W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Węzeł w Krzyszkowicach - na ZRID musimy poczekać

05.07.2023

Wojewódzki Sąd Administracyjny (WSA) uchylił orzeczenie Samorządowego Kolegium Odwoławczego (SKO) w sprawie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla węzła Krzyszkowice. A to z kolei, odsunie w czasie wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

DK7 w Krzyszkowicach, stan obecny

Krok do tyłu

DŚU na budowę węzła drogowego w ciągu drogi krajowej nr 7 na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1942K w Krzyszkowicach otrzymaliśmy w styczniu 2022 r. Organem wydającym był Burmistrz Miasta i Gminy Myślenice. Tego samego roku decyzja została zaskarżona do SKO, który utrzymał ją w mocy.

WSA w swoim wyjaśnieniu wskazał, że SKO w uzasadnieniu podtrzymania decyzji I instancji, nie dopełniło wszystkich powinności formalno-prawnych. Dla Sądu był to czynnik decydujący i na tej podstawie podważył decyzję SKO. 

Decyzja środowiskowa jest, ale…?

DŚU nadal obowiązuje, jednak nie jest ostateczna. Dla GDDKiA oznacza to, że na tej podstawie nie możemy uzyskać ZRID-u, a w konsekwencji ogłosić przetargu na budowę węzła.  

Musimy poczekać na ponowne rozpoznanie sprawy przez SKO i uzupełnienie braków formalnych w uzasadnieniu.  

Dlaczego węzeł bezkolizyjny?

Na przełomie roku 2020 i 2021 średnie natężenie ruchu na odcinku skrzyżowania DK7 z drogą powiatową wyniosło ponad 39 tys. pojazdów na dobę. W latach 2017-2021 w obrębie skrzyżowania doszło do 45 kolizji drogowych i 18 wypadków, w których zginęła jedna osoba, a 23 zostały ranne.   

Te statystyki świadczą o konieczności poprawy bezpieczeństwa w Krzyszkowicach. Dlatego też, planowany bezkolizyjny węzeł stał się jednym z istotnych punktów zmian na DK7. Opracowaliśmy projekt zakładający m.in.: likwidację lewoskrętów, budowę tunelu pod DK7 dla ruchu lokalnego i pieszych, pasów włączenia i wyłączenia, budowę chodnika, przejść dla pieszych na łącznicach i jezdniach dodatkowych, a także korektę lokalizacji zatok autobusowych wraz z peronami przystankowymi. 

Realizacja inwestycji przewidziana jest na lata 2024-2026. 

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}