W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Tematyka oraz terminy kursów i szkolenia

Kursy będą się odbywać w serii spotkań poświęconych programom: 

Mathworks MATLAB (rozwiń opis)

MATLAB to interaktywny język programowania i środowisko numeryczne wykorzystywane do analizy danych, obliczeń naukowych i inżynieryjnych, tworzenia modeli matematycznych i symulacji, a także projektowania algorytmów.

Zapraszamy na kurs "Wprowadzenie do MATLABa", który zapozna Cię z podstawowymi informacjami na temat tego środowiska. Poznasz interfejs użytkownika, nauczysz się programowania, otrzymasz narzędzia do prowadzenia zajęć.
 
Na początek zaznajomisz się z językiem, środowiskiem i sposobem pracy w MATLABie. Następnie nauczysz się budowania i symulacji modeli oraz tworzenia algorytmów w Simulinku.
 
Następnie poznasz najpopularniejsze obszary zastosowań MATLABa, od szeroko pojętej matematyki (statystyka, metody numeryczne), przez informatykę, do fizyki. W środowisku Simulinka opanujesz sposoby projektowania szeregu systemów spotykanych m.in. w automatyce, robotyce, mechatronice.

Na koniec dowiesz się, jak analizować i prezentować dane. Przyswoisz też umiejętności stosowania logiki i podejmowania decyzji w układach dynamicznych.

Dołącz do nas na kursie " Wprowadzenie do MATLABa " i zdobądź niezbędne umiejętności, aby efektywnie korzystać z tego wszechstronnego środowiska do programowania, obliczeń, analizy danych, symulacji i rozwoju algorytmów.

Zobacz czego spodziewać się na zajęciach z Matlaba!

 

 

Autodesk AutoCAD (rozwiń opis)

AutoCAD to oprogramowanie do projektowania technicznego, które umożliwia tworzenie precyzyjnych rysunków i modeli 2D oraz 3D. Są one wykorzystywane w różnych dziedzinach, takich jak: architektura, inżynieria, projektowanie mechaniczne i elektryczne, a także produkcja i konstruowanie.

Plan szkolenia AutoCAD

Cele

Celem szkolenia z AutoCAD jest dostarczenie uczestnikom kluczowej wiedzy i umiejętności
niezbędnych do efektywnej pracy z tym narzędziem do tworzenia precyzyjnych projektów 2D.

Szkolenie ma na celu zaznajomienie uczestników z fundamentalnymi funkcjami AutoCAD oraz
wykorzystanie ich do praktycznej realizacji konkretnych projektów.

Program szkoleń webinarowych

1. Interfejs i zasady pracy z programem AutoCAD:

  • Poznanie elementów interfejsu oraz interakcji z programem
  • Nawigowanie po rysunku
  • Wywoływanie poleceń

2. Rysowanie podstawowych kształtów

  • Wykorzystanie polecenia LINIA
  • Obsługa polecenia POLILINIA
  • Korzystanie z narzędzi do rysowania okręgów
  • Wykorzystanie polecenia PROSTOKĄT oraz jego opcji
  • Rysowanie łuków

3. Rysowanie precyzyjne

  • Omówienie typów współrzędnych wykorzystywanych w AutoCAD
  • Współrzędne biegunowe
  • Tryb rysowania ORTO
  • Używanie trybów lokalizacji
  • Śledzenie lokalizacji oraz śledzenie biegunowe

4. Modyfikowanie rysunków

  • Wybór obiektów różnymi metodami
  • Przesuwanie, kopiowanie oraz kopiowanie w szyku wybranych elementów
  • Korzystanie z polecenia lustrzanego odbicia
  • Rozciąganie, ucinanie i wydłużanie

5. Korzystanie i tworzenie warstw w AutoCAD

  • Omówienie metody pracy z warstwami oraz dodawanie nowych warstw
  • Właściwości obiektów oraz wykorzystanie ich w warstwach
  • Operowanie warstwami oraz modyfikacja ich właściwości powodujące zmiany w rysunku

6. Wymiarowanie rysunku

  • Przygotowanie stylu wymiarowania, ustalenie jak będą wyglądać linie wymiarowe oraz tekst wymiarowy
  • Zrozumienie i wykorzystanie różnych typów wymiarów
  • Przygotowanie znaczników środka oraz osi symetrii

7. Przygotowanie wydruku dokumentacji 2D

  • Ustawienie strony wydruku
  • Przygotowanie specjalnych rzutni zawierających rysunek na stronie wydruku
  • Końcowy wydruk strony z AutoCAD
Autodesk Inventor (rozwiń opis)

Inventor Professional to program do projektowania 3D, który umożliwia projektowanie części, zespołów i rysunków technicznych w środowisku wirtualnym. Jest wykorzystywany w mechanice, inżynierii przemysłowej i projektowaniu maszyn.

