępność pętli indukcyjnych
Brak
Dostosowanie parkingów
Przed wejściem do budynku znajduje się miejsce parkingowe.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami
19. Budynek siedziby Oddziału w Przemyślu znajduje się przy ul. Wodnej 13. Budynek pod względem architektonicznym jest przystosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Dostosowanie korytarzy
Korytarze umożliwiają poruszanie się osobom niepełnosprawnym na wózkach inwalidzkich
Dostosowanie schodów
Podjazd dla wózków
Dostosowanie wind
Jest winda wyposażona w system głośnomówiący
Dostępność pochylni
Jest pochylnia umożliwiająca wjazd wózków
Dostępność platform
Brak platformy
Dostępność informacji głosowych
Brak
Dostępność pętli indukcyjnych
Przenośna pętla indukcyjna
Dostosowanie parkingów
Przed wejściem do budynku znajduje się miejsce parkingowe.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób.
Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami
Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
👉 Informacja o braku dostępności (pobierz)
👉 Wniosek o zapewnienie dostępności (pobierz)
Wnioski o zapewnienie dostępności
Do Wojewódzkiego inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Rzeszowie można złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej oraz:
1) poinformować o braku dostępności;
2) złożyć wniosek o zapewnienie dostępności;
3) złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 1, ma charakter wyłącznie informacyjny i może być złożone przez każdego klienta Urzędu.
Wniosek, o którym mowa w pkt 2, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług Urzędu osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić do Urzędu z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek powinien zawierać
1) dane kontaktowe wnioskodawcy;
2) wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
3) wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4) wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to Urząd niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Urzędu jest obowiązany zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Złożenie wniosku
Wniosek można:
1) przesłać na adres: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Rzeszowie 35-101 Rzeszów, ul. Langiewicza 28
2) złożyć w sekretariacie Urzędu w godzinach pracy Urzędu;
3) przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl);
4) przesłać pocztą elektroniczną, na adres e-mail: redaktor-rzeszow@piorin.gov.pl
Wnioski rozpatrywane są przez Koordynatora ds. dostępności.
Tryb odwoławczy
W przypadku gdy Urząd nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
1) w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy), albo
2) w terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo
3) z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności
– wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa PFRON.
Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w pkt 1 lub 2, albo od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt 3.
Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych Urzędu lub ich elementów może
1) poinformować o braku dostępności;
2) złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej;
3) złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Żądanie powinno zawierać
1) dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
2) wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Urzędu, które mają być dostępne cyfrowo;
3) wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
4) wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Urzędu następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Urzędu nie może nastąpić w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem, to Urząd niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem Urzędu powiadamia osobę występującą z żądaniem o jej przyczynach i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu wraz z uzasadnieniem.
Złożenie żądania
Żądanie można:
1) przesłać na adres: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Rzeszowie 35-101 Rzeszów, ul. Langiewicza 28
2) złożyć w sekretariacie Urzędu w godzinach pracy Urzędu;
3) przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl);
4) przesłać pocztą elektroniczną, na adres e-mail: redaktor-rzeszow@piorin.gov.pl
Wnioski rozpatrywane są przez Koordynatora ds. dostępności.
Tryb odwoławczy
W przypadku gdy:
1) Urząd odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Urzędu, wskazanych w żądaniu, albo
2) osoba występująca z żądaniem odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu
– osoba występująca z żądaniem ma prawo do złożenia do Urzędu skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości pliku i problemu itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich oraz Prezesa PFRON.
Materiały
Raport o stanie zapewnienia dostępności 2025 r.Raport o stanie zapewnienia dostępności 2025 r..pdf 0.14MB