W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kutnie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej gov.pl/web/kppsp-kutno zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony interntowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kutnie: https://www.gov.pl/web/kppsp-kutno. 

Data publikacji strony internetowej: 10.12.2020

Data ostatniej dużej aktualizacji: 26.01.2024.

Status zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu lub wyłączeń wymienionych poniżej. 

Niespełnione wymagania

  • Może zdarzyć się sytuacja, że niektóre dokumenty bądź materiały multimedialne (filmy), opublikowane na naszej stronie są niezgodne.
  • Może zdarzyć się sytuacja, że niektóre opublikowane materiały multimedialne zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów dla osób głuchych i słabosłyszących lub innych wymagających elementów.
  • Załączniki w postaci skanów dokumentów w formacie .pdf mogą nie być dostosowane dla osób niepełnosprawnych.

Powody braku spełnienia wymagań

  • Niektóre dokumenty bądź materiały multimedialne (filmy), opublikowane na naszej stronie są niezgodne z uwagi na fakt, że: pochodzą z różnych źródeł, mają tylko charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań lub zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji lub zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Niektóre opublikowane materiały multimedialne zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów dla osób głuchych i słabosłyszących lub innych wymagających elementów, z uwagi na fakt, że przeważnie są to materiały udostępnione bezpośrednio z różnych serwisów (m.in. YouTube).
  • Załączniki w postaci skanów dokumentów w formacie .pdf mogą nie być dostosowane dla osób niepełnosprawnych z powodu tego, że pochodzą z różnych źródeł.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia 10.12.2020. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
  • Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych - otwierają się w tym samym oknie.
  • Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest asp. Bartłomiej Smakowski, adres poczty elektronicznej b.smakowski@lodzkie.straz.gov.pl. bądź st. ogn. Żaneta Marciniak, adres poczty elektronicznej z.marciniak@lodzkie.straz.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 24 251 00 60 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z asp. Bartłomiej Smakowski, adres poczty elektronicznej b.smakowski@lodzkie.straz.gov.pl. bądź st. ogn. Żaneta Marciniak, adres poczty elektronicznej z.marciniak@lodzkie.straz.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 24 251 00 60 . Tą samą drogą można: zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.
Żądanie musi zawierać: dane kontaktowe osoby zgłaszającej, wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie, wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, albo nie dotrzyma terminów realizacji żądania wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, lub elementu strony internetowej. Skargę można złożyć do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
• organ nadzorujący: Komendant Powiatowy PSP w Kutnie
• adres: 99 - 300 Kutno, ul. 1-go Maja 7
• e-mail: kutno@lodzkie.straz.gov.pl
• telefon: 24 251 00 60
Po wyczerpaniu ww. procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich


Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kutnie

ul. 1-go Maja 7

99-300 Kutno

Parking i wejście do budynku

  • Budynek Komendy Powiatowej PSP w Kutnie znajduje się przy ul. 1-go Maja 7, 99- 300 Kutno. Budynek komendy stoi frontem do ulicy.
  • Wydzielono i oznakowano miejsce parkingowe dla osób ze szczególnymi potrzebami (parking jest bezpłatny). Na parking wyznaczyliśmy 1 miejsce parkingowe. Miejsce parkingowe jest pomalowane na niebiesko i prawiłowo oznakowane. Na parking dla interesantów prowadzi droga wewnętrzna, na którą wjeżdża się bezpośrednio z głównej ulicy (ul. 1-go Maja 7).

Miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych

  • Od wyznaczonego miejsca postojowego/parkingowego dla OzN do wejścia do komendy prowadzi ciąg pieszego o długości 15 m i szerokości 3,3 m. Brak różnic w poziomach nawierzchni. Następnie schody wykonane z płytek prowadzące bezpośrednio pod drzwi wejścia głównego, przy których znajduje się specjalnie oznaczony domofon dla osób ze szczegolnymi potrzebami, łączący ze służbą dyżurną na Stanowisku Kierowania.

Domofon

 

  • Domofon zamontowano na wysokości umożliwiającej osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim bezpośredni kontakt ze Stanowsikiem Kierowania. Dostęp do budynku komendy dla osób ze szczególnymi potrzebami, możliwy jest po nawiązaniu kontaktu telefonicznego ze Stanowiskiem Kierowania  (24 251 00 68). Wówczas służba dyżurna pomaga w dotarciu osoby ze szczególnymi potrzebami do pomieszczenia przyjęć interesantów, na parterze budynku, gdzie będzie możliwa pomoc (funkcjonariusza) pracownika merytorycznego w danej sprawie.
  • Oznakowano stefę wejścia do budynku komendy pasami kontrastowymi w kolorze białym, tj. drzwi wejściowe jak i drzwi prowadzące do punktu obsługi osób z niepełnosprawnością. Drzwi należy otworzyć ręcznie, nie wymaga to użycia dużej siły.

