W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski można: 

  1. Przesłać listownie, na adres:
    Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Nysie , ul.  Fryderyka Szopena 5, 48-300 Nysa.
  2. Przesłać faksem, na numer:  47 8616 929.
  3. Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP (w wyszukiwarce należy wpisywać: Komenda  Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej  w Nysie ).
  4. Przesłać elektronicznie na adres mailowy:  sekretariat@psp.nysa.pl.
  5. Doręczyć osobiście do Komendy Powiatowej PSP w Nysie , od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
  6. Złożyć ustnie do protokołu w Sekretariacie  KP PSP W Nysie  , ul. Fryderyka Szopena 5, 48-300 Nysa, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15:30. Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane w formach wskazanych w pkt 1-5.

Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.

 

Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:

Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.

Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

 

Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.

W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Komendanta  Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Nysie, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.

Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Komendanta  Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej  w Nysie lub skierowana do wielu adresatów –  bez wskazania oczekiwań wobec Komendanta  Powiatowego  Państwowej Straży Pożarnej w Nysie  –  po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.

 

Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nysie

Kierownictwo Komendy  Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej  w  Nysie przyjmuje w sprawach skarg i wniosków  w każdy poniedziałek w godzinach od 14:00 do 16:00.

Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy. Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: sekretariat@psp.nysa.pl,  a także doręczone osobiście do Sekretariatu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nysie. Zgłoszenie można uzupełnić  o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.

Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.

O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.

 

Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nysie.

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:

  • działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.);
  • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)

Przedmiotem  skargi  może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nysie , jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Komendanta  Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Nysie albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem  wniosku  mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej.

 

Informacji szczegółowych w zakresie organizacji przyjmowania skarg i wniosków udziela Sekretariat Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nysie, telefonicznie pod numerem +48 47 86 16 900  lub +48 47 86 16 917.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 11:13 Michał Kropielnicki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Michał Kropielnicki
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 6.0 07.07.2023 12:01 Michał Kropielnicki
Skargi i wnioski 5.0 07.07.2023 12:00 Michał Kropielnicki
Skargi i wnioski 4.0 07.07.2023 11:59 Michał Kropielnicki
Skargi i wnioski 3.0 07.07.2023 11:59 Michał Kropielnicki
Skargi i wnioski 2.0 24.02.2021 15:40 Michał Kropielnicki
Skargi i wnioski 1.0 08.12.2020 11:13 Michał Kropielnicki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}