Tekst łatwy do czytania (ETR)

Informacje o Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Świętochłowicach

Informacje ogólne

Tutaj jest główny budynek Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Świętochłowicach, w skrócie komenda, w którym pracuje komendant miejski Państwowej Straży Pożarnej oraz strażacy i pracownicy cywilni.

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Świętochłowicach kieruje pracą komendy. Komendantowi w pracy pomaga zastępca komendanta oraz pracownicy sekcji.

Budynek komendy od strony wejścia głównego, od frontu budynku komendy. Budynek ma parter i piętro. Jest w kolorze szarym z pionowymi pasami w kolorze czerwonym. Przed budynkiem znajduje się parking. Jedno miejsce parkingowe jest pomalowane na niebiesko ze znakiem przeznaczonym dla osób ze szczelnymi potrzebami. Obok niego są inne miejsca parkingowe. Na jednym z nich stoi samochód osobowy w kolorze szarym. Pośrodku bryły budynku na parterze znajduje się wysunięte i zadaszone wejście do budynku. Po prawej strony od bryły budynku zaczynają się garaże komendy. Połowę pierwszej bramy garażowej widać na zdjęciu.

Czym zajmuje się komenda?

Dba o bezpieczeństwo pożarowe w na terenie powiatu.

Usuwa skutki pożarów i innych zagrożeń na terenie miasta.

Kontroluje budynki na terenie miasta z zakresu ochrony przeciwpożarowej.

Prowadzi akcje edukacyjne oraz informacyjne z bezpieczeństwa pożarowego.

Dba o wyszkolenie strażaków.

Utrzymuje samochody i sprzęt w ciągłej gotowości bojowej.

 

Gdzie znajduje się wejście do budynku?

Wejście główne do budynku znajduje się od strony ulicy Harcerskiej – to wejście jest odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, starszych i rodziców z dziećmi. Przed wejściem znajduje się miejsce parkingowe dla osób ze szczególnymi potrzebami. Z prawej strony chodnika znajduje się wjazd dla osób korzystających z wózków.

Po wejściu przez pierwsze drzwi znajdziesz się w przedsionku budynku.

W przedsionku na lewej ścianie znajduje się czarne urządzenie z przyciskiem podpisanym "Dyżurny SKKM. Dzwonić". Należy nacisnąć ten przycisk. Po chwili będzie można porozmawiać ze strażakiem.

Wszystkie osoby, które przyszły do komendy załatwić sprawę, będą zaprowone przez strażaka z przedsionka do sekretariatu.

W budynku drzwi i korytarze są odpowiednio szerokie. Po budynku możesz jeździć wózkiem inwalidzkim.

Zdjęcie przedstawia wejście główne do budynku. Na wprost znajdują się ciemne dwuskrzydłowe drzwi prowadzące do komendy. Drzwi mają przeszklenia, na przeszkleniach znajdują się informacje dla petentów, symbol otwierania drzwi na zewnątrz oraz symbol o zakazie palenia papierosów na terenie obiektu. Przed drzwiami znajduje się wycieraczka do butów. Ściany wokół wejścia są szare z pionowymi pasami w kolorze blado-czerwonym. Po obu stronach wejścia widać okna budynku komendy. Okna zasłonięte są pionowymi roletami. Lewe okno ma rolety brązowe a prawe zielone. Przed wejściem znajduje się chodnik wykonany z kostki brukowej w kolorze blado-czerwonym.

 

Przedsionek do budynku komendy miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Świętochłowicach. Na wprost znajdują się dwuskrzydłowe drzwi do komendy, drzwi są wykonane z plastiku z przeszkleniami. W przeszkleniach znajdują się loga Państwowej Straży Pożarnej z napisem Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Świętochłowicach. Posadzka wykonana z granitu. Ściany w górnej połowie są szare, w dolnej połowie brązowe. Na lewej ścianie znajduje się interkom, który łączy petenta z dyspozytorem. Przed interkomem znajduje się biała tablica dotycząca informacji o zrealizowanym projekcie instalacji fotowoltaicznej. Na prawej ścianie w dolnej jej części znajduje się biały kaloryfer.

Zdjęcie przedstawia interkom. Interkom znajduje się w centralnej części zdjęcia. Interkom jest koloru czarnego. Znajduje się na ścianie o dwóch kolorach - szarej w górnej części oraz brązowej w dolnej części. Interkom ma dwa przyciski z symbolem zielonej słuchawki. Obok nich znajdują się białe pola. Górny przycisk uruchamia rozmowę z dyżurnym - wskazuje to napis na białym polu przy przycisku o treści Dyżurny SKKM dzwonić.

 

 

 

 

Jak załatwić sprawę?

Aby załatwić sprawę, można napisać pismo i wysłać je na adres:

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej
W Świętochłowicach, ulica Harcerska 16
41-600 Świętochłowice.

Przynieść pismo do komendy.

Pisma i inne dokumenty można przynieść prosto do komendy.
Gdy wejdziesz wejściem głównym, spójrz w lewo. Znajdziesz tam urządzenie z przyciskiem ,"Dyżurny SKKM. Dzwonić". Wciśnij ten przycisk. Porozmawiasz ze strażakiem, który pokieruje Cię w dalszym załatwieniu sprawy.
Jeżeli będzie to możliwe, inny strażak zaprowadzi Cię do miejsca gdzie możesz zostawić pismo.

Napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy ePUAP.

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto
w ePUAP. Adres skrzynki ePUAP: SkrytkaESP

Napisać pismo i wysłać je na adres e-mail:

sekretariat@swietochlowice.sl.straz.gov.pl

Wysłać faks pod numer

47 851-75-69

Zadzwonić pod numer

47 851-75-50

Przyjść do komendy i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy komendy.

Komenda czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach
od 7.30 do 15.30.

Strona internetowa

Numery telefonów do sekcji komendy dostępne są na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/kmpsp-swietochlowice/dane-kontaktowe,

Wszystkie informacje o komendzie można znaleźć na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/kmpsp-swietochlowice/.

{"register":{"columns":[]}}