W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejne funkcjonalności Wtyczki APP 2

17.06.2025

Logo Wtyczki APP 2, po lewej stronie znajduje się uproszony kontur Polski z białym wypełnieniem i z niebieskim puzzlem wewnątrz, po prawej stronie. Po prawej stronie grafiki znajduje się napis "Wtyczka APP 2".

W nowej, eksperymentalnej wersji wtyczki zmieniono wygląd oraz sposób działania okna ustawień Wtyczki APP 2. Od teraz istnieje możliwość automatycznego pobierania identyfikatora zbioru danych z Ewidencji zbiorów i usług danych przestrzennych na podstawie wprowadzonego kodu JPT. Wprowadzono również możliwość zapamiętywania ustawień dla danej jednostki. Dzięki temu można w łatwy sposób zmieniać ustawienia pomiędzy wszystkimi wcześniej używanymi. Funkcja jest przydatna dla osób pracujących z kilkoma aktami jednocześnie. Dodano również dodatkową opcję w formularzu atrybutów, dostępną dla wybranych pól formularza – umożliwiającą hurtowe wyłączenie kontroli wypełniania możliwych do wyłączenia z kontroli atrybutów na potrzeby zapisu roboczego. Na bazie otrzymanych pojedynczych zgłoszeń, w narzędziu wprowadzone zostały również niewielkie zmiany, w tym w zakresie kontroli geometrii.

W wyniku wprowadzonych modyfikacji zaktualizowana została również instrukcja użytkownika, dostępna na podstronie Wtyczka APP 2.

Proszę mieć na uwadze, że kolejne, eksperymentalne wersje wtyczek mają nowe funkcjonalności, które są dodawane, aby zwiększyć jakość końcowych danych, przyspieszyć wykonywanie poszczególnych czynności oraz zwiększyć komfort pracy. Dopiero po otrzymaniu informacji zwrotnej o użyteczności wprowadzonych zmian, podejmowana jest decyzja o ostatecznej modyfikacji stabilnej wersji wtyczki.

Zapraszamy do testowania tej wersji narzędzia oraz zgłaszania ewentualnych uwag w terminie do 24 czerwca 2025 r. w ramach wypracowanego sposobu komunikacji – wyłącznie na adres: cyfryzacja.app@mrit.gov.pl. W celu przyśpieszenia wdrażania prosimy o kierowanie uwag zbiorczo, przez organizacje zrzeszające środowiska samorządowe, urbanistyczne, naukowe, geoinformacyjne np. stowarzyszenia czy towarzystwa. Rekomendujemy, aby do wiadomości dodać pliki oraz informację o używanej wersji QGIS wraz z ewentualnym opisem kroków postępowania. Po zebraniu opinii przewidujemy opublikowanie tej wersji wtyczki jako stabilnej.

{"register":{"columns":[]}}