W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jest umowa na rozbudowę odcinka drogi krajowej nr 22 w Swarożynie

07.02.2022

Wzmocnienie nawierzchni, przebudowa skrzyżowań i budowa ciągu pieszo-rowerowego przewiduje rozbudowa drogi krajowej nr 22 Starogard Gdańskim a Swarożynem. Po ich zakończeniu przejazd drogą będzie bezpieczniejszy, płynniejszy i bardziej komfortowy.

Zdjęcie przedstawia drogę krajową nr 22 w Swarożynie z jadącymi pojazdami. Na poboczu po prawej stronie widać przystanek komunikacji autobusowej pozbawiony zatoki autobusowej, a na dalszym planie ciągnik włączający się do ruchu z drogi podporządkowanej.

Zakres zadania

Po rozbudowie odcinek o długości 2,55 km między Zabagnem a Swarożynem będzie miał nawierzchnię wzmocnioną do nacisków 11,5 t na oś. Ponadto zostaną przebudowane skrzyżowania, wybudowana droga serwisowa, chodniki i ciąg pieszo-rowerowy (ten ostatni na całej długości inwestycji).

W samym Swarożynie skrzyżowanie z drogą powiatową do Godziszewa (ul. Leśna, na wysokości przychodni i cmentarza) zostanie przebudowane na rondo, a obecne dwa skrzyżowania z ul. Piastowską i Szkolną zostaną przebudowane w jedno i wyposażone w sygnalizację świetlną.

Ponadto na całym odcinku drogi zostanie zbudowany kanał technologiczny, oświetlenie drogowe i kanalizacja deszczowa. Natomiast w miejscach, gdzie będzie trzeba chronić mieszkańców przez hałasem dochodzącym z drogi, staną ekrany akustyczne.

Prace budowlane potrwają do końca maja 2023 r. i będą kosztowały niespełna 44 mln zł. Wykonawcą robót jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ze Starogardu Gdańskiego.

Efekty inwestycji

Podstawowym celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, likwidacja miejsc niebezpiecznych oraz poprawa komfortu jazdy i bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi krajowej.

W wyniku realizacji rozbudowy zostaną zapewnione odpowiednie parametry nośności nawierzchni. Zmniejszeniu ulegnie negatywne oddziaływanie transportu na otoczenie, w tym na warunki życia mieszkańców i środowisko (poprzez obniżenie poziomu hałasu, drgań oraz ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport).

{"register":{"columns":[]}}