W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sprzęt JRG 2

Renault Midlum – GBA 2,5/16

Samochodem, który jako pierwszy jest dysponowany do wszystkich zdarzeń na obszarze chronionym przez Jednostkę Ratowniczo-Gaśniczą nr 2 w Ciechocinku jest samochód Renault Midlum 280.15 DXi wyprodukowany i zakupiony w roku 2008 r. Zabudowa wykonana została przez firmę Wawrzaszek Inżynieria Samochodów Specjalnych. Samochód został zakupiony przez Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej z udziałem środków Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Samochód posiada napęd uterenowiony 4x4. Jest on wyposażony w sprzęt, który pozwala pomagać mieszkańcom w każdej sytuacji, w której tej pomocy potrzebują – od miejscowych zagrożeń do pożarów. To wyposażenie to między innymi: kamera termowizyjna, detektor wielogazowy, detektor prądu przemiennego, urządzenie do pomiaru promieniowania, zestaw narzędzi hydraulicznych i pneumatycznych do pracy przy wypadkach samochodowych oraz najaśnica akumulatorowa. Pojazd ten wyposażony jest w silnik o mocy 280 KM oraz autopompę o nominalnej wydajności 16 hl/minutę wraz ze zbiornikiem wody o pojemności 2500 l i zbiornikiem środka pianotwórczego o pojemności 250 l. Samochód jest przeznaczony dla 6-cio osobowej załogi.

GBA

 


Scania G440 – GCBA 8,5/50

To ciężki samochód gaśniczy ze zbiornikiem wody o pojemności 8500 l oraz zbiornikiem na środek pianotwórczy o pojemności 850 l. Dodatkowym atutem jest autopompa o nominalnej wydajności 5000 l/min. Samochód jest napędzany silnikiem o mocy 440 KM, spełniający normę czystości spalin Euro 5. Jest on uterenowiony,
z napędem 6x6. Zakup był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 oraz ze środków budżetu państwa. Pojazd jest niezwykle pomocny w przypadku, gdy nie mamy dostępu do sieci hydrantowej lub naturalnych zbiorników i cieków wodnych bezpośrednio przy miejscu pożaru. Przeznaczony jest on dla 3 osobowej załogi.

GCBA

 


Renault Midlum – SCHD 30

            Zabudowa samochodu Renault Midlum 300.18 DXi Heavy została wykonana przez firmę Bumar-Koszalin. To pojazd, który został wyprodukowany w 2013 roku, a do Jednostki Ratownicz-Gaśniczej nr 2 w Ciechocinku przekazany został w grudniu 2018 roku z Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej we Włocławku zastępując wysłużoną już drabinę mechaniczną na podwoziu Jelcz. Podnośnik wyposażony jest w kosz ratowniczy, o udźwigu do 400 kg, który pomieści do 4 osób. Kosz jest wielofunkcyjny i pozwala na prowadzenie zarówno działań gaśniczych-dzięki działku
o wydajności do 1600 l/min jak i działań przy ewakuacji ludzi z wysokości nawet do 30 metrów. Podnośnik to pojazd, bez którego praca przy zagrażających bezpieczeństwu pochylonych drzewach czy nadłamanych konarach byłaby bardzo utrudniona. Dodatkowym atutem jest łamane przęsło, które znacznie ułatwia dostęp do trudno dostępnych miejsc na wysokości. Samochód ten jest przeznaczony dla 3 osobowej załogi.

Drabina

 


Nissan Pathfinder – SLRr

            To samochód wyprodukowany w 2008 roku. Posiada on wciągarkę, a także hak służący do ciągnięcia przyczepy z łodzią. Samochód został przekazany do Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 2 w Ciechocinku w 2018 roku zastępując pojazd Nissan Navara. Wyposażony jest w silnik o pojemności skokowej 2,5 l i mocy 171 KM. Przeznaczony jest dla 5-cio osobowej załogi.

Nissan

 


Łódź została zakupiona w 2017 roku dzięki staraniom Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej
w Toruniu z dotacji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na usuwanie skutków klęsk żywiołowych. Łódź wyposażona jest w silnik EVINRUDE o mocy 40 KM oraz sprzęt niezbędny do udzielania pomocy osobom, których zdrowie i życie jest zagrożone na akwenach i ciekach wodnych. Przydatnym urządzeniem jest również sonar, dzięki któremu mamy możliwość skanowania dna akwenu lub cieku oraz objętości pod łodzią i wizualizacji wyników na panelu montowanym przy miejscu sternika. Łódź jest transportowana na przyczepce podłodziowej przy pomocy samochodu Nissan Pathfinder.

Łódź

 

{"register":{"columns":[]}}