Klauzule Informacyjne
Klauzula informacyjna ogólna RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO, informujemy, że:
1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Nysie ul. Szopena 5, 48-300 Nysa; tel. +48 47 861 69 00; adres poczty elektronicznej: sekretariat@psp.nysa.pl; skrzynka do doręczeń elektronicznych AE:PL-48771-60185-BBRTG-29.
2. W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nysie wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych. Szczegółowe dane inspektora znajdują się na stronie internetowej KP PSP w Nysie, w zakładce Inspektor Ochrony Danych (Co robimy - Ochrona Danych Osobowych - Inspektor Ochrony Danych). Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: iod@psp.opole.pl;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełniania obowiązków (w zależności od przedmiotu/tematu sprawy):
a) wynikających z zawartej umowy/porozumienia lub do podjęcia niezbędnych działań przed jej zawarciem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
b) prawnych, ciążących na Administratorze, w tym również innych niezbędnych do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innych osób, a także zadań niezbędnych do wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ,lit. d i/lub lit. e RODO, w szczególności w ramach działań takich jak:
- prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej,
- rozpatrywanie spraw, wniosków, skarg, zażaleń zgodnie z właściwością rzeczową,
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń,
- organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie pożarów, klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń, w tym obsługa zgłoszeń alarmowych, także z wykorzystaniem Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej (SWD PSP),
- wykonywanie pomocniczych specjalistycznych czynności ratowniczych w czasie klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń przez inne służby ratownicze,
- kształcenie kadr dla potrzeb jednostek ochrony przeciwpożarowej,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych,
- zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia przez Administratora.
4. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane także na podstawie zgody udzielonej przez osobę, której dane dotyczą, w szczególności podczas inicjowania przedsięwzięć w zakresie kultury i wiedzy pożarniczej lub w sytuacjach wynikających z inicjatywy osoby, której dane dotyczą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
5. Pani/Pana dane osobowe pozyskiwane są bezpośrednio od Pani/Pana, a także od osoby, której dotyczy przedmiot działań jednostek ochrony przeciwpożarowej, właściwych jednostek lub urzędów, od Stron zawartych umów/porozumień lub źródeł publicznie dostępnych.
6. Kategorie przetwarzanych danych osobowych wynikają wprost z przepisów prawa i/lub celu przetwarzania przy zachowaniu zasady adekwatności.
7. Państwowa Straż Pożarna przetwarza dane osobowe także w ramach współadministrowania podczas przetwarzania danych osobowych. Zasadnicza treść uzgodnień współadministratorów publikowana jest na stronie internetowej KP PSP w Nysie, w zakładce Ochrona Danych Osobowych (Co robimy - Ochrona Danych Osobowych - Współadministrowanie danymi osobowymi).
8. Dane nie będą udostępniane innym odbiorcom, z wyłączeniem podmiotów do tego uprawnionych, takich jak:
a) podmioty upoważnione do odbioru danych na podstawie stosownych przepisów prawa;
b) podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawarte z Administratorem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
c) podmioty, które przetwarzają dane osobowe niezbędne do realizacji przedmiotu zawartej z Administratorem umowy cywilno-prawnej.
9. W sytuacjach szczególnych, takich jak np. organizacja pikników, zawodów pożarniczych odbiorcami mogą być inni ich uczestnicy, środki masowego przekazu, czytelnicy stron internetowych.
10. Dane osobowe będą przechowywane:
a) przez okres wskazany w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla jednostek Państwowej Straży Pożarnej dla poszczególnych kategorii spraw,
b) dla danych przetwarzanych w systemie SWD PSP w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem, uzyskanym w związku z prowadzeniem działań ratowniczych oraz obsługą zgłoszeń alarmowych, wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustaw z zastrzeżeniem, że podlegają przeglądowi nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich pozyskania,
c) przez okres nie dłuższy niż konieczny do realizacji umów, o których mowa w pkt 8c, jak również realizacji obowiązków prawnych ciążących na Zamawiającym.
11. Przysługuje Pani/Panu, zgodnie z zapisami RODO, prawo do:
a) żądania od Administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
b) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych (https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt).
12. Osoba występująca z żądaniem na podstawie prawa dostępu określonego w art. 15 RODO w związku z przeprowadzonymi działaniami ratowniczymi obowiązana jest do podania informacji o okolicznościach zdarzenia, którego to żądanie dotyczy, w tym daty i miejsca zdarzenia oraz numeru telefonu, z którego zostało wykonane połączenie dotyczące powiadomienia o zdarzeniu.
13. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
14. W sytuacji określonych przepisami prawa, gdzie podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub dobrowolnym ale niezbędnym do realizacji celu, nie podanie prawidłowych danych skutkuje brakiem możliwości załatwienia sprawy.
15. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanego podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i ust. 4 RODO
Materiały
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w związku z przyjmowaniem zgłoszeń i prowadzeniem działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowejKlauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osobowych_w_zwiazku_z_przyjmowaniem_zgloszen_i_prowadzeniem_działan_ratowniczych_przez_jednostki_ochrony_przeciwpozarowej.pdf 0.11MB Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych w związku z monitoringiem wizyjnym obiektów i terenu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nysie
Klauzula_informacyjna_dot_monitoringu_wizyjnego_w_obiektach_KPPSP_w_Nysie.pdf 0.14MB Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych osób składających w KP PSP w Nysie wnioski o udostępnienie informacji publicznej
Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osob_składajacych_w_KPPSP_wnioski_o_udostepnienie_informacji_publicznej.pdf 0.12MB Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych osób w ramach załatwiania spraw w trybie administracyjnym, w tym prowadzonych postępowań administracyjnych
Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych__osobowych_osób_w_ramach_załatwiania_spraw_w_trybie_administracyjnym.pdf 0.12MB Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych osób reprezentujących kontrahenta/stronę umowy lub porozumienia oraz osób wyznaczonych do kontaktów w sprawie jej wykonania
Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_stron_umow_lub_porozumien_zawieranych_z_KPPSP_w_Nysie.pdf 0.14MB Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych osób ubiegających się o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Klauzula_informacyjna_dot_danych_osobowych_osob_ubiegajacych_sie_o_zapenienie_dostepnosci.pdf 0.13MB Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z wyrażaniem zgody na utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku dziecka
Klazula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osobowych_w_związku_z_wyrażaniem_zgody_na_utrwalanie_i_rozpowszechnianie_wizerunku_dziecka.pdf 0.13MB
- Pierwsza publikacja:
- 29.03.2025 17:14 Mateusz Tyczka
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Dawid Lisowski
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Klauzule Informacyjne | 5.0 | 09.09.2025 09:13 Mateusz Tyczka |
| Klauzule Informacyjne | 4.0 | 15.07.2025 09:13 Mateusz Tyczka |
| Klauzule Informacyjne | 3.0 | 15.07.2025 09:02 Mateusz Tyczka |
| Klauzule Informacyjne | 2.0 | 29.03.2025 17:20 Mateusz Tyczka |
| Klauzule Informacyjne | 1.0 | 29.03.2025 17:14 Mateusz Tyczka |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP