W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Umowa na rozbudowę DK55 przy wiadukcie w Brachlewie

17.11.2022

Dzięki podpisanej dziś umowie dotychczasowa droga krajowa nr 55 w m. Brachlewo znacząco się zmieni. Rozebrany zostanie stary wiadukt kolejowy, a w jego miejsce powstanie nowy. Skorygujemy również przebieg drogi oraz dobudujemy ciąg pieszo-rowerowy.

Zdjęcie przedstawia drogę krajową nr 55 w Brachlewie z samochodem osobowy przy wiadukcie z linią kolejową nr 207. Skrajnia drogi jest ograniczona Istniejącym wiaduktem, który jest zbyt wąski i niski, by przejeżdżały nim samochody ciężarowe.

Umowę na rozbudowę drogi krajowej nr 55 w Brachlewie (Sztum - Kwidzyn) podpisaliśmy z firmą Strabag. Zadanie zostanie zrealizowane w ciągu 15 miesięcy za ok. 26,6 mln zł.

Zakres prac

W ramach inwestycji DK55 w Brachlewie zostanie rozbudowana na odcinku ok. 700 m. Zadanie będzie polegało m.in. na zwiększeniu skrajni drogowej w obszarze wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej nr 207 z dostosowaniem jezdni drogi krajowej do nośności 11,5 t/oś. Wykonane zostaną też prace z zakresu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W szczególności będzie to likwidacja przejazdu kolejowego oraz budowa ciągu pieszo-rowerowego na całej długości rozbudowywanego odcinka drogi. 

Ponadto w ramach tej inwestycji oś drogi krajowej zostanie skorygowana. Te działania wymuszają także konieczność ingerencji w istniejącą linię i obiekt kolejowy. Istniejący, stary wiadukt zostanie rozebrany, a w jego miejsce powstanie nowy obiekt z dostosowaniem wymaganej skrajni pionowej. Obecny wiadukt ma szerokość 9,3 m i wysokość 3,9 m, a nowy będzie miał odpowiednio 22,5 m i 4,7 m.

Na drodze zostanie wybudowany również system kanalizacji deszczowej oraz kanał technologiczny. Zbudowany lub przebudowany zostanie system oświetlenia drogowego oraz powstanie ekran akustyczny o długości ok. 60 m. Przewidziano również budowę zabezpieczeń skarp i muru oporowego.

Oczekiwane rezultaty

Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa (m.in. poprzez rozdzielenie ruchu kołowego, rowerowego i pieszego).

Rozbudowa pozytywnie wpłynie również na jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, m.in. dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz redukcję ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport.
 

{"register":{"columns":[]}}