Oznakowanie drzwi wejściowych do KP PSP w Kutnie

Przestrzeń za wejściem

  • W budynku komendy w sekretariacie na parterze wyznaczono miejsce do obsługi osób z niepełnosprawnością. Drzwi sekretariatu oznaczona tabliczką informacyjną: tło w kolorze niebieskim z białym napisem "miejsce do obsługi osób z niepełnosprawnością".
  • W sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Kutnie znajduj się pętla indukcyjna, która ma za zadanie pomóc osobom z dysfunkcją słuchu podczas załatwiania spraw urzędowych. W punktcie obsługi osób z niepełnosprawnością dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy. Blat w punkcie obsługi osób z niepełnosprawnością jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku. Pomieszczenie jest ciche i spokojne. 
  • Pomoc można uzyskać od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00 w godzinach pracy sekretariatu Komendy Powiatowej PSP w Kutnie. Możliwy jest również kontakt  poprzez  wysłanie wiadomości na adres skrzynki e-mail kutno@lodzkie.straz.gov.pl lub poprzez elektroniczną platformę usług administracji publicznej e-PUAP na adres /KPPSPKutno/SkrytkaESP. Można też zadzwonić pod numer telefonu 24 251 00 60 i umówić się na dogodny termin, celem załatwienia sprawy.

Oznakowanie dojścia do punktu obsługi osób z niepełnosprawnością

 

Oznakowany punkt obsługo dla osób z niepełnosprawnością

  • W budynku zastosowano dostępność architektoniczną, w postaci rozkładanej rampy podjazdowej umożliwiającej wjazd osobie poruszającej się na wózku.

Rozkładana rampa podjazdowa dla wózka inwalidzkiego

Po załatwieniu sprawy służba dyżurna pomaga w wyjściu na zewnątrz osobie ze szczególnymi potrzebami. 

Ciągi poziome

  • Pomieszczenia znajdują się na 2 kondygnacjach.
  • Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.

Ciągi pionowe

  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów.
  • W budynku komedny brak jest windy.

Pomieszczenia

  • Pomieszczenia nie są dostępne dla osób na wózkach.

Łazienka

  • W budynku zajduje się toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych. Toaleta znajduje się na parterze budynku Komendy Powiatowej PSP w Kutnie.

Pies asystujący

  • Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu. Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników. Zapewniamy wodę dla zwierzaka.

Aplikacje mobilne

brak

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
31.03.2021 10:42 mł. asp. Bartłomiej Smakowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
st. ogn. mgr Żaneta Marciniak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 19.0 26.01.2024 15:02 st. ogn. Żaneta Marciniak
Deklaracja dostępności 18.0 25.10.2023 08:16 st. ogn. Żaneta Marciniak
Deklaracja dostępności 17.0 18.10.2023 15:47 st. ogn. Żaneta Marciniak
Deklaracja dostępności 16.0 18.10.2023 11:53 st. ogn. Żaneta Marciniak
Deklaracja dostępności 15.0 18.10.2023 10:55 st. ogn. Żaneta Marciniak
Deklaracja dostępności 14.0 18.10.2023 10:40 st. ogn. Żaneta Marciniak
Deklaracja dostępności 13.0 21.06.2023 10:21 st. ogn. Żaneta Marciniak
Deklaracja dostępności 12.0 31.03.2023 10:10 st. ogn. Żaneta Marciniak
Deklaracja dostępności 11.0 05.05.2022 05:27 mł. asp. Bartłomiej Smakowski
Deklaracja dostępności 10.0 01.04.2022 13:46 st. ogn. Żaneta Marciniak
Deklaracja dostępności 9.0 01.04.2022 12:11 mł. asp. Bartłomiej Smakowski
Deklaracja dostępności 8.0 31.03.2022 12:12 st. ogn. Żaneta Marciniak
Deklaracja dostępności 7.0 31.03.2022 11:58 st. ogn. Żaneta Marciniak
Deklaracja dostępności 6.0 03.09.2021 11:08 st. ogn. Żaneta Marciniak
Deklaracja dostępności 5.0 12.08.2021 10:54 Jędrzej Pawlak
Deklaracja dostępności 4.0 21.05.2021 14:58 st. ogn. Żaneta Marciniak
Deklaracja dostępności 3.0 13.05.2021 01:09 mł. asp. Bartłomiej Smakowski
Deklaracja dostępności 2.0 06.05.2021 22:47 mł. asp. Bartłomiej Smakowski
Deklaracja dostępności 1.0 31.03.2021 10:42 mł. asp. Bartłomiej Smakowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}