W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jest wniosek o ZRID dla kolejnego odcinka S10

07.08.2023

Do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego trafił kolejny wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy S10. Dotyczy on ponad 21-kilometrowego odcinka Solec - Toruń Zachód. Po wydaniu decyzji będzie możliwe rozpoczęcie prac w terenie.

S5 - obwodnica Bydgoszczy

ZRID - ważny etap

Wydana przez wojewodę decyzja, zwykle z rygorem natychmiastowej wykonalności, określi granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwi rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości. Postępowanie administracyjne w tej sprawie będzie prowadził Wojewoda Kujawsko-Pomorski. Powołani przez niego niezależni biegli - rzeczoznawcy majątkowi - oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej. Na jej podstawie GDDKiA wypłaci odszkodowanie za przejęte nieruchomości. Więcej na temat procedury odszkodowawczej można przeczytać tutaj.  

Dla wykonawcy inwestycji uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia prac po wcześniejszym przekazaniu placu budowy.  

Co w ramach inwestycji?

Droga realizowana jest w systemie Projektuj i buduj w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Wykonawcą jest konsorcjum firm Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner), a łączna wartość kontraktu to 425,8 mln zł.  

Zadaniem wykonawcy jest zaprojektowanie, uzyskanie niezbędnych decyzji i budowa 21,2 km odcinka drogi ekspresowej S10 pomiędzy Solcem Kujawskim a Toruniem. To najdłuższy z czterech odcinków realizacyjnych drogi ekspresowej S10 Bydgoszcz - Toruń.  W trakcie budowy powstanie m.in. nowy węzeł Solec, a także para Miejsc Obsługi Podróżnych. W ramach inwestycji powstaną też drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska (m.in. przejście dla zwierząt dużych obejmujące zarówno nową drogę, jak i sąsiadującą linię kolejową) oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. W sumie w ramach inwestycji powstanie 12 obiektów inżynierskich. Czas na uzyskanie ZRID wynosi siedem miesięcy. Prace budowlane mają zakończyć się w 2026 roku.  

Pozostałe odcinki S10

Trasa S10 połączy w przyszłości Szczecin z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej i będzie liczyła ok. 430 km długości.  W województwie kujawsko-pomorskim będzie miała docelowo ok. 180 km długości, z czego 35 km będzie wspólnym przebiegiem z autostradą A1, a 7 km z drogą S5. Kierowcy korzystają obecnie z dwóch odcinków tj. Bydgoszcz Zachód - Bydgoszcz Południe oraz Toruń Zachód - Toruń Południe. W realizacji są cztery odcinki od węzła Bydgoszcz Południe do węzła Toruń Południe. Pierwszy wniosek o ZRID został złożony w lipcu. Dla dwóch pozostałych w dalszym ciągu opracowywane są materiały do wniosku o ZRID.   

W przygotowaniu znajdują się odcinki Wyrzysk - Bydgoszcz (40 km) oraz A1 - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (w tym 40 km w gr. woj. kujawsko-pomorskiego). Pierwszy z nich uzyskał w listopadzie ub.r. decyzję środowiskową (DŚU). W przypadku drugiego projektanci pracują nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym (STEŚ).  

W tym roku ogłosimy przetargi na realizację ośmiu nowych odcinków S10 pomiędzy Szczecinem i Piłą o łącznej długości 114 km. Przypominamy, że obecnie mamy już 42 km gotowej trasy w ramach odcinków Zdunowo - Stargard i obwodnica Wałcza. Na terenie woj. wielkopolskiego, złożyliśmy wniosek o uzyskanie DŚU dla odcinka Piła - Wyrzysk (o długości ok. 28 km) i czekamy na jej wydanie. Opracowujemy dokumentację do złożenia wniosku o DŚU dla dobudowy drugiej jezdni dla obwodnicy Wyrzyska (na odcinku 5 km).  

Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.

Droga ekspresowa S10 Bydgoszcz - Toruń powstaje w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.) i jest w całości realizowana ze środków budżetu państwa. Więcej

Kalendarium

28 listopada 2016 r. - podpisaliśmy umowę z wykonawcą Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (Mosty Katowice) 

31 stycznia 2019 r. - złożyliśmy w RDOŚ w Bydgoszczy raport o oddziaływaniu na środowisko z wnioskiem o kontynuowanie procedury i wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach     

24 lutego 2020 r. - RDOŚ w Bydgoszczy wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji dla odcinka drogi ekspresowej S10 między Bydgoszczą a Toruniem, do której zostały złożone odwołania 

29 kwietnia 2020 r. - w związku z faktem, że RDOŚ w Bydgoszczy nie znalazł podstaw do zmiany lub uchylenia wydanej decyzji środowiskowej, złożone odwołania zostały przekazane do GDOŚ     

28 lipca 2020 r. - GDOŚ przedłużył termin załatwienia sprawy do 26 października 2020 r. 

17 września 2020 r. - GDOŚ postanowieniem odmówił wstrzymania natychmiastowego wykonania decyzji środowiskowej dotyczącej węzła Podgórz 

26 października 2020 r. - GDOŚ przedłużył termin załatwienia sprawy do 29 stycznia 2021 r. 

28 stycznia 2021 r. - GDOŚ przedłużył termin załatwienia sprawy do 31 marca 2021 r. 

31 marca 2021 r. - GDOŚ przedłużył termin załatwienia sprawy do 17 maja 2021 r. 

10 maja 2021 r. - GDOŚ przedłużył termin załatwienia sprawy do 4 czerwca 2021 r. 

4 czerwca 2021 r. - GDOŚ wydał decyzję środowiskową dla S10 Bydgoszcz - Toruń. W liczącym 65 stron dokumencie podtrzymano zaproponowany przebieg drogi z jednoczesnym zaostrzeniem wymagań środowiskowych dla jej realizacji. Decyzja przewiduje m.in. nowe przejścia dla zwierząt oraz miejsca lęgowe 

18 czerwca 2021 r. - skierowaliśmy do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25 w m. Brzoza 

30 czerwca 2021 r. - skierowaliśmy do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na S10 Solec - Toruń Zachód 

7 lipca 2021 r. - skierowaliśmy do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na S10 Emilianowo - Solec 

14 lipca 2021 r. - skierowaliśmy do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na S10 Toruń Zachód - Toruń Południe           

27 sierpnia 2021 r. - otworzyliśmy oferty w przetargu na odcinek Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25 w Brzozie            

3 września 2021 r. - otworzyliśmy oferty w przetargu na odcinek Solec - Toruń Zachód           

13 września 2021 r. - otworzyliśmy oferty w przetargu na odcinek Toruń Zachód - Toruń Południe 

8 listopada 2021 r. - otworzyliśmy oferty w przetargu na odcinek Emilianowo - Solec           

16 listopada 2021 r. - dokonaliśmy wyboru najkorzystniejszej oferty na S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25 

15 grudnia 2021 r. - unieważniliśmy wybór najkorzystniejszej oferty na projekt i budowę S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25        

15 grudnia 2021 r. - dokonaliśmy wyboru najkorzystniejszej oferty na S10 Solec - Toruń Zachód        

28 stycznia 2022 r. - dokonaliśmy wyboru najkorzystniejszej oferty na S10 Toruń Zachód - Toruń Południe 

31 stycznia 2022 r. - unieważniliśmy wybór najkorzystniejszej oferty na S10 Solec - Toruń Zachód (wykonanie wyroku KIO z 17 stycznia 2022 r.) 

1 lutego 2022 r. - dokonaliśmy ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty na S10 Solec - Toruń Zachód 

8 lutego 2022 r. - dokonaliśmy ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty na S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25 

23 marca 2022 r. - dokonaliśmy wyboru najkorzystniejszej oferty na S10 Emilianowo - Solec     

22 kwietnia 2022 r. - pozytywny wynik kontroli Prezesa UZP w sprawie przetargu na S10 Solec - Toruń Zachód 

27 kwietnia 2022 r. - pozytywny wynik kontroli Prezesa UZP w sprawie przetargu na S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25 

29 kwietnia 2022 r. - pozytywny wynik kontroli Prezesa UZP w sprawie przetargu na S10 Toruń Zachód - Toruń Południe 

6 maja 2022 r. - podpisaliśmy umowy na projekt i budowę S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25 i S10 Solec - Toruń Zachód 

maj 2022 r. - wykonawca zaproszony do podpisania umowy na projekt i budowę S10 Toruń Zachód - Toruń Południe uchylił się od zawarcia umowy (konsorcjum NDI, NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy i SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce) 

1 sierpnia 2022 r. - sąd ogłosił wyrok uwzględniający naszą skargę na decyzję KIO w sprawie odwołań od wyboru wykonawcy na odcinek S10 Emilianowo - Solec  

2 września 2022 r. - podpisaliśmy umowę na projekt i budowę S10 Emilianowo - Solec  

22 września 2022 r. - dokonaliśmy ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty na projekt i budowę S10 Toruń Zachód - Toruń Południe  

31 października 2022 r. - po wyroku KIO unieważniliśmy czynność wyboru najkorzystniejszej oferty na projekt i budowę S10 Toruń Zachód - Toruń Południe    

28 listopada 2022 r. - dokonaliśmy ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty na projekt i budowę S10 Toruń Zachód - Toruń Południe    

20 stycznia 2023 r. - podpisaliśmy umowę na projekt i budowę S10 Toruń Zachód - Toruń Południe   

14 lipca 2023 r. - złożenie wniosku o ZRID dla budowy S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25  

4 sierpnia 2023 r. - złożenie wniosku o ZRID dla budowy S10 Solec - Toruń Zachód 

2026 - planowane zakończenie budowy S10 Bydgoszcz - Toruń w systemie Projektu i buduj (odc. obwodnicy Torunia w I kw. 2027) 

 

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}