Złóż zawiadomienie o braku dostępności produktu albo usługi

Produkt lub usługa objęta nadzorem nie spełniają wymagań dostępności? Możesz złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON. Sprawdź jak to zrobić.

Odpowiedz na kilka prostych pytań.

Otrzymasz odpowiednie informacje.

Jak chcesz złożyć zawiadomienie

Informacje:

Jeśli chcesz złożyć zawiadomienie przez Internet – potrzebujesz profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

Wyślij pismo ogólne

  • Dostępność to cecha produktu lub usługi, która pozwala ci korzystać z nich na równi z innymi. Za dostępność produktów i usług odpowiadają:

    • producenci,
    • upoważnieni przedstawiciele,
    • importerzy,
    • dystrybutorzy,
    • usługodawcy.

    Jeśli produkt lub usługa nie jest dostępna, możesz złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz zgłosić na przykład, że:

    • strona sklepu internetowego źle się wyświetla na ekranie smartfonu,
    • instrukcja obsługi dekodera jest niezrozumiała,
    • nie można powiększyć czcionki na terminalu płatniczym,
    • aplikacja banku ma czcionkę podobną do tła i trudno coś zobaczyć.

    Podmioty gospodarcze, w sprawie których możesz złożyć zawiadomienie, to na przykład:

    • dostawca telewizji, Internetu lub telefonii komórkowej,
    • właściciel sklepu internetowego,
    • bank,
    • platforma do oglądania seriali lub filmów,
    • producent smartfonów, laptopów, komputerów,
    • importer modemów, dekoderów telewizyjnych, czytników książek elektronicznych,
    • sprzedawca biletów na podróż różnymi środkami transportu między województwami lub za granicę.

    Jeśli zawiadomienie będzie zasadne, Prezes Zarządu PFRON lub organ nadzoru rynku przeprowadzi kontrolę.

    Możliwości jest znacznie więcej. To są tylko przykłady. Poniżej znajdziesz informacje, które produkty i usługi są objęte Polskim Aktem o Dostępności (PAD).

    Produkty objęte PAD:

    • sprzęt komputerowy np. laptopy, komputery stacjonarne, tablety, smartfony i ich systemy operacyjne,
    • terminale płatnicze,
    • bankomaty i wpłatomaty,
    • biletomaty,
    • terminale do odprawy na przykład na lotnisku,
    • tablice informacyjne o podróży na dworcach i lotniskach,
    • czytniki książek elektronicznych,
    • routery i modemy,
    • dekodery telewizyjne.

    Usługi objęte PAD:

    • telefoniczne i dostępu do Internetu,
    • platformy do oglądania filmów,
    • korzystanie z programów telewizyjnych,
    • cyfrowe, towarzyszące podróży, takie jak zakup biletów, informacje o opóźnieniach,
    • bankowość, w tym bezpieczne i łatwe wykonanie przelewu czy zaciągnięcie kredytu,
    • handel przez Internet,
    • rozpowszechnianie książek elektronicznych.
  • Każdy. Wystarczy złożyć zawiadomienie, że produkt lub usługa nie spełnia wymagań dostępności.

    • dane do logowania do profilu zaufanego i telefon, na który otrzymasz kod potrzebny do zalogowania się,
    • dane podmiotu gospodarczego, którego dotyczy zawiadomienie, na przykład nazwa, adres, strona internetowa,
    • dane produktu lub usługi, których dotyczy zawiadomienie, na przykład nazwa, model, numer seryjny,
    • informacja, dlaczego produkt lub usługa nie są dostępne.

    Zgłoszenie możesz złożyć anonimowo.

    Jeśli chcesz jednak otrzymać odpowiedź, podaj:

    • swoje imię i nazwisko,
    • dane kontaktowe – na przykład numer telefonu, adres do korespondencji, e-mail.
    1. Kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne, który znajduje się u góry. Następnie ponownie naciśnij przycisk wyślij pismo ogólne i zaloguj się przez profil zaufany.
    2. Wybierz PFRON jako instytucję, do której chcesz wysłać pismo.
    3. Napisz zawiadomienie własnymi słowami – sprawdź w zakładce Co musisz przygotować.
    4. Kliknij Dalej, a potem Podpisz i wyślij lub wyślij pismo bez podpisu.
    5. Wyświetli się komunikat, że pismo zostało wysłane. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
    6. Czekaj na odpowiedź, jeśli podałeś(-aś) dane do kontaktu.

    Możesz też wysłać zawiadomienie przez e-mail:

    1. Wejdź na skrzynkę swojej poczty elektronicznej i utwórz nową wiadomość.
    2. Napisz zawiadomienie własnymi słowami lub skorzystaj z przygotowanego przez PFRON formularza. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
    3. Sprawdź, czy dane są poprawne.
    4. Wyślij zawiadomienie pocztą elektroniczną na adres dostepnosc@pfron.org.pl.
  • W dowolnym momencie.

