W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Tekst łatwy do czytania (ETR)

Informacje o Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Świętochłowicach

Informacje ogólne

Tutaj jest główny budynek Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Świętochłowicach, w skrócie komenda, w którym pracuje komendant miejski Państwowej Straży Pożarnej oraz strażacy i pracownicy cywilni.

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Świętochłowicach kieruje pracą komendy. Komendantowi w pracy pomaga zastępca komendanta oraz pracownicy sekcji.

Zdjęcie przedstawia budynek Komendy.

Czym zajmuje się komenda?

Dba o bezpieczeństwo pożarowe w na terenie powiatu.

Usuwa skutki pożarów i innych zagrożeń na terenie miasta.

Kontroluje budynki na terenie miasta z zakresu ochrony przeciwpożarowej.

Prowadzi akcje edukacyjne oraz informacyjne z bezpieczeństwa pożarowego.

Dba o wyszkolenie strażaków.

Utrzymuje samochody i sprzęt w ciągłej gotowości bojowej.

 

Gdzie znajduje się wejście do budynku?

Wejście główne do budynku znajduje się od strony ulicy Harcerskiej – to wejście jest odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, starszych i rodziców z dziećmi.

W przedsionku skontaktuj się ze strażakiem, który pokieruje Cię w dalszym załatwieniu sprawy.

W budynku drzwi i korytarze są odpowiednio szerokie. Po budynku możesz jeździć wózkiem inwalidzkim.

Zdjęcie przedstawia wejście główne do budynku.

 

Zdjęcie przedstawia przedsionek budynku Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Świętochłowicach.

 

 

 

 

Jak załatwić sprawę?

Aby załatwić sprawę, można napisać pismo i wysłać je na adres:

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej
W Świętochłowicach, ulica Harcerska 16
41-600 Świętochłowice.

Przynieść pismo do komendy.

Pisma i inne dokumenty można przynieść prosto do komendy.
Gdy wejdziesz wejściem głównym, spójrz w prawo. Za szklaną szybą będzie strażak, który pokieruje Cię w dalszym załatwieniu sprawy.
Jeżeli będzie to możliwe, inny strażak zaprowadzi Cię do miejsca gdzie możesz zostawić pismo.

Napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy ePUAP.

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto
w ePUAP. Adres skrzynki ePUAP: SkrytkaESP

Napisać pismo i wysłać je na adres e-mail:

pspswietochlowice@katowice.kwpsp.gov.pl

Wysłać faks pod numer

32 346-20-39

Zadzwonić pod numer

32 346-20-30

Przyjść do komendy i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy komendy.

Komenda czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach
od 7.30 do 15.30.

Strona internetowa

Numery telefonów do sekcji komendy dostępne są na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/kmpsp-swietochlowice/dane-kontaktowe,

Wszystkie informacje o komendzie można znaleźć na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/kmpsp-swietochlowice/.