Ogłoszenie o przetargu 4/2025/M
Ogłoszenie nr 4/2025/M
o przetargu publicznym na sprzedaż mienia
będącego własnością Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska zlokalizowanych w Centralnym Laboratorium Badawczym Oddział w Opolu
- Nazwa i siedziba organizatora przetargu
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 3
02-362 Warszawa
Tel. 22 369 24 05, e-mail: sekretariatdag@gios.gov.pl
- Miejsce i termin przeprowadzenia przetargu
Otwarcie ofert przez Komisję przetargową nastąpi w siedzibie organizatora przetargu
w dniu 29.04.2025 r. o godz. 12.00 w pokoju nr. 117, I piętro.
- Rodzaj, typy i ilości składników będących przedmiotem sprzedaży wraz ze wskazaniem cen wywoławczych stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia.
- Miejsce i termin, w którym można obejrzeć sprzedawany składnik majątku ruchomego:
- Składniki majątku wymienione w załączniku nr 1 można oglądać w siedzibie Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska – Centralne Laboratorium Badawcze w Opolu, w dniach od 18.04.2025 r. do 29.04.2025 r., w godz. 7:00-15:00 w dni robocze, po wcześniejszym umówieniu.
- Szczegółowe informacje dot. poszczególnych składników można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 08:00 – 14:00, pod nr tel. (77) 453 00 69 oraz drogą elektroniczną: e-mail: b.cegielski@gios.gov.pl
- Wysokość wadium oraz forma, termin i miejsce jego wniesienia:
- Wysokość wadium wynosi 10% ceny wywoławczej zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia.
- Wadium w formie pieniężnej, należy wpłacić na rachunek NBP 63 1010 1010 0006 4813 9120 0000 tytułem „Ogłoszenie o przetargu publicznym nr 4/2025/M”. Warunkiem dokonania wpłaty wadium w wyznaczonym terminie jest zaksięgowanie wpłaty na rachunku organizatora przetargu do dnia 29.04.2025 r., do godz. 11:00.
- Wymagania, jakim powinna odpowiadać oferta w prowadzonym przetargu:
Oferta pod rygorem nieważności powinna zostać sporządzona na piśmie i być opatrzona czytelnym podpisem, musi być zgodna ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego ogłoszenia oraz zawierać:
- imię, nazwisko, adres oferenta, PESEL lub NIP, numer telefonu kontaktowego i adres e- mail - w przypadku, gdy oferentem jest osoba fizyczna, lub też nazwę/ firmę i siedzibę oferenta, NIP, numer telefonu kontaktowego i adres e-mail - w przypadku, gdy oferentem jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
- oferowaną cenę i warunki jej zapłaty,
- oświadczenie oferenta, że zapoznał się ze stanem technicznym składnika majątku będącego przedmiotem przetargu lub, że ponosi odpowiedzialność za skutki wynikające z rezygnacji z zapoznania się ze stanem tego składnika ,
- dowód wniesienia obowiązującego wadium.
Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
- Termin, miejsce i tryb złożenia oferty oraz okres, w którym oferta jest wiążąca:
Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w zaklejonej kopercie. Koperta musi być zaadresowana wg poniższego wzoru:
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 3
02-362 Warszawa
„Oferta przetargowa
OGŁOSZENIE NR 4/2025/M”
Nie otwierać przed dniem 29.04.2025 r., godzina 12:00
Oferty należy składać od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00 – 16.00, nie później niż do dnia 29.04.2025 r., do godz. 11:00 w biurze podawczym Kancelarii Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 3, 02-362 Warszawa.
Termin związania ofertą wynosi 14 dni od dnia otwarcia ofert.
- Organizatorowi przetargu przysługuje prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert, bez podania przyczyn.
- Inne informacje:
- Przetarg jest prowadzony na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 2303 z późn. zm.).
- Przystąpienie do przetargu oznacza, że oferent akceptuje wszystkie warunki niniejszego przetargu i że nie będzie występował z jakimikolwiek roszczeniami do sprzedawcy związanymi ze stanem technicznym zakupionego składnika majątku .