  • Usługa jest bezpłatna.

  • Prezes Zarządu PFRON rozpatrzy zawiadomienie lub przekaże zawiadomienie do właściwego organu nadzoru niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 30 dni od dnia jego złożenia.

    Jeśli zawiadomienie rozpatruje organ nadzoru, robi to niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 30 dni, gdy otrzyma zawiadomienie od Prezesa Zarządu PFRON.

  • Produkty i usługi będą bardziej dostępne, np. łatwiej skorzystasz z usług bankowych lub zrobisz zakupy przez Internet.

  • Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące usługi, zadzwoń pod nr 22 581 84 10, wewnętrzny 4.

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2025 13:59

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Instytucja odpowiedzialna za dokument: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Informacje:

  • Dostępność to cecha produktu lub usługi, która pozwala ci korzystać z nich na równi z innymi. Za dostępność produktów i usług odpowiadają:

    • producenci,
    • upoważnieni przedstawiciele,
    • importerzy,
    • dystrybutorzy,
    • usługodawcy.

    Jeśli produkt lub usługa nie jest dostępna, możesz złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz zgłosić na przykład, że:

    • strona sklepu internetowego źle się wyświetla na ekranie smartfonu,
    • instrukcja obsługi dekodera jest niezrozumiała,
    • nie można powiększyć czcionki na terminalu płatniczym,
    • aplikacja banku ma czcionkę podobną do tła i trudno coś zobaczyć.

    Podmioty gospodarcze, w sprawie których możesz złożyć zawiadomienie, to na przykład:

    • dostawca telewizji, Internetu lub telefonii komórkowej,
    • właściciel sklepu internetowego,
    • bank,
    • platforma do oglądania seriali lub filmów,
    • producent smartfonów, laptopów, komputerów,
    • importer modemów, dekoderów telewizyjnych, czytników książek elektronicznych,
    • sprzedawca biletów na podróż różnymi środkami transportu między województwami lub za granicę.

    Jeśli zawiadomienie będzie zasadne, Prezes Zarządu PFRON lub organ nadzoru rynku przeprowadzi kontrolę.

    Możliwości jest znacznie więcej. To są tylko przykłady. Poniżej znajdziesz informacje, które produkty i usługi są objęte Polskim Aktem o Dostępności (PAD).

    Produkty objęte PAD:

    • sprzęt komputerowy np. laptopy, komputery stacjonarne, tablety, smartfony i ich systemy operacyjne,
    • terminale płatnicze,
    • bankomaty i wpłatomaty,
    • biletomaty,
    • terminale do odprawy na przykład na lotnisku,
    • tablice informacyjne o podróży na dworcach i lotniskach,
    • czytniki książek elektronicznych,
    • routery i modemy,
    • dekodery telewizyjne.

    Usługi objęte PAD:

    • telefoniczne i dostępu do Internetu,
    • platformy do oglądania filmów,
    • korzystanie z programów telewizyjnych,
    • cyfrowe, towarzyszące podróży, takie jak zakup biletów, informacje o opóźnieniach,
    • bankowość, w tym bezpieczne i łatwe wykonanie przelewu czy zaciągnięcie kredytu,
    • handel przez Internet,
    • rozpowszechnianie książek elektronicznych.
  • Każdy. Wystarczy złożyć zawiadomienie, że produkt lub usługa nie spełnia wymagań dostępności.

    • dane podmiotu gospodarczego, którego dotyczy zawiadomienie, na przykład nazwa, adres, strona internetowa,
    • dane produktu lub usługi, których dotyczy zawiadomienie, na przykład nazwa, model, numer seryjny,
    • informacja, dlaczego produkt lub usługa nie są dostępne.

    Zgłoszenie możesz złożyć anonimowo.

    Jeśli chcesz jednak otrzymać odpowiedź, podaj:

    • swoje imię i nazwisko,
    • dane kontaktowe – na przykład numer telefonu, adres do korespondencji, e-mail.
    1. Zadzwoń na infolinię PFRON pod numer 48 22 581 84 10, numer wewnętrzny: 5.
    2. Podaj potrzebne dane. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
    3. Potwierdź dane.
  • W dowolnym momencie.

  • Do Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).

  • Usługa jest bezpłatna.

  • Prezes Zarządu PFRON rozpatrzy zawiadomienie lub przekaże zawiadomienie do właściwego organu nadzoru niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 30 dni od dnia jego złożenia.

