W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Uzyskaj informację publiczną

Dostęp do informacji publicznej

Sprawy dotyczące dostępu do  informacji publicznej reguluje ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902).

Podstawowe informacje o działalności Komendy Miejskiej PSP w Tarnowie są zamieszczone na stronie podmiotowej Komendy Miejskiej PSP w Tarnowie oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Miejskiej PSP w Tarnowie

Zgodnie z przepisami ustawy o dostępie do informacji publicznej informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub centralnym repozytorium, jest udostępniana na wniosek.

Złożenie wniosku

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej może być złożony:

  • elektronicznie – na adres e-mail tutejszej komendy:  kmpsp@straz.tarnow.pl
  • elektronicznie – za pośrednictwem platformy ePUAP
  • listownie na adres:
    Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Tarnowie

ul. Klikowska 39, 33-100 Tarnów
tel.  +48 47 8314000

Terminy

Udostępnienie informacji publicznej następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż
w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja nie może być udostępniona w ww. terminie wnioskodawca zostaje poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od daty wpływu wniosku do Komendy Miejskiej PSP w Tarnowie.

Udostępnienie informacji następuje w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem chyba, że środki techniczne, jakimi dysponuje Komenda Miejska PSP w Tarnowie to uniemożliwiają.

Opłaty

W przypadku, gdyby Komenda Miejska PSP w Tarnowie ponieść miała dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia informacji lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, od wnioskodawcy może zostać pobrana opłata w wysokości odpowiadającej tym kosztom.

W tej sytuacji, w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku wnioskodawca zostanie powiadomiony przez Komendę Miejską PSP w Tarnowie o wysokości opłaty.

Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.

Odmowa udostępnienia informacji publicznej

Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych; ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy – ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa; w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o przymusowej restrukturyzacji.

Odmowa udostępnienia informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej, od której przysługuje odwołanie.

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku dostępem do informacji publicznej:

INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z ROZPATRYWANIEM WNIOSKU DOT. UDZIELENIA INFORMACJI PUBLICZNEJ
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (zwanego dalej RODO) informujemy, że:
1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Tarnowie (33-100, Tarnów, ul. Klikowska 39, tel. 47 831 40 00, e-mail: kmpsp@straz.tarnow.pl).
2. W Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Tarnowie wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych: (e -mail: daneosobowe@ malopolskie.straz.gov.pl ).
3. Pani/a dane osobowe kontaktowe będą przetwarzane w celu realizacji wniesionego wniosku1, na podstawie Ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego z późn. zmianami. Ponadto przetwarzanie danych osobowych jest związane z wypełnieniem obowiązku prawnego związanego z archiwizacją dokumentacji sprawy, Pani(a) dane osobowe będą przetwarzane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z późn. zm.2
4. Odbiorcą Pani(a) danych osobowych są te podmioty, którym dane mogą być przekazywane na gruncie obowiązujących przepisów prawa.
5. Pani(a) dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
6. Pani(a) dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z wymogów archiwalnych określonych w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt dla jednostek Państwowej Straży Pożarnej tj. min. 5 lat.
7. Posiada Pani(-) prawo: żądania dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania oraz prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
8. Posiada Pani(-) prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Podanie przez Panią(a) danych kontaktowych (co najmniej adres korespondencyjny lub adres e-mail, na który ma zostać przesłana odpowiedź na złożony wniosek) jest konieczne w celu realizacji wniosku.
10. Przetwarzanie podanych przez Panią(-) danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
 

INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z ROZPATRYWANIEM WNIOSKU DOT. PONOWNEGO WYKORZYSTANIA INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (zwanego dalej RODO) informujemy, że:
1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Tarnowie (33-100, Tarnów, ul. Klikowska 39, tel. 47 831 40 00, e-mail: kmpsp@straz.tarnow.pl).
2. W Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Tarnowie wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych: (e-mail: daneosobowe@ malopolskie.straz.gov.pl ).
3. Pani/a dane osobowe kontaktowe będą przetwarzane w celu realizacji wniesionego wniosku1, na podstawie Ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego z późn. zmianami. Ponadto przetwarzanie danych osobowych jest związane z wypełnieniem obowiązku prawnego związanego z archiwizacją dokumentacji sprawy, Pani(a) dane osobowe będą przetwarzane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z późn. zm.2
4. Odbiorcą Pani(a) danych osobowych są te podmioty, którym dane mogą być przekazywane na gruncie obowiązujących przepisów prawa.
5. Pani(a) dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
6. Pani(a) dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z wymogów archiwalnych określonych w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt dla jednostek Państwowej Straży Pożarnej3.
7. Posiada Pani(-) prawo: żądania dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania oraz prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
8. Posiada Pani(-) prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Podanie przez Panią(a) danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani(-) zobowiązana(y) do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia sprawy.
10. Przetwarzanie podanych przez Panią(-) danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
 

 

{"register":{"columns":[]}}