Plan szkolenia Inventor

Cele

Celem szkolenia z Autodesk Inventor jest zapewnienie uczestnikom niezbędnej wiedzy i
umiejętności do efektywnego korzystania z tego programu do projektowania i modelowania 3D.

Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z podstawowymi funkcjami Autodesk Inventor
oraz naukę praktycznego zastosowania tych funkcji w rzeczywistych projektach.

Program szkoleń webinarowych

lekcja 1. Przedstawienie struktury aplikacji i zasad pracy z projektem:

  • zrozumienie hierarchii projektu w Autodesk Inventor i efektywne zarządzanie danymi projektowymi.
  • nawigacja po interfejsie programu i korzystanie z narzędzi do organizacji projektu.

lekcja 2. Wyciągnięcie proste, wyciągnięcie obrotowe:

  • tworzenie podstawowych kształtów, z użyciem operacji wyciągnięcia prostego i obrotowego odpowiadające danym wejściowym lub projektom.
  • wykorzystywanie techniki modelowania do tworzenia precyzyjnych i zgodnych z wymaganiami części.

lekcja 3. Otwory:

  • tworzenie różnych rodzajów otworów, takich jak prostokątne, okrągłe, gwintowane itp.
  • dokładne wymiarowanie i umieszczanie otworów w odpowiednich miejscach na Modelu.

lekcja 4. Szyki: prostokątny, kołowy, po ścieżce:

  • tworzenie szyków o różnych wzorach i układach, takich jak szyki prostokątne, kołowe i po ścieżce.
  • wykorzystywanie szyków do efektywnego generowania powtarzalnych wzorów w Projektach.

lekcja 5. Kształt swobodny:

  • modelowanie niestandardowych kształtów, które nie są ograniczone przez standardowe geometrie.
  • wykorzystywanie narzędzia do tworzenia kształtów swobodnych w celu projektowania bardziej złożonych i unikalnych części.

lekcja 6. Importowanie szkiców z programu AutoCAD:

  • import szkiców wykonanych w programie AutoCAD do Autodesk Inventor.
  • wykorzystywanie istniejących szkiców z AutoCAD do tworzenia modeli i projektów w Autodesk Inventor.

lekcja 7. Tworzenie dokumentacji 2D:

  • tworzenie rysunków technicznych, widoków rzutów i zestawień materiałowych w Autodesk Inventor.
  • wymiarowanie i tworzenie etykiet elementów na rysunkach technicznych.

lekcja 8. Podstawy tworzenia zespołów i nadawania wiązań:

  • tworzenie zespołów z różnych części.
  • ustalanie relacji i wiązań między częściami.
Autodesk Revit (rozwiń opis)

Revit to oprogramowanie do projektowania architektonicznego, które pozwala na tworzenie wizualizacji 3D i dokumentacji projektów budowlanych. Jest wykorzystywane przez architektów, inżynierów budowlanych i specjalistów ds. instalacji.

Plan szkolenia Revit Architektura

Cele

Celem szkolenia jest nabycie umiejętności do efektywnego korzystania z tego programu do
projektowania i modelowania 3D, tworzenia dokumentacji w oprogramowaniu Autodesk Revit
oraz pracy w zgodzie z metodyką BIM.

Program szkoleń webinarowych

Lekcja 1: Podstawy Autodesk Revit

  • Sposoby rozpoczynania pracy
  • Nawigacja w obszarze rysunku
  • Zaznaczanie elementów
  • Interface użytkownika
  • Praca na widokach

Lekcja 2: Tworzenie nowego projektu

  • Nowy projekt
  • Dodawanie poziomów
  • Tworzenie i edycja siatki konstrukcyjnej
  • Tworzenie i modyfikacja poziomów
  • Wstawianie słupów i ścian
  • Modyfikacja warstw przegród
  • Wstawianie i modyfikacja drzwi i okien

Lekcja 3: Tworzenie elementów modelowych

  • Tworzenie stropów oraz dachów: dodawanie stropów i podłóg; tworzenie dachów, łączenie dachów; tworzenie lukarn
  • Wstawianie komponentów
  • Tworzenie schodów
  • Sufit i oświetlenie: narzędzie sufit, dodawanie komponentów oświetlenia

Lekcja 4: Teren i komponenty terenu:

  • Teren z punktów
  • Podział terenu
  • Dodawanie komponentów

Lekcja 5: Opisywanie projektu

  • Dodawanie informacji o projekcie
  • Wstawianie wymiarów, etykiet, opisów

Lekcja 6: Prezentacja projektu

  • Opcje wyświetlania grafiki, nadawanie materiałów wykończeniowych; ustawienia kamery; rendering online
  • Dokumentacja techniczna: przykładowe zestawienia i arkusze rysunkowe.
Autodesk 3ds Max (rozwiń opis)

3ds Max to program do projektowania 3D i animacji, który jest wykorzystywany w branży filmowej, branży gier komputerowych, architekturze i inżynierii. 3ds Max pozwala na tworzenie modeli 3D, animacji, wizualizacji, symulacji i efektów specjalnych.

Plan szkolenia 3ds max

Cele

Szkolenie dedykowane dla uczniów technikum oraz pracowników naukowo-dydaktycznych
zaczynających pracę z programem Autodesk 3ds max.

Celem szkolenia jest nabycie umiejętności w tworzeniu modeli i renderów używając programu
3ds max.

Program szkoleń webinarowych

Podstawy programu, interfejs oraz nawigacja

  • Tworzenie i manipulacja podstawowymi bryłami 3d
  • Transformowanie obiektów za pomocą narzędzi Move, Rotate, Scale, Select Place
  • Nawigacja w viewportach
  • Shading modes - różne opcje wyświetlania w viewportach
  • Skróty klawiszowe - jak usprawnić i przyspieszyć swoją pracę
  • Sposoby selekcji obiektów
  • Zmiana jednostek pracy programu - mm, cm, m itp.

Modelowanie obiektów 3d

  • Modelowanie za pomocą lini - Spline Modeling
  • Tworzenie kształtów.
  • Modyfikacja punktów tworzących linie.
  • Render shapes - zmiana linii w obiekty 3d
  • Modelowanie brył 3d za pomocą polygonów
  • Subobiekty, łączenie i odłączanie obiektów.
  • Modyfikacja obiektów na poziomie punktów, linii oraz płaszczyzn.

Tworzenie kamer

  • Kamera fizyczna - opis podstawowych parametrów.
  • Safe frames oraz Aspect Ratio renderu

Światła w scenie 3d

  • Area lights - quad - światło prostokątne
  • Area lights - point - światło typu zwykłej kulistej żarówki
  • Spot light - światło typu reflektor
  • Photometric light - światło fotometryczne używające plików IES od producenta lamp
  • Mesh light - światło wykorzystujące kształt modelu 3d
  • Distant light - światło imitujące słońce
  • Skydome light - fotorealistyczne oświetlanie scen za pomocą map HDRI

Materiały

  • Standard surface - arnold material - opis podstawowych parametrów
  • Tworzenie materiałów refleksyjnych
  • Tworzenie materiałów prześwitujących
  • Korzystanie z map do tworzenia materiałów

Podstawy animacji 3d

  • Ustawienia animacji - ilość klatek, czas trwania animacji
  • Tworzenie kluczy animacji używając Auto Key mode
  • Tworzenie kluczy animacji używając Set Key mode
  • Edytowanie kluczy animacji za pomocą Timeline

Ustawienia renderu silnika Arnold

  • Ustawienie silnika Arnold jako silnik renderujący
  • Omówienie ustawień wpływających na jakość i czas renderu.
  • Ustawianie kolejki renderów i ich automatyczny zapis

Uczestnicy kursów otrzymają dostęp do wersji edukacyjnych ww. programów w chmurze. 