    Jeśli zawiadomienie rozpatruje organ nadzoru, robi to niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 30 dni, gdy otrzyma zawiadomienie od Prezesa Zarządu PFRON.

  • Produkty i usługi będą bardziej dostępne, np. łatwiej skorzystasz z usług bankowych lub zrobisz zakupy przez Internet.

  • Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące usługi, zadzwoń pod nr 22 581 84 10, wewnętrzny 4.

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2025 13:59

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Instytucja odpowiedzialna za dokument: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Informacje:

  • Dostępność to cecha produktu lub usługi, która pozwala ci korzystać z nich na równi z innymi. Za dostępność produktów i usług odpowiadają:

    • producenci,
    • upoważnieni przedstawiciele,
    • importerzy,
    • dystrybutorzy,
    • usługodawcy.

    Jeśli produkt lub usługa nie jest dostępna, możesz złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz zgłosić na przykład, że:

    • strona sklepu internetowego źle się wyświetla na ekranie smartfonu,
    • instrukcja obsługi dekodera jest niezrozumiała,
    • nie można powiększyć czcionki na terminalu płatniczym,
    • aplikacja banku ma czcionkę podobną do tła i trudno coś zobaczyć.

    Podmioty gospodarcze, w sprawie których możesz złożyć zawiadomienie, to na przykład:

    • dostawca telewizji, Internetu lub telefonii komórkowej,
    • właściciel sklepu internetowego,
    • bank,
    • platforma do oglądania seriali lub filmów,
    • producent smartfonów, laptopów, komputerów,
    • importer modemów, dekoderów telewizyjnych, czytników książek elektronicznych,
    • sprzedawca biletów na podróż różnymi środkami transportu między województwami lub za granicę.

    Jeśli zawiadomienie będzie zasadne, Prezes Zarządu PFRON lub organ nadzoru rynku przeprowadzi kontrolę.

    Możliwości jest znacznie więcej. To są tylko przykłady. Poniżej znajdziesz informacje, które produkty i usługi są objęte Polskim Aktem o Dostępności (PAD).

    Produkty objęte PAD:

    • sprzęt komputerowy np. laptopy, komputery stacjonarne, tablety, smartfony i ich systemy operacyjne,
    • terminale płatnicze,
    • bankomaty i wpłatomaty,
    • biletomaty,
    • terminale do odprawy na przykład na lotnisku,
    • tablice informacyjne o podróży na dworcach i lotniskach,
    • czytniki książek elektronicznych,
    • routery i modemy,
    • dekodery telewizyjne.

    Usługi objęte PAD:

    • telefoniczne i dostępu do Internetu,
    • platformy do oglądania filmów,
    • korzystanie z programów telewizyjnych,
    • cyfrowe, towarzyszące podróży, takie jak zakup biletów, informacje o opóźnieniach,
    • bankowość, w tym bezpieczne i łatwe wykonanie przelewu czy zaciągnięcie kredytu,
    • handel przez Internet,
    • rozpowszechnianie książek elektronicznych.
  • Każdy. Wystarczy złożyć zawiadomienie, że produkt lub usługa nie spełnia wymagań dostępności.

    • dane podmiotu gospodarczego, którego dotyczy zawiadomienie, na przykład nazwa, adres, strona internetowa,
    • dane produktu lub usługi, których dotyczy zawiadomienie, na przykład nazwa, model, numer seryjny,
    • informacja, dlaczego produkt lub usługa nie są dostępne.

    Zgłoszenie możesz złożyć anonimowo.

    Jeśli chcesz jednak otrzymać odpowiedź, podaj:

    • swoje imię i nazwisko,
    • dane kontaktowe – na przykład numer telefonu, adres do korespondencji, e-mail.
    1. Przyjdź do biura lub oddziału PFRON. Sprawdź, gdzie znajduje się najbliższa siedziba PFRON
    2. Podaj pracownikowi PFRON potrzebne dane. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
    3. Pracownik PFRON spisze protokół. Sprawdź, czy dane są poprawne.
  • W dowolnym momencie.

  • W:

    • biurze PFRON przy ulicy Jana Pawła II 13 w Warszawie lub
    • dowolnym oddziale PFRON.
  • Usługa jest bezpłatna.

  • Prezes Zarządu PFRON rozpatrzy zawiadomienie lub przekaże zawiadomienie do właściwego organu nadzoru niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 30 dni od dnia jego złożenia.

    Jeśli zawiadomienie rozpatruje organ nadzoru, robi to niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 30 dni, gdy otrzyma zawiadomienie od Prezesa Zarządu PFRON.

  • Produkty i usługi będą bardziej dostępne, np. łatwiej skorzystasz z usług bankowych lub zrobisz zakupy przez Internet.

  • Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące usługi, zadzwoń pod nr 22 581 84 10, wewnętrzny 4.

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2025 13:59

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Instytucja odpowiedzialna za dokument: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Informacje:

  • Dostępność to cecha produktu lub usługi, która pozwala ci korzystać z nich na równi z innymi. Za dostępność produktów i usług odpowiadają:

    • producenci,
    • upoważnieni przedstawiciele,
    • importerzy,
    • dystrybutorzy,
    • usługodawcy.

    Jeśli produkt lub usługa nie jest dostępna, możesz złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON. Możesz zgłosić na przykład, że:

    • strona sklepu internetowego źle się wyświetla na ekranie smartfonu,
    • instrukcja obsługi dekodera jest niezrozumiała,
    • nie można powiększyć czcionki na terminalu płatniczym,
    • aplikacja banku ma czcionkę podobną do tła i trudno coś zobaczyć.

    Podmioty gospodarcze, w sprawie których możesz złożyć zawiadomienie, to na przykład:

    • dostawca telewizji, Internetu lub telefonii komórkowej,
    • właściciel sklepu internetowego,
    • bank,
    • platforma do oglądania seriali lub filmów,
    • producent smartfonów, laptopów, komputerów,
    • importer modemów, dekoderów telewizyjnych, czytników książek elektronicznych,
    • sprzedawca biletów na podróż różnymi środkami transportu między województwami lub za granicę.

    Jeśli zawiadomienie będzie zasadne, Prezes Zarządu PFRON lub organ nadzoru rynku przeprowadzi kontrolę.

    Możliwości jest znacznie więcej. To są tylko przykłady. Poniżej znajdziesz informacje, które produkty i usługi są objęte Polskim Aktem o Dostępności (PAD).

    Produkty objęte PAD:

    • sprzęt komputerowy np. laptopy, komputery stacjonarne, tablety, smartfony i ich systemy operacyjne,
    • terminale płatnicze,
    • bankomaty i wpłatomaty,
    • biletomaty,
    • terminale do odprawy na przykład na lotnisku,
    • tablice informacyjne o podróży na dworcach i lotniskach,
    • czytniki książek elektronicznych,
    • routery i modemy,
    • dekodery telewizyjne.

    Usługi objęte PAD:

    • telefoniczne i dostępu do Internetu,
    • platformy do oglądania filmów,
    • korzystanie z programów telewizyjnych,
    • cyfrowe, towarzyszące podróży, takie jak zakup biletów, informacje o opóźnieniach,
    • bankowość, w tym bezpieczne i łatwe wykonanie przelewu czy zaciągnięcie kredytu,
    • handel przez Internet,
    • rozpowszechnianie książek elektronicznych.
  • Każdy. Wystarczy złożyć zawiadomienie, że produkt lub usługa nie spełnia wymagań dostępności.

    • dane podmiotu gospodarczego, którego dotyczy zawiadomienie, na przykład nazwa, adres, strona internetowa,
    • dane produktu lub usługi, których dotyczy zawiadomienie, na przykład nazwa, model, numer seryjny,
    • informacja, dlaczego produkt lub usługa nie są dostępne.

    Zgłoszenie możesz złożyć anonimowo.

    Jeśli chcesz jednak otrzymać odpowiedź, podaj:

    • swoje imię i nazwisko,
    • dane kontaktowe – na przykład numer telefonu, adres do korespondencji, e-mail.
    1. Napisz zawiadomienie własnymi słowami lub skorzystaj z przygotowanego przez PFRON formularza. Sprawdź w sekcji Co musisz przygotować.
    2. Sprawdź, czy dane są poprawne.
    3. Wyślij zawiadomienie pocztą na adres PFRON.
  • W dowolnym momencie.

  • W:

    • biurze PFRON przy ulicy Jana Pawła II 13 w Warszawie lub
    • dowolnym oddziale PFRON.
  • Usługa jest bezpłatna.

  • Prezes Zarządu PFRON rozpatrzy zawiadomienie lub przekaże zawiadomienie do właściwego organu nadzoru niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 30 dni od dnia jego złożenia.

    Jeśli zawiadomienie rozpatruje organ nadzoru robi to niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 30 dni, gdy otrzyma zawiadomienie od Prezesa Zarządu PFRON.

  • Produkty i usługi będą bardziej dostępne, np. łatwiej skorzystasz z usług bankowych lub zrobisz zakupy przez Internet.

  • Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące usługi, zadzwoń pod nr 22 581 84 10, wewnętrzny 4.

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2025 13:59

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Instytucja odpowiedzialna za dokument: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Twoje odpowiedzi

Zacznij od początku
{"register":{"columns":[]}}