W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Tłumacz dla osób niesłyszących

Tłumacz dla osób niesłyszących

Aby skutecznie komunikować się z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku, osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:
1. Złożyć WNIOSEK o umówienie się na spotkanie i zapewnienie usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się:
PJM (polski język migowy),
SJM (system językowo-migowy),
SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych).

2. Załatwić sprawę osobiście przy pomocy osoby przybranej (wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwianiu spraw),

3. Wysłać pismo na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku, ul. Legionów 12A, 48-200 Prudnik,

4. Wysłać wiadomość elektroniczną na adres Komendy Powiatowej PSP w Prudniku: sekretariat.prudnik@psp.opole.pl.

5. Przesłać pismo faksem na nr:  +48 47 861 61 80,

6. Skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem telefonu:  +48 47 861 61 00 lub +48 47 861 61 10,

7. Przesłać wniosek za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej:    ePUAP 

 

Jak złożyć wniosek (stosownie do pkt. 1):
1. Należy pobrać i wypełnić wniosek (wzór wniosku do pobrania):

Materiały

WniosekTlumacz.pdf
WniosekTlumacz.pdf 0.21MB
WniosekTlumacz.doc
WniosekTlumacz.doc 0.03MB

2. Po wypełnieniu wyżej wymienionego wniosku należy przesłać go, wybierając jedną z poniższych metod:
– na adres poczty elektronicznej: sekretariat.prudnik@psp.opole.pl,
– faksem na numer: +48 47 861 61 80,
– listownie na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku, ul. Legionów 12A, 48-200 Prudnik, z dopiskiem na kopercie „WNIOSEK – usługa tłumacza”.

 

Wybierając formę komunikacji wymienioną w punkcie 3-7 należy podać następujące informacje:
– imię i nazwisko osoby uprawnionej,
– adres korespondencyjny (zawierający takie dane jak ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu, nazwa miejscowości oraz kod pocztowy),
– sposób komunikowania się z osobą uprawnioną – wskazanie adresu poczty elektronicznej (e-mail), numeru telefonu lub/i numeru faksu,
– przedmiot rozmowy w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku,
– obecność osoby przybranej / potrzeba zapewnienia usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody – komunikowania się za pomocą: PJM (Polski Język Migowy), SJM (System Językowo-Migowy) lub SKOGN (Sposób Komunikowania się Osób Głuchoniewidomych).

Podstawa prawna:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2, art. 14 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO, proszę o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.

Wideo

 

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Dz.U. 1997 nr 123 poz. 776
Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się Dz.U. 2011 nr 209 poz. 1243

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
04.11.2021 12:29 Tomasz Protaś
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Tomasz Protaś
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Tłumacz dla osób niesłyszących 4.0 30.05.2022 13:12 Jacek Ulman
Tłumacz dla osób niesłyszących 3.0 08.11.2021 14:01 Tomasz Tuła
Tłumacz dla osób niesłyszących 2.0 05.11.2021 14:50 Tomasz Protaś
Tłumacz dla osób niesłyszących 1.0 04.11.2021 12:29 Tomasz Protaś

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}