W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja zgodności

Deklaracja zgodności serwisu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Czarnkowie

Podmiotem niniejszej deklaracji jest

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Czarnkowie

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Czarnkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Komendy Powiatowej  PSP w Czarnkowie

https://www.gov.pl/web/kppsp-czarnkow/

  • Data publikacji strony internetowej: 23.09.2020 r.
  • Data ostatniej dużej aktualizacji: 23.01.2025 r.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

  • na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób głuchych, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • pochodzą z różnych źródeł
  • niektóre materiały zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • transmisje były nadawane na żywo

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-29
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-03-27

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt. Koordynatorem ds. dostępności jest str. Paulina Leśnicka, adres poczty elektronicznej sodczarnkow@psp.wlkp.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 77 17109 . Tą samą drogą, a także wysyłając list na adres korespondencyjny:

Komenda Powiatowa PSP w Czarnkowie
ul. Ogrodowa 1
64-700 Czarnków

można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Komendant Powiatowy PSP w Czarnkowie
  • Adres: ul. Ogrodowa 1, 64-700 Czarnków
  • E-mail: kppspczarnkow@psp.wlkp.pl      
  • Telefon: 47 77 17 100

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, ul. Ogrodowa 1 , 64-700 Czarnków 

Do budynku prowadzi wejścia od ul. Ogrodowa 1 pozbawione przeszkód dla osób niepełnosprawnych

W korytarzu znajduje się stanowisko podoficera, odpowiedzialnego za organizację wejścia do budynku osób postronnych.

Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku Komendy nie ma pętli indukcyjnych.

Komenda jest wyposażona w monitoring, który jest skierowany na budynek oraz część wewnętrzną wejścia głównego do budynku.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących

W sekretariacie  i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych.


Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.


Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego:  Kliknij tutaj

Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR):  Kliknij tutaj

Informacja o naszej działalności - plik odczytywany maszynowo: Kliknij tutaj

Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): Kliknij tutaj

 

Poruszanie się po serwisie osób z niepełnosprawnością

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
  • Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i  porządkującej funkcji nagłówków.
  • W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB. 
  • Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie. 
  • Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  • Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  • Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:

  • zmiana wielkości czcionki
  • zmiana kontrastu
  • oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach

Ułatwienia dostępu - klawisze dostępności:

  • Przejdź do treści strony: klawisz Alt 1
  • Mapa witryny: klawisz Alt 2
  • Wersja tekstowa: klawisz Alt 3
  • Wersja kontrastowa: klawisz Alt 4
  • Wyszukiwarka prawy: klawisz Alt w
  • Zamiast klawisza Alt można użyć litery h

Ułatiwenia dostępu - zmiana rozmiaru strony

Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:

Firefox, Chrome, Internet Explorer:

[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok

Opera:

[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok

W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje: „Klawisze dostępności”, „Wersja tekstowa” i „Wersja kontrastowa”.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Nadzór nad zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

  • koordynator ds. dostępności architektonicznej oraz ds. dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej– str. Paulina Leśnicka , e-mail:  sodczarnkow@psp.wlkp.pl  lub tel. +48 77 17 108;

Materiały

Raport dostępności KP PSP w Czarnkowie 2025
20250327​_-​_Raport​_o​_stanie​_zapewniania​_dostępności​_podmiotu​_publicznego​_Stan​_w​_dniu​_01012025​_r.pdf 0.14MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
07.10.2020 09:44 Sławomir Łukaszewski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Sławomir Łukaszewski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 17.0 27.03.2025 11:44 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 16.0 27.03.2025 11:43 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 15.0 27.03.2025 10:17 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 14.0 27.03.2025 10:15 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 13.0 23.01.2025 07:57 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 12.0 29.01.2024 09:56 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 11.0 29.01.2024 09:56 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 10.0 23.01.2023 12:54 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 9.0 20.09.2022 15:59 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 8.0 20.09.2022 15:57 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 7.0 20.09.2022 15:57 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 6.0 03.03.2022 09:41 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 5.0 28.06.2021 08:32 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 4.0 29.03.2021 13:51 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 3.0 15.03.2021 11:35 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 2.0 07.10.2020 12:00 Sławomir Łukaszewski
Deklaracja dostępności 1.0 07.10.2020 09:44 Sławomir Łukaszewski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}