W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Bezpieczniej na DK22 od Królewa do granicy województwa

01.07.2025

Zakończyliśmy prace na ponad 10-kilometrowym odcinku DK22 między Królewem a granicą województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. Kierowcy korzystają już z nowej nawierzchni na całej długości trasy.

DK22

O inwestycji

Celem inwestycji była poprawa bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz wzmocnienie nawierzchni z dostosowaniem jej do nośności 11,5 t/oś. Rozbudowa obejmowała 10,5 km drogi krajowej od granic administracyjnych Malborka do granicy woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego, z wyłączeniem wcześniej przebudowanego skrzyżowania w Królewie.

W ramach prac powstały skrzyżowania, skorygowane zostały łuki poziome i spadki poprzeczne. Przebudowaliśmy system odwodnienia i zbiorników retencyjnych oraz przepusty pod DK22.

Na całej długości odcinka zbudowaliśmy ścieżkę pieszo-rowerową wraz z miejscem postoju oraz kanał technologiczny. Przebudowana została również kolidująca z inwestycją infrastruktura techniczna.

Prace na DK22 w woj. pomorskim

Prace przy przebudowie odcinka Królewo – granica woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego to element większego programu wzmocnienia DK22 do nośności 11,5 t/oś.  W woj. pomorskim obejmuje następujące odcinki:

  • Zblewo – Sucumin (6 km): trwają prace budowlane, koniec w I kw. 2026 r. 
  • Czersk – Czarna Woda (10,3 km): podpisana umowa w systemie Projektuj i buduj, trwają prace projektowe, koniec w II kw. 2029 r.
  • Czarna Woda – Zblewo (17,8 km): decyzja środowiskowa uzyskana w II kw. 2025 r., trwają prace projektowe, ogłoszenie przetargu na roboty budowlane w IV kw. 2026 r.
  • rozbudowa skrzyżowania w Gnojewie wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Gnojewo – Cisy: podpisana umowa w systemie Projektuj i buduj, trwają prace projektowe, koniec w II kw. 2028 r.

W przypadku odcinka Malbork – Królewo (3,5 km) odwołaliśmy się od wydanej decyzji środowiskowej. Jesteśmy już po ostatecznej decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego (SKO). Więcej o tym na naszej stronie.

W ciągu DK22 przewidzieliśmy również realizację dwóch obwodnic:

  • Człuchowa: złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, przetarg w systemie Projektuj i buduj planujemy ogłosić w IV kw. 2026 r.
  • Starogardu Gdańskiego: wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę, umowę z wykonawcą planujemy podpisać w III kw. 2025 r.

Ostatnie dwie inwestycje są realizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Łączne koszty rozbudowy DK22 wynoszą ok. miliarda zł. Do tego należy dodać szacowany na niemal 1,2 mld zł koszt obu obwodnic. Razem będzie to prawie 2,2 mld zł.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}