W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski

UWAGA! WAŻNA INFORMACJA DLA INTERESANTÓW!

Skargi i wnioski

I. Skargi i wnioski można: 

  1. Przesłać listownie, na adres:
    Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, ul. Kościuszki 39, 27-500 Opatów.
  2. Przesłać faksem, na numer: (15) 868 20 70.
  3. Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/vshrl1965z
  4. Przesłać elektronicznie na adres mailowy: opatow@straz.kielce.pl
  5. Doręczyć osobiście do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie ul. Kościuszki 39, 27-500 Opatów, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.     
  6. Złożyć ustnie do protokołu w Wydziale Organizacjo, Kwatermistrzowsko-Kadrowym Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie, ul. Kościuszki 39, 27-500 Opatów, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane w formach wskazanych w pkt 1-5.

Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.

 

II. Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:

Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.

 

Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

 

Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.

 

W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości  Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.

 

Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Komendantowi Powiatowemu Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Komendanta Powiatowego PSP w Opatowie – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.

 

III. Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie (lub zastępca)  przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w raz w tygodniu w poniedziałek
w godzinach od 7:30 do 16:00.

W przypadku, gdy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków odbywa się w następny dzień w godzinach pracy.

Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy. Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: opatow@straz.kielce.pl, a także doręczone osobiście do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej. Zgłoszenie można uzupełnić o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.

Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.

O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.

 

IV. Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:

  • działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.);
  • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)

Przedmiotem  skargi  może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie, jednostki organizacyjne podlegle Komendantowi Powiatowemu Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem  wniosku  mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej.

Informacji szczegółowych w zakresie organizacji przyjmowania skarg i wniosków udziela Wydział Organizacjo, Kwatermistrzowsko-Kadrowym Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie, telefonicznie pod numerem 15 868 20 71.

 

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
02.12.2020 15:30 asp. Artur Mazurek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Artur Mazurek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 3.0 05.07.2023 11:51 Sebastian Saramański
Skargi i wnioski 2.0 05.07.2023 11:50 Sebastian Saramański
Skargi i wnioski 1.0 02.12.2020 15:30 asp. Artur Mazurek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}