Szkolenie: Wstęp do sztucznej inteligencji (rozwiń opis)

Podczas szkolenia zaprezentowane są różne narzędzia, korzystające z AI:

  • do tworzenia filtrów nakładanych na obraz kamery,
  • rozpoznającej rysunki ręczne,
  • rozpoznający sonatę Beethovena, po 4 sekundowym rytmie wystukiwanym na klawiaturze,
  • uczącej sztuczną inteligencję rozpoznawać gesty, ruchy etc.,
  • kilka narzędzi, które korzystają z AI do zabawy, które można wykorzystać na lekcjach.

Pokazane są również narzędzia, dzięki którym można tworzyć treści ale również z zakresu Cyberbezpieczeństwa ostrzeżenie, w jak prosty sposób oszuści internetowi mogą stworzyć fikcyjną firmę, która może okraść ich i ich rodziców.

  • Generator Logo oraz materiałów reklamowych za pomocą AI
  • Generator obrazów (Wskazanie tworzenia fikcyjnych np. skinów do gry fortnite)
  • Wykorzystanie chatu GPT do stworzenia treści tekstowych (np. opisów produktów, tekstów na stronę, artykułu etc.) oraz wskazanie wykorzystania go do pisania kodu (html, python)
  • Generatory tworzące zdjęcia osób, które nie istnieją
  • Edytory zdjęć i filmów etc.
  • Narzędzia do wykrywania tekstów pisanych przez sztuczną inteligencję

 

Terminy kursów i szkoleń dla nauczycieli

Plan kursów (każdy kurs składa się z cyklu 6 spotkań)

  • Matlab – wprowadzenie 
    10.07, 17.04, 24.07, 31.07, 7.08, 14.08 o godz. 10:00
  • AutoCAD – wprowadzenie 
    11.07, 18.07. 25.07, 1.08, 8.08, 15.08 o godz. 10:00
  • Max – wprowadzenie 
    12.07, 19.07, 26.07, 2.08, 9.08, 16.08 o godz. 10:00
  • Inventor Pro – wprowadzenie 
    13.07. 20.07, 27.07, 3.08, 10.08, 17.08 o godz. 10:00
  • Revit – wprowadzenie 
    14.07, 21.07, 28.07, 4.08, 11.08, 18.08 o godz. 10:00

Każdy kurs trwa 6 tygodni (jedno półtoragodzinne spotkanie w tygodniu).

Terminy jednorazowego szkolenia Sztuczna inteligencja – wprowadzenie

  • 3 lipca 2023 r., godz. 13:00
  • 4 lipca 2023 r., godz. 13:00
  • 6 lipca 2023 r., godz. 13:00
  • 17 lipca 2023 r., godz. 13:00
  • 31 lipca 2023 r., godz. 13:00

Jednodniowe szkolenie trwa około dwóch godzin.

Terminy kursów i szkoleń dla uczniów

Plan kursów (każdy kurs składa się z cyklu 6 spotkań)

  • Matlab – wprowadzenie 
    10.07, 17.04, 24.07, 31.07, 7.08, 14.08 o godz. 15:00
  • AutoCAD – wprowadzenie 
    11.07, 18.07. 25.07, 1.08, 8.08, 15.08  o godz. 15:00
  • 3ds Max – wprowadzenie 
    12.07, 19.07, 26.07, 2.08, 9.08, 16.08 o godz. 15:00
  • Inventor Pro – wprowadzenie 
    13.07. 20.07, 27.07, 3.08, 10.08, 17.08 o godz. 15:00
  • Revit – wprowadzenie 
    14.07, 21.07, 28.07, 4.08, 11.08, 18.08 o godz. 15:00

Każdy kurs trwa 6 tygodni (jedno półtoragodzinne spotkanie w tygodniu).

Terminy jednorazowego szkolenia Sztuczna inteligencja – wprowadzenie

  • 5 lipca 2023 r., godz. 13:00
  • 7 lipca 2023 r., godz. 13:00
  • 10 lipca 2023 r., godz. 13:00
  • 24 lipca 2023 r., godz. 13:00
  • 7 sierpnia 2023 r., godz. 13:00

Jednodniowe szkolenie trwa około dwóch godzin.

{"register":{"columns":[]}}