W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Klauzule informacyjne

KLAUZULA INFORMACYJNA (ogólna) dot. przetwarzania danych osobowych w KP PSP w Namysłowie.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 zwanej dalej RODO informuję, że:

1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie  (46-100 Namysłów, Pl. Powstańców Śl. 3)
Kontakt z Administratorem - tel. 47 861 68 00, fax. 47 861 68 81,
Adres poczty elektronicznej: sekretariat.namyslow@psp.opole.pl,
Skrzynka doręczeń elektronicznych: /KPPSPNamyslow/SkrytkaESP

2. W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych. Szczegółowe dane inspektora znajdują się na stronie internetowej KP PSP w Namysłowie, w zakładce Inspektor Ochrony Danych (Co robimy - Ochrona Danych Osobowych - Inspektor Ochrony Danych). Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: iod@psp.opole.pl.

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełniania obowiązków (w zależności od przedmiotu/tematu sprawy):

a) wynikających z zawartej umowy/porozumienia lub do podjęcia niezbędnych działań przed jej zawarciem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO,

b) prawnych, ciążących na Administratorze, w tym również innych niezbędnych do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innych osób, a także zadań niezbędnych do wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ,lit. d i/lub lit. e RODO, w szczególności w ramach działań takich jak:
- prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej,
- rozpatrywanie spraw, wniosków, skarg, zażaleń zgodnie z właściwością rzeczową,
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń,
- organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie pożarów, klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń, w tym obsługa zgłoszeń alarmowych, także z wykorzystaniem Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej (SWD PSP),
- wykonywanie pomocniczych specjalistycznych czynności ratowniczych w czasie klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń przez inne służby ratownicze,
- kształcenie kadr dla potrzeb jednostek ochrony przeciwpożarowej,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych,
- zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia przez Administratora.

4. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane także na podstawie zgody udzielonej przez  osobę, której dane dotyczą, w szczególności podczas inicjowania przedsięwzięć w zakresie kultury i wiedzy pożarniczej lub w sytuacjach wynikających z inicjatywy osoby, której dane dotyczą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

5. Pani/Pana dane osobowe pozyskiwane są bezpośrednio od Pani/Pana, a także od osoby, której dotyczy przedmiot działań jednostek ochrony przeciwpożarowej, właściwych jednostek lub urzędów, od Stron zawartych umów/porozumień lub źródeł publicznie dostępnych.

6. Kategorie przetwarzanych danych osobowych wynikają wprost z przepisów prawa i/lub celu przetwarzania przy zachowaniu zasady adekwatności.

7. Państwowa Straż Pożarna przetwarza dane osobowe także w ramach współadministrowania podczas przetwarzania danych osobowych. Zasadnicza treść uzgodnień współadministratorów publikowana jest na stronie internetowej Współadministrowanie Danymi Osobowymi (Co robimy - Ochrona Danych Osobowych - Współadministrowanie Danymi Osobowymi).

8. Dane nie będą udostępniane innym odbiorcom, z wyłączeniem podmiotów do tego uprawnionych, takich jak:

a) podmioty upoważnione do odbioru danych na podstawie stosownych przepisów prawa,

b) podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawarte z Administratorem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych,

c) podmioty, które przetwarzają dane osobowe niezbędne do realizacji przedmiotu zawartej z Administratorem umowy cywilno-prawnej.

9. W sytuacjach szczególnych, takich jak np. organizacja pikników, zawodów pożarniczych odbiorcami mogą być inni ich uczestnicy, środki masowego przekazu, czytelnicy stron internetowych.

10. Dane osobowe będą przechowywane:

a) przez okres wskazany w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla jednostek Państwowej Straży Pożarnej dla poszczególnych kategorii spraw,

b) dla danych przetwarzanych w systemie SWD PSP w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem, uzyskanym w związku z prowadzeniem działań ratowniczych oraz obsługą zgłoszeń alarmowych, wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustaw z zastrzeżeniem, że podlegają przeglądowi nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich pozyskania,

c) przez okres nie dłuższy niż konieczny do realizacji umów, o których mowa w pkt. 8c, jak również realizacji obowiązków prawnych ciążących na Zamawiającym.

11. Przysługuje Pani/Panu, zgodnie z zapisami RODO, prawo do:

a) żądania od Administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,

b) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych - https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.

12. Osoba występująca z żądaniem na podstawie prawa dostępu określonego w art. 15 RODO w związku z przeprowadzonymi działaniami ratowniczymi obowiązana jest do podania informacji o okolicznościach zdarzenia, którego to żądanie dotyczy, w tym daty i miejsca zdarzenia oraz numeru telefonu, z którego zostało wykonane połączenie dotyczące powiadomienia o zdarzeniu.

13. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

14. W sytuacji określonych przepisami prawa, gdzie podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub dobrowolnym ale niezbędnym do realizacji celu, nie podanie prawidłowych danych skutkuje brakiem możliwości załatwienia sprawy.

15. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanego podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i ust. 4 RODO.

 

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku z określonymi czynnościami znajdują się w dedykowanych klauzulach informacyjnych, zamieszczonych poniżej.

 

Materiały

Klauzla informacyjna dotycząca przetwarzania danych w zwiazku z monitoringiem wizyjnym obiektów i terenu KP PSP w Namysłowie.
Klauzula​_informacyjna​_dot​_przetwarzania​_danych​_w​_związku​_z​_monitoringiem​_wizyjnym​_obiektów​_i​_terenu​_KP​_PSP​_w​_Namysłowie.pdf 0.14MB
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w związku z przyjmowaniem zgłoszeń i prowadzeniem działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej.
Klauzula​_informacyjna​_dot​_przetwarzania​_danych​_osobowych​_w​_związku​_z​_przyjmowaniem​_zgłoszeń​_i​_prowadzeniem​_działań​_ratowniczych​_przez​_jednostki​_ochrony​_przeciwpożarowej.pdf 0.11MB
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych osób reprezentujących kontrahenta/stronę umowy lub porozumienia oraz osób wyznaczonych do kontaktów w sprawie jej wykonania.
Klauzula​_informacyjna​_dot​_przetwarzania​_danych​_osobowych​_osób​_reprezentujących​_kontrahenta​_stronę​_umowy​_lub​_porozumienia​_oraz​_osób​_wyznaczonych​_do​_kontaktów​_w​_sprawie​_jej​_wykonania.pdf 0.12MB
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych osób składajacych w KP PSP w Namysłowie wnioski o udostępnienie informacji publicznej
KLAUZULA​_INFORMACYJNA​_dot​_przetwarzania​_danych​_osobowych​_osób​_składających​_w​_KP​_PSP​_w​_Namysłowie​_wnioski​_o​_udostępnienie​_informacji​_publicznej.pdf 0.12MB
Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych osób ubiegających się o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej lub zgłaszających brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, a także osób ubiegających się o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Klauzula​_informacyjna​_dot​_danych​_osobowych​_osob​_ubiegajacych​_sie​_o​_zapenienie​_dostepnosci.pdf 0.16MB
{"register":{"columns":[]}}