- Komisja przetargowa wybierze oferenta, który zaoferuje najwyższą cenę za przedmiot przetargu. Cena sprzedaży nie może być niższa od ceny wywoławczej.
- Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium określonego w pkt 5 niniejszego ogłoszenia.
- Wadium powinno być wniesione na wskazany w pkt 5 rachunek bankowy.
- Wadium wniesione przez nabywcę zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia.
- Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostaną wybrane lub zostaną odrzucone, zostanie zwrócone w terminie 7 dni odpowiednio od dnia dokonania wyboru lub odrzucenia oferty.
- Wadium nie podlega zwrotowi w przypadku, gdy oferent, który wygrał przetarg, uchyli się od zawarcia umowy.
- Złożona oferta nie może być przedmiotem negocjacji pomiędzy stronami.
- Komisja przetargowa odrzuca ofertę, jeżeli:
- została ona złożona po wyznaczonym terminie, w niewłaściwym miejscu lub przez oferenta, który nie wniósł wadium,
- lub jest ona niekompletna, nieczytelna lub budzi inną wątpliwość, zaś jej uzupełnienie lub złożenie wyjaśnień mogłoby prowadzić do uznania jej za nową ofertę.
- O odrzuceniu oferty komisja przetargowa zawiadamia oferenta niezwłocznie.
- W przypadku złożenia dwóch lub więcej ofert o tej samej najwyższej cenie pomiędzy oferentami, którzy zaproponowali najwyższą cenę, zostanie przeprowadzona aukcja, której ceną wywoławczą będzie cena zaproponowana w ofertach.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady ukryte sprzedawanego składnika majątku. .
- Termin zawarcia umowy sprzedaży
- Zawarcie pisemnej umowy sprzedaży nastąpi nie później niż 14 dni po wyborze oferty licząc od dnia wyboru najkorzystniejszej oferty.
- Nabywca jest zobowiązany zapłacić cenę nabycia w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
- Wydanie przedmiotu sprzedaży Nabywcy następuje niezwłocznie po zapłaceniu ceny nabycia, na podstawie protokołu zdawczo – odbiorczego, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do niniejszego ogłoszenia
- Wszystkie koszty związane z nabyciem przedmiotu sprzedaży ponosi w całości Nabywca.
- Załączniki:
- Załącznik nr 1 do ogłoszenia – wykaz sprzętu wraz cenami wywoławczymi i wysokością wadium;
- Załącznik nr 2 do ogłoszenia – wzór umowy sprzedaży;
- Załącznik nr 3 do ogłoszenia – wzór Oferty;
- Załącznik nr 4 do ogłoszenia – wzór protokołu zdawczo - odbiorczego
- Załącznik nr 5 do ogłoszenia – Klauzula informacyjna RODO.
Materiały
Załącznik_nr_1_do_ogłoszenia_o_przetargu_-__Wykaz_składników_wraz_z_ceną_wywoławczą_i_kwotą_wadiumZałącznik_nr_1_do_ogłoszenia_o_przetargu_-__Wykaz_składników_wraz_z_ceną_wywoławczą_i_kwotą_wadium.docx 0.02MB Załącznik_nr_2_do_ogłoszenia_o_przetargu__-_umowa_sprzedaży
Załącznik_nr_2_do_ogłoszenia_o_przetargu__-_umowa_sprzedaży.docx 0.03MB Załącznik_nr_3_do_ogłoszenia_o_przetargu_-_wzór_oferty
Załącznik_nr_3_do_ogłoszenia_o_przetargu_-_wzór_oferty.docx 0.02MB Załącznik_nr_4_do_umowy_-_protokół_zdawczo-odbiorczy
Załącznik_nr_4_do_umowy_-_protokół_zdawczo-odbiorczy.docx 0.02MB Załącznik_nr_5_do_umowy_-_Klauzula_RODO
Załącznik_nr_5_do_umowy_-_Klauzula_RODO.docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 18.04.2025 13:14 Renata Sobczak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Renata Sobczak
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Ogłoszenie o przetargu 4/2025/M | 1.0 | 18.04.2025 13:14 Renata Sobczak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP