W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Finansów

Główny Księgowy - mł. bryg. Joanna Chorabik

tel. 478314041; e-mail: mtf@straz.tarnow.pl


 

 Do zadań Sekcji Finansów należy w szczególności:

  1. wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.) oraz ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 217 ze zm.),
  2. organizacja i koordynacja systemu rachunkowości w Komendzie Miejskiej w celu zapewnienia:
  1. właściwego przebiegu operacji finansowych i gospodarczych,
  2. sporządzania wymaganych przepisami rozliczeń finansowych oraz sprawozdawczości finansowej zewnętrznej i wewnętrznej,
  3. terminowego przekazywania rzetelnych informacji Komendantowi Miejskiemu,
  4. należytego przechowywania i zabezpieczenia dokumentów finansowych, ksiąg rachunkowych oraz sprawozdań finansowych,
  1. prowadzenie gospodarki finansowej Komendy Miejskiej, a w szczególności wykonywanie dyspozycji obrotu środkami pieniężnymi i innymi, będącymi w dyspozycji Komendy Miejskiej,
  2. zatwierdzanie wszelkiej dokumentacji prowadzonych operacji finansowych, w tym list płac strażaków i pracowników cywilnych,
  3. zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
  4. zapewnienie, pod względem finansowym, prawidłowości umów zawieranych przez Komendę Miejską, przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych oraz ochrony wartości pieniężnych,
  5. sporządzanie projektów planu dochodów i wydatków budżetowych jednostki, dokonywanie zmian budżetu w ramach uprawnień przewidzianych odrębnymi przepisami, dokonywanie analizy wykorzystania środków budżetowych i innych, będących w dyspozycji Komendy Miejskiej,
  6. dokonywanie wstępnej kontroli operacji gospodarczych wynikających z art. 54 ustawy o finansach publicznych,
  7. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Komendanta Miejskiego, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, dowodów księgowych, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
  8. nadzór nad prawidłowością przeprowadzania inwentaryzacji składników majątkowych.
{"register":{"columns":[]}}