W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie.

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-11-30
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-11-30

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • pochodzą z różnych źródeł;
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
  • niektóre filmy oraz zdjęcia zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
  • niektóre rozwiązania systemowe nie są dostępne z uwagi na fakt, że strona została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-11-26
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-14

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: mł. kpt. Artur Mazurek
  • E-mail: opatow@straz.kielce.pl
  • Telefon: 15 8682071

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie
  • Adres: ul. Tadeusza Kościuszki 39, 27-500 Opatów
  • E-mail: opatow@straz.kielce.pl
  • Telefon: 15 8682071

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie zlokalizowana jest przy ul. Tadeusza Kościuszki 39, 27-500 Opatów. Do budynku od strony ul. Tadeusza Kościuszki prowadzi dwa wejścia, z czego do jednego prowadzą schody, natomiast do drugiego istnieje dogodny dojazd dla wózków inwalidzkich. Istnieje jeszcze jedno wejście do budynku od strony placu wewnętrznego komendy, które prowadzi na garaż jrg, a następnie poprzez schody na parter budynku.  We wszystkich przypadkach wejścia stanowią drzwi skrzydłowe. Brak jest podjazdu lub windy dla wózków inwalidzkich do starszej części budynku komendy, niemniej jednak istnieje dogodny podjazd do umieszczonego na ścianie od strony ul. Tadeusza Kościuszki domofonu. Na parterze w starszej części budynku komendy znajduje się biurko podoficera. Przy biurku całodobowo pełni służbę podoficer, który w zaistniałych potrzebach udziela dodatkowych informacji w sprawach kontaktu z pracownikami komendy lub w razie zaistniałej potrzeby wzywa pracownika odpowiedzialnego merytorycznie. Z holu przy wejściu na parterze w starszej części budynku komendy na I-piętro prowadzą schody. Z powodu braku windy dostęp do wyższych kondygnacji budynku dla osób mających problemy z poruszaniem się  jest utrudniony. Przy holu wejściowym do starszej części budynku komendy znajduje się toaleta podobnie jak i na piętrze przy holu głównym w nowszej części budynku. Toalety nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Do nowszej części budynku istnieje dogodny dojazd dla wózków inwalidzkich bezpośrednio z poziomu terenu, przy holu wejściowym znajduje się toaleta nie  dostosowana dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku kontrastowym, powiększonym dla osób niewidomych lub słabo widzących. Przed budynkiem od strony ul. Tadeusza Kościuszki znajduje się parking z wyznaczonym jednym miejscem dla osób niepełnosprawnych. Do budynku nie można wnosić jakiejkolwiek broni, materiałów wybuchowych i niebezpiecznych oraz innych rzeczy mogących narazić pracowników lub osoby postronne na niebezpieczeństwo.

Materiały

Plan​_działania​_na​_rzecz​_poprawy​_zapewnienia​_dostępności​_osobom​_ze​_szczególnymi​_potrzebami​_na​_lata​_2022-2023​_KP​_PSP​_Opatów
Plan​_działania​_na​_rzecz​_poprawy​_zapewnienia​_dostępności​_osobom​_ze​_szczególnymi​_potrzebami​_na​_lata​_2022-2023​_KP​_PSP​_Opatów.pdf 0.64MB
Raport​_o​_dostępności​_KP​_PSP​_Opatów​_na​_01012021
Raport​_o​_dostępności​_KP​_PSP​_Opatów​_na​_01012021.pdf 0.07MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
31.03.2021 11:29 asp. Artur Mazurek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Artur Mazurek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 5.0 14.03.2024 09:15 mł. kpt. Artur Mazurek
Deklaracja dostępności 4.0 24.03.2023 09:05 mł. kpt. Artur Mazurek
Deklaracja dostępności 3.0 24.03.2023 09:05 mł. kpt. Artur Mazurek
Deklaracja dostępności 2.0 29.03.2022 11:20 asp. Artur Mazurek
Deklaracja dostępności 1.0 31.03.2021 11:29 asp. Artur Mazurek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}