W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poznaliśmy oferty w przetargu na prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej

20.07.2022

Dziewięć podmiotów jest chętnych do sporządzenia przygotowawczych prac projektowych połączenia Obwodnicy Trójmiasta z portem w Gdyni.

Zdjęcie przedstawia (z lotu ptaka) dwujezdniową, dwupasmową drogę krajową. Fotografia ilustracyjna.

Oferty

Po zatwierdzeniu przez Ministra Infrastruktury Programu inwestycji, podpisaniu porozumienia o finasowaniu budowy Drogi Czerwonej przez Centralny Port Komunikacyjny i ogłoszeniu przetargu na wyłonienie wykonawcy prac przygotowawczych nowej drogi poznaliśmy oferty potencjalnych wykonawców. Najniższą złożyły Mosty Katowice – niespełna 8 mln zł, a najwyższą Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - przeszło 18,3 mln zł.

Lista ofert:

  1. Mosty Katowice - 7 999 920 zł
  2. Databout - 8 413 200 zł
  3. Transprojekt Gdański - 11 143 800 zł
  4. S.T.I Polska - 11 249 801,40 zł
  5. Europrojekt Gdańsk - 12 878 100 zł
  6. Trakt - 14 407 605 zł
  7. Multiconsult Polska - 15 422 355 zł
  8. Highway - 16 658 505 zł
  9. Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 18 389 115 zł

Przedmiot zamówienia

Od projektantów oczekujemy wykonania dokumentacji przygotowawczej do budowy nowej drogi krajowej w podziale na trzy odcinki, tj.:

  • nr 1: węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
  • nr 2: węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia ‘70,
  • nr 3: węzeł Ofiar Grudnia ‘70 - węzeł Terminal Promowy.

Dla pierwszego odcinka przyszły wykonawca będzie musiał przygotować Koncepcję programową, a dla dwóch pozostałych Studium komunikacyjne. Ponadto będzie zobowiązany do wykonania badań geologicznych pod przyszłą trasę na odcinku nr 1.

Oferty będą oceniane według kryterium ceny (60 proc.) oraz kryterium pozacenowego, czyli doświadczenia personelu wykonawcy (40 proc.).

Czas realizacji umowy to 18 miesięcy na samą dokumentację, a następnie nastąpi jej weryfikacja i ostateczne zatwierdzenie przez inwestora. Ostatnim z obowiązków wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Po jej uzyskaniu GDDKiA będzie gotowa do ogłoszenia przetargu na realizację tej inwestycji w formule Projektuj i buduj.

Droga Czerwona

Droga Czerwona zapewni bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6. Nowy dwujezdniowy odcinek poprowadzi od Portu Gdynia do węzła Gdynia Chylonia w miejscu skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta. Istniejąca Trasa Kwiatkowskiego ma ograniczenia nośności i nie zapewnia dobrego połączenia dla ruchu ciężkiego z portem. Droga Czerwona takich ograniczeń nie będzie miała, poprawi dostępność do portu od strony lądu i zwiększy jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe.

Droga Czerwona powstanie w standardzie wymaganym dla drogowej sieci TEN-T. Przewidziana została jako droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), a z pozostałą siecią będzie skomunikowana poprzez pięć węzłów drogowych. Nie zapominamy również o niechronionych uczestnikach ruchu, dlatego przewidzieliśmy realizację infrastruktury dla pieszych i rowerzystów w postaci kładek oraz tuneli. Inwestycja składać się będzie z trzech odcinków o łącznej długości ok. 9 km.

{"register":{"columns":[]}}