W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Łańcucie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: https://www.gov.pl/web/kppsp-lancut

  • Data publikacji strony internetowej: 5 lutego 2020 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 17 marca 2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Formularz kontaktowy nie ma etykiet tekstowych powiązanych z polami i może być problematyczny dla osób, które korzystają z czytnika ekranu. Możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas. Dane teleadresowe są obok formularza kontaktowego.

Treści nieobjęte przepisami

W części filmów nie ma napisów dla osób niesłyszących i Głuchych. Wszystkie nowe filmy dodawane na naszej stronie mają już takie napisy. Do filmów sprzed 23 września 2020 r. planujemy dodać napisy do końca 2025 r.

Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Nadmierne koszty

Wirtualny spacer nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako nadmierne obciążenie opisane w ustawie o dostępności cyfrowej. Oceniliśmy to na podstawie analizy kosztów dostępności cyfrowej funkcji wirtualnego spaceru.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej. Wszystkie materiały wideo zawierające treści mówione są tłumaczone na język migowy.

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Planujemy przed końcem 2025 przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.

Skróty klawiszowe

Oprócz standardowych skrótów klawiszowych dodaliśmy szybkie przejście do wyszukiwarki za pomocą skrótu „Alt+W”.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora ds. dostępności — e-mailowo na adres: d.kaczor@straz-lancut.pl lub telefonicznie (17) 225-88-56.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • st. bryg. Bogusław Golenia — Komendant Powiatowy PSP w Łańcucie,
  • Adres: ul. Grunwaldzka 68, 37-100 Łańcut,
  • E-mail: kplancut@podkarpacie.straz.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Komenda Powiatowa PSP w Łańcucie nie udostępnia aplikacji mobilnych.

Dostępność architektoniczna

KOMENDA POWIATOWA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W ŁAŃCUCIE — ul. Grunwaldzka 68, 37-100 Łańcut

Teren komendy znajduje się w Łańcucie przy ul. Grunwaldzka 68. Główne wejście oraz główna brama wjazdowa do siedziby Komendy usytuowane są od strony ul. Sikorskiego. Do głównego wejścia budynku prowadzi utwardzona nawierzchnia bez stopni i przeszkód dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Wejście do głównego,  piętrowego  budynku znajduje od strony zewnętrznego placu Komendy mieszczącego się od strony ul. Sikorskiego. W celu umożliwienia wejścia do budynku osób niepełnosprawnych należy uprzednio skontaktować się telefonicznie pod numerem (17) 224-76-46. Budynek nie jest wyposażony w windę. Na każdym piętrze znajduje się toaleta.

Do budynku nie można wnosić jakiejkolwiek broni, materiałów wybuchowych i niebezpiecznych oraz innych rzeczy mogących narazić pracowników lub osoby postronne na niebezpieczeństwo.

Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy.

Przed budynkiem jest 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W budynku komendy i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy komendy.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Materiały

Lista kontrolna
Lista​_kontrolna​_do​_badania​_dostępności​_cyfrowej​_stron​_www​_-​_wersja​_22.docx 0.12MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
25.11.2020 11:05 Kamil Blok
Wytwarzający/ Odpowiadający:
st. kpt. Dariusz Kaczor
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 5.0 17.03.2025 09:30 Kamil Blok
Deklaracja dostępności 4.0 17.03.2025 09:27 Kamil Blok
Deklaracja dostępności 3.0 29.09.2021 09:56 Kamil Blok
Deklaracja dostępności 2.0 29.09.2021 09:52 Kamil Blok
Deklaracja dostępności 1.0 25.11.2020 11:05 Kamil Blok

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}