W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Doświetlimy 260 przejść dla pieszych

26.08.2022

Podpisaliśmy umowy na doświetlenie przejść dla pieszych na drogach krajowych na terenie woj. śląskiego. Realizacja umów powinna potrwać do pięciu miesięcy. Wartość tych inwestycji zwiększających bezpieczeństwo ruchu drogowego to prawie 20 mln zł. W przygotowaniu przetargi na doświetlenie kolejnych przejść dla pieszych.

Przejście dla pieszych w obszarze zabudowanym. Wyposażone w aktywny znak "Przejście dla pieszych" umieszczony nad jezdnią. Przejście dodatkowo oznakowane znakiem "Agatka" ostrzegającym o miejscu szczególnie uczęszczanym przez dzieci.

Zadanie pierwsze

Obejmuje ono 19 miejsc na A1, w tym jedno w obrębie węzła Częstochowa Południe na skrzyżowaniu A1 z DW908, po sześć miejsc na MOP I Starcza Wschód i MOP I Starcza Zachód, oraz po trzy miejsca na MOP II Woźniki Wschód i MOP III Woźniki Zachód. To zadanie za 1 168 500 zł zrealizuje firma Galicki z Częstochowy.

Zadanie drugie

Obejmuje ono 44 miejsca na DK11, w tym trzynaście w Tarnowskich Górach Strzybnicy oraz trzydzieści jeden w Tarnowskich Górach. To zadanie za 2 558 400 zł wykona firma Gramar z Lublińca.

Zadanie trzecie

Obejmuje ono łącznie 52 miejsca. Na DK11: dziewięć w Sierakowie Śląskim, pięć w Tworogu, po trzy w Ciasnej, Glinicy i w Brynku, dwóch w Lublińcu - Kokotku oraz Pustej Kuźnicy, po jednym w Lipiach Śląskich, Hanusku, Boruszowicach i Molnej. Na DK42: jedno w Kleśniskach i dwa w Parzymiechach. Na DK43: po jednym w Szarkach, Iwanowicach Małych, cztery w Opatowie, dwanaście w Waleńczowie. To zadanie za 3 295 908 zł wykona firma Gramar z Lublińca.

Zadanie czwarte

Obejmuje ono łącznie 23 miejsca. Na DK94: sześć w Toszku, po dwa w Pyskowicach oraz w Wieszowie. Na DK40: jedno Pyskowicach. Na DK78: jedno w Szałszy, dwa w Wieszowie, trzy w Nieborowicach i cztery w Wilczy. Na DK94: po jednym w Pyskowicach i w Paczynce. Te zadanie za 1 549 800 zł zrealizuje firma Gramar z Lublińca.

Zadanie siódme

Obejmuje ono łącznie 18 miejsc. Większość na DK1: jedno w Piasku, cztery w Pszczynie, trzy w Goczałkowicach, dziesięć w Czechowicach-Dziedzicach oraz jedno w ciągu DK52 w Kozach. To zadanie za 3 094 660 zł zrealizuje Tioman Group z Ostaszewa.

Zadanie ósme

Obejmuje ono łącznie 53 miejsca. Na DK46: po jednym w Poniku, Lgocie Błotnej, po dwa w Janowie, Szczekocinach i Lelowie. Na DK78: czternaście w Zawierciu, osiem w Zawierciu-Kromołowie, po jednym w Zawierciu-Żerkowicach, Pradłach, Kroczycach, Siemięrzycach i Gołuchowicach, szesnaście w Szczekocinach, dwa w Goleniowach. To zadanie za 3 911 326 zł zrealizuje firma Gramar z Lublińca.

Zadanie dziewiąte

Obejmuje ono łącznie 56 miejsc. Na DK78: pięć w Nakle Śląskim, cztery w Świerklańcu, trzy w Celinach, siedemnaście w Porębie, szesnaście w Zawierciu. Na DK94: dwa w Czeladzi, jedno w Będzinie Syberce. Na DK86: trzy w Wojkowicach Kościelnych, dwa w Kuźnicy Warężyńskiej, dwa Psarach, jedno w Będzinie Łagiszy. To zadanie za 4 403 154 zł zrealizuje firma Gramar z Lublińca.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej

Realizacja tej i kolejnych inwestycji poprawiających bezpieczeństwo na drogach jest możliwa, dzięki rządowemu Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024. Głównym celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar.   

Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK), pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach PBDK. 

{"register":{"columns":[]}}