W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Ostrołęce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony: https://www.gov.pl/web/kmpsp-ostroleka

  • Data publikacji strony internetowej: 25 listopada 2020r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 20 marca 2025r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, wszystkie nowe filmy dodawane na stronie będą miały napisy,
  • Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie www.archiwum.straz.pl nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 25 listopada 2020r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 16 czerwca 2025r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiaturowe

  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych,
  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab (dalej) i Shift+TAB (wstecz).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do mł. asp. Krzysztof Krzynowek - majlowo kkrzynowek@straz.ostroleka.pl lub telefonicznie 29 769 44 00.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • bryg. Bogdan Trzaska - Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Ostrołęce,
  • adres: ul. Celna 11, 07-410 Ostrołęka,
  • e-mail: ostroleka@mazowsze.straz.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Ostrołęce

ul. Celna 11

07-410 Ostrołęka

Parking

  • Wzdłuż ul. Celnej znajdują się miejsca parkingowe dla interesantów,
  • Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsce przeznaczone dla osób niepełnosprawnych,
  • Parking jest bezpłatny.

Pies asystujący

  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu,
  • Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników,
  • Zapewniamy wodę dla zwierzaka.

Wejście do budynku

  • Osoba z niepełnosprawnością ruchową może dostać się do budynku Komendy poprzez część garażową, z której prowadzi podjazd do holu głównego. Wejście i wjazd odbywa się w asyście wyznaczonego pracownika Komendy, który odbiera gościa sprzed budynku i kieruje do wyznaczonego miejsca spotkania na parterze w budynku głównym,
  • Do przejścia z części garażowej doprowadzona jest stała pochylnia zakończona drzwiami,
  • Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz na parterze,
  • Do wejścia głównego budynku Komendy Miejskiej PSP w Ostrołęce przy ul. Celnej 11 można się dostać przez wejście główne poprzedzone przejściem przez furtkę,
  • Do wejścia głównego prowadzą schody,
  • Drzwi są zawsze otwarte,
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie,
  • Otwierają się na zewnątrz,
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły,
  • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę,
  • Drzwi są częściowo przeźroczyste i nie są kontrastowo oznaczone.

Winda

  • Brak windy w obiekcie.

Ciągi poziome

  • Pomieszczenia znajdują się na 3 kondygnacjach,
  • Korytarze nie są dostosowane dla osób poruszających się na wózkach.

Pomieszczenia

  • Pomieszczenia nie są dostosowane dla osób poruszających się na wózkach.

Łazienka

  • Brak toalet dostępnych dla osób z niepełnosprawnością.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. Koordynatorem ds. dostępności informacyjno-komunikacyjnej jest kpt. Marcin Nalewajk, e-mail: mnalewajk@straz.ostroleka.pl lub tel. 29 769 44 04,
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
  • Komenda Miejska PSP w Ostrołęce nie dysponuje przenośną pętlą indukcyjną umożliwiającą obsługę osób słabosłyszących,
  • W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • Można skorzystać z tłumacza on-line przeznaczonego dla osób niesłyszących dostępnego na stronie internetowej Komendy Miejskiej PSP w Ostrołęce. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu,
  • Usługa tłumacza migowego bezpośrednio w Komendzie Miejskiej PSP w Ostrołęce jest dostępna w godzinach pracy urzędu i jest bezpłatna. Należy złożyć wniosek o umówienie spotkania i zapewnienie usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
17.06.2025 12:41 st. kpt. Adrian Stupski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł. asp. Krzysztof Krzynowek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 2.0 17.06.2025 14:08 st. kpt. Adrian Stupski
Deklaracja dostępności 1.0 17.06.2025 12:41 st. kpt. Adrian Stupski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}