W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

17.06.2020

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej lub upoważniony zastępca komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań raz w tygodniu (środa w godz. 12:00 – 15:00 ), po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z sekretariatem Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni.

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.


Skargi/wnioski można składać:

  1. Listownie na adres: KOMENDA MIEJSKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ w GDYNI, ul. Władysława IV 12/14, 81 – 353 Gdynia.
  2. Doręczyć osobiście – do sekretariatu KM PSP Gdynia, ul. Władysława IV 12/14, w godzinach 07:35 – 15:30.
  3. Za pośrednictwem ePUAP.
  4. Za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres: sekretariat.gdynia@straz.gda.pl z zaznaczeniem w tytule „Skarga” lub „Wniosek”.
  5. Faxem – nr (58) 660 23 04.
  6. Ustnie do protokołu po wcześniejszym telefonicznym skontaktowaniu się z sekretariatem KM PSP.

Ważne!

Skargi/wniosku nie można złożyć telefonicznie.

Skarga/wniosek powinny zawierać:

  • imię i nazwisko wnoszącego,
  • dokładny adres do korespondencji.

Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Zawiadomienia o nieprzestrzeganiu przepisów przeciwpożarowych, zgodnie z art. 63 ust. 1 kpa, należy wnosić na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu. Podania w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych. Podania wniesione na adres poczty elektronicznej pozostawia się bez rozpoznania.

Postępowanie administracyjne wszczyna się na żądanie strony lub z urzędu. Gdy żądanie zostało wniesione przez osobę niebędącą stroną lub z innych uzasadnionych przyczyn postępowanie nie może być wszczęte, organ administracji publicznej wydaje postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania.

Jeżeli w podaniu nie wskazano adresu wnoszącego i nie ma możności ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych, podanie pozostawia się bez rozpoznania.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
25.09.2020 14:13 Łukasz Płusa
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł. asp. Radosław Ruszewski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 4.0 12.03.2024 13:17 Grzegorz Piechocki
Skargi i wnioski 3.0 12.03.2024 13:16 Grzegorz Piechocki
Skargi i wnioski 2.0 11.01.2022 14:45 Paweł Puścian
Skargi i wnioski 1.0 25.09.2020 14:13 Łukasz Płusa

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}