W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Klauzula informacyjna dla pracowników i funkcjonariuszy KP PSP

KLAUZULA INFORMACYJNA dla pracowników KP PSP w Polkowicach

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (zwanego dalej Rozporządzeniem) informujemy, że:

1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Polkowicach, adres ul. Polna 3, 59-100 Polkowice zwany dalej Organem PSP.

2. Dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Polkowicach został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych:  tel.: 71 368 2213, e-mail: iod@kwpsp.wroc.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia dokumentacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pomiędzy pracownikiem, a pracodawcą oraz realizacji praw i obowiązków pracowniczych wynikających z zatrudnienia i przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy.

4. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:

art. 6 ust. 1 lit. b) RODO — podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy oraz niezbędność dla wykonania umowy,

art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,

ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy,

rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej,

art. 9 ust. 2 lit. b) RODO — obowiązek i szczególne prawo w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony społecznej,

art. 9 ust. 2 lit. h) RODO — przetwarzanie niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego,

rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

rozporządzenie Rady Ministrów z dnia I lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy,

Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy.

5. Odbiorcą Pani/Pana danych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione na mocy obowiązujących przepisów prawa.,

6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres zatrudnienia, a następnie 10 lat od końca roku kalendarzowego w którym stosunek pracy został rozwiązany lub wygasł, chyba że odrębne przepisy przewidują okres dłuższy lub krótszy:

10 lat - dokumentacja powypadkowa, na podstawie przepisów wynikających z Kodeksu Pracy,

3 lata - Karty ewidencji czasu pracy, na podstawie przedawnienia roszczeń wynikających z Kodeksu Pracy

3 lata - Oceny okresowe pracowników na podstawie przepisów szczególnych, zależnych od zajmowanego stanowiska.

7. Pani/Pana dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.

8. Posiada Pani/Pan prawo: żądania dostępu do danych, żądania sprostowania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-913 Warszawa.

9. Nie posiada Pan/ Pani prawa do: sprzeciwu wobec przetwarzania, ograniczenia wobec przetwarzania, przenoszenia danych, prawa do usunięcia danych.

10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.

11. Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wynikającym z przepisów prawa, w pozostałym zakresie dobrowolne.

12. Konsekwencją niepodania danych może być odmowa zawarcia umowy, w związku z brakiem możliwości realizacji praw i obowiązków pracowniczych wynikających z zatrudnienia.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.06.2021 13:18 Dawid Koladyński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Koladyński Dawid
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Klauzula informacyjna dla pracowników i funkcjonariuszy KP PSP 6.0 22.02.2024 10:56 Mariusz Sałata
Klauzula informacyjna dla pracowników i funkcjonariuszy KP PSP 5.0 22.02.2024 10:51 Mariusz Sałata
Klauzula informacyjna WK-1 dla pracowników i funkcjonariuszy KP PSP 4.0 13.06.2023 12:24 Mariusz Sałata
Klauzula informacyjna WK-1 dla pracowników i funkcjonariuszy KP PSP 3.0 03.02.2023 13:56 Mariusz Sałata
Klauzula informacyjna WK-1 dla pracowników i funkcjonariuszy KP PSP 2.0 24.11.2022 11:36 Mariusz Sałata
Klauzula informacyjna WK-1 dla pracowników i funkcjonariuszy KP PSP 1.0 22.06.2021 13:18 Dawid Koladyński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}