W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności strony internetowej:

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku (ul. Legionów 12A, 48-200 Prudnik) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.gov.pl/web/kppsp-prudnik.

  • Data publikacji strony internetowej: 10 grudnia 2020 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 30 marca 2025 r.

Status zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niespełnione wymagania

  • Może zdarzyć się sytuacja, że niektóre materiały multimedialne (filmy), opublikowane na naszej stronie nie posiadają napisów na żywo. Napisy te będą stopniowo dodawane do filmów,
  • Może zdarzyć się sytuacja, że niektóre opublikowane materiały multimedialne zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów dla osób głuchych i słabosłyszących lub innych wymagających elementów, z uwagi na fakt, że przeważnie są to materiały udostępnione bezpośrednio z różnych serwisów (m.in. YouTube). Napisy do materiałów multimedialnych będą stopniowo dodawane.

Powody braku spełaniania wymagań

  • Niektóre materiały multimedialne (filmy), które są zamieszczone na naszej stronie mogą nie posiadać napisów na żywo z uwagi na fakt, że pochodzą z różnych źródeł, mają tylko charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań lub zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji lub zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • Może zdarzyć się sytuacja, że niektóre elementy graficzne, które zawierają jakąś informację, jak zdjęcia, wykresy, które są opublikowane na naszej stronie, nie posiadają tekstu alternatywnego. Tekst alternatywny będzie stopniowo uzupełniany.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 10 grudnia 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 30 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

  • Nawigacja na stronie internetowej jest przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków. Kontrast tekstu do tła - dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących. Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności. Zdjęcia i grafiki w serwisie posiadają bądź będą posiadały alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki (na przykład na urządzeniach mobilnych). Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych, które zostały szerzej opisane na naszej stronie internetowej pod linkiem: www.gov.pl/web/kppsp-prudnik/nawigacja-po-stronie-internetowej

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do kordynatora ds. dostępności - Tomasz Protaś - e-mail: protast@psp.opole.pl lub telefonicznie 47 861 61 02. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą konkretnie stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.

Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej opisanej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Skargę można złożyć do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej,
  • Adres: ul. Legionów 12A, 48-200 Prudnik,
  • Adres e-mail: sekretariat.prudnik@psp.opole.pl.
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza (EPUAP): Profil urzędu ( n9u54dbd0s/SkrytkaESP ),
  • e-Doręczenia: AE:PL-56748-66883-BCRCT-19,
  • Telefon: +48 47 861 61 00.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowej stronie internetowej..

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Prudniu

ul. Legionów 12a,

48-200 Prudnik

Parking:

Możesz skorzystać z miejsca do zaparkowania pojazdu na placu wewnętrznym Komendy Powiatowej PSP w Prudniku. Na plac wjedziesz przez bramę wjazdową od ulicy Legionów pomiędzy budynkami nr Legionów 12 i Legionów 14. Parking jest bezpłatny.

Pies asystujący:

Możesz przyjść z psem asystującym. Zapewniamy wodę dla psa. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę ze szczególnymi potrzebami certyfikatu który potwierdza status psa przewodnika jako psa asystującego (wydanego przez uprawniony do tego podmiot) i zaświadczenia o wykonaniu wszystkich wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba ze szczególnymi potrzebami jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

Wejście do budynku:

Budynek Legionów 12A (budynek główny KP PSP Prudnik):

Do budynku wejdziesz od placu wewnętrznego przez drzwi z progiem drzwiowym i niewielkim stopniem umożliwiającym przejazd wózkiem inwalidzkim. Drzwi otwierają się na zewnątrz i są do połowy przeszklone. Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich mogą zasygnalizować potrzebę dostania się do budynku A za pomocą domofonu znajdującego się przy bramie wjazdowej od strony ul. Legionów. Zostaną obsłużone przez odpowiedniego pracownika w holu znajdującym się na parterze budynku Legionów 12A. Budynek Legionów 12A na wyższych kondygnacjach nie jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

 

Budynek Legionów 14:

Budynek ul. Legionów 14 jest budynkiem garażowo magazynowym. W tym budynku nie prowadzi sie obługi petentów.

 

Pomieszczenie do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami:

Pomieszczenie do obsługi osób niepełnosprawnych na parterze budynku jest dostępne dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Pozostałe kondygnacje w budynku nie są dostępne dla osób poruszających się na wózkach.

Komunikacja pozