W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Olecku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Olecku

Data publikacji strony internetowej: 15 grudnia 2020 roku

Data ostatniej ostatniej aktualizacji: 29 maja 2025 roku

Stan dostępności cyfrowej 

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • pochodzą z różnych źródeł,
  • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
  • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • brak jest gdzieniegdzie poprawnych opisów alternatywnych fotografii lub grafik znalezionych w serwisie.

Przygotowanie deklaracji dostępności 

  • Data sporządzenia deklaracji: 14 marca 2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 14 marca 2025 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny  podmiotu publicznego.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą odpowiedzialną jest oficer prasowy mł. kpt. Tomasz Cichocki, adres poczty dowodcajrg.olecko@kwpsp.olsztyn.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 47 7329 761.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Organ nadzorujący: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Olecku,
  • Adres: ul. Kolejowa 27a, 19-400 Olecko,
  • E-mail: sekretariat.olecko@kwpsp.olsztyn.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Adres siedziby - Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Olecku, ul. Kolejowa 27a, 19-400 Olecko

Główne wejście na teren komendy znajduje się od ulicy Kolejowej, gdzie znajduje się brama wjazdowa dla pojazdów oraz wejście dla osób pieszych.

Brama wyposażona jest w wideofon, który należy użyć w celu zgłoszenia swojej obecności dyżurującemu funkcjonariuszowi. Na teren komendy można wjechać samochodem po uprzednim uzyskaniu zgody.

Wejście do budynku administracyjnego znajduje się od strony placu zewnętrznego i prowadzą do niego schody. Przy wejściu nie ma podjazdów dla wózków, a drzwi nie otwierają się automatycznie. Obok wejścia zamontowany jest wideofon, którego należy użyć w celu wezwania dyżurującego funkcjonariusza. Strażak poinformuje właściwego pracownika komendy o przybyciu petenta, po czym pracownik przychodzi po gościa i wspólnie udają się na spotkanie.

Komenda Powiatowa PSP dokłada starań, aby zapewnić pomoc osobom z niepełnosprawnościami w przemieszczaniu się po terenie jednostki. Wsparcia udzielają wyznaczeni pracownicy.

Budynek nie jest wyposażony w windy ani inne urządzenia dźwigowe. Nie świadczy również specjalistycznych usług dla osób z niepełnosprawnościami.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych ani systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Na teren komendy nie wolno wnosić jakiejkolwiek broni, materiałów wybuchowych, substancji niebezpiecznych ani innych przedmiotów mogących stanowić zagrożenie dla pracowników oraz osób postronnych.

Nadzór nad zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

Materiały

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego
Raport​_o​_stanie​_zapewnienia​_dostępności​_podmiotu​_publicznego​_-​_stan​_na​_dzień​_01012025.pdf 0.14MB
Plan działania na rzecz poprawy dostępności 2025
Plan​_działania​_na​_rzecz​_poprawy​_zapewnienia​_dostępności​_2025.pdf 0.62MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
06.06.2025 13:20 Tomasz Cichocki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł. bryg. Piotr Talkowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 1.0 06.06.2025 13:20 Tomasz Cichocki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}