Deklaracja dostępności
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Nysie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nysie.
- Data publikacji strony internetowej: 2020-12-10
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-20
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Treści nieobjęte przepisami
Niektóre dokumenty oraz materiały multimedialne, w tym nagrania wideo, mogą nie spełniać wszystkich wymogów dostępności. Wynika to z różnych przyczyn, takich jak ich pochodzenie z różnych źródeł, charakter promocyjny niezwiązany bezpośrednio z realizacją bieżących zadań, publikacja zgodnie z zasadami innych instytucji czy umieszczenie ich na stronie przed wejściem w życie przepisów o dostępności cyfrowej. Dodatkowo, część materiałów multimedialnych dostępnych w serwisie może nie posiadać napisów dla osób niesłyszących lub innych elementów ułatwiających odbiór, ponieważ mogą pochodzić z zewnętrznych platform, takich jak YouTube. W miarę możliwości treści te będą stopniowo dostosowywane i uzupełniane o brakujące napisy.
Nadmierne koszty
Wirtualny spacer nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako nadmierne obciążenie opisane w ustawie o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 19 marca 2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 19 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Agaty Król - mejlowo sekretariat@psp.nysa.pl lub telefonicznie +48 47 861 69 00.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- st. bryg. mgr inż. Paweł Gotkowski - Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Nysie.
- Adres: ul. Szopena 5, 48-300 Nysa,
- mejl: sekretariat@psp.nysa.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzi wejście od ul. Szopena, posiadające cztery schody. Przed wejściem do budynku, umieszczony jest dzwonek przeznaczony dla osób ze szczególnymi potrzebami. Osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim naciska przycisk dzwonka, sygnalizując potrzebę wsparcia. Po otrzymaniu sygnału pracownik instytucji schodzi do osoby oczekującej, aby udzielić jej niezbędnej pomocy w dotarciu do wnętrza budynku lub załatwieniu sprawy. W korytarzu znajduje się osoba odpowiedzialna za organizację wejścia osób postronnych. Budynek nie posiada windy, dlatego dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. Na parterze nie ma toalety przeznaczonej dla osób ze szczególnymi potrzebami. Z uwagi na brak możliwości przed budynkiem nie wyznaczono stanowisk postojowych dla samochodów przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W recepcji i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących i Głuchych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- Pierwsza publikacja:
- 08.12.2020 11:15 Michał Kropielnicki
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Michał Kropielnicki
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Deklaracja dostępności | 5.0 | 20.03.2025 13:40 Michał Kropielnicki |
| Deklaracja dostępności | 4.0 | 19.01.2023 19:01 Michał Kropielnicki |
| Deklaracja dostępności | 3.0 | 11.10.2021 09:44 Michał Kropielnicki |
| Deklaracja dostępności | 2.0 | 11.10.2021 09:44 Michał Kropielnicki |
| Deklaracja dostępności | 1.0 | 08.12.2020 11:15 Michał Kropielnicki |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP