W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Spotkanie informacyjno-konsultacyjne w Obornikach

17.03.2025

Dnia 14 marca, w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Obornikach, odbyło się spotkanie informacyjno-konsultacyjne, które zostało zorganizowane przez Starostę Obornicką Zofię Kotecką oraz Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego Tomasza Tańskiego, przy udziale I Wicewojewody Wielkopolski Karoliny Fabiś-Szulc.

Na spotkaniu doszło do współpracy między administracją rządową i samorządową.

Na konferencji poruszono wiele tematów dotyczących transportu drogowego, między innymi najczęstsze naruszenia wskazywane podczas kontroli prowadzonych w Starostwach Powiatowych, sprawy związane z transportem drogowym osób i rzeczy, w szczególności udzielanie licencji i zezwoleń przewoźnikom drogowym, wydawanie zaświadczeń na potrzeby własne. A także w zakresie postępowań prowadzonych w przedmiocie dobrej reputacji przewoźnika drogowego.

Gości przywitała Pani Starosta Obornicka Zofia Kotecka, mając nadzieję na częstsze spotkania w tym temacie i życząc "... przyjemnych, dobrych i owocnych obrad".

Pani Wicewojewoda Karolina Fabiś-Szulc podkreśliła, że bezpieczeństwo na drogach to priorytet a współpraca między administracją rządową i samorządową jest kluczowa.

Dyrektor Tomasz Tański zwrócił uwagę na fakt, iż jako WITD jesteśmy jednym z największych inspektoratów w Polsce i bardzo ważna jest dla nas wspólna wymiana doświadczeń z samorządowymi organami, udzielającymi licencji.

Łukasz Bilski, Naczelnik Wydziały Prawnego w Wojewódzkim Inspektoracie Transportu Drogowego w Poznaniu poruszył temat najczęstszych naruszeń, w latach 2019-2023, wskazywanych podczas kontroli prowadzonej przez WITD w Starostwach Powiatowych, podkreślając, że dotychczasowe oceny są pozytywne.

W ramach wygłaszanych referatów głos zabrały również przedstawicielki GITD w Warszawie, Magdalena Szubert, Dyrektor ds. Transportu Międzynarodowego i Aleksandra Kobylska, Zastępca Dyrektora ds. Transportu Międzynarodowego, które omawiały zagadnienia związane z tematem dobrej reputacji, sankcjami, regulacjami dostępu do zawodu przewoźnika drogowego, kryteriami uwzględnionymi przy badaniu dobrej reputacji, danymi statystycznymi wydanych decyzji administracyjnych w latach 2023 i 2024, liczbie postępowań w 2022, 2023, 2024. Na koniec zadano kilka pytań, na które Panie chętnie odpowiadały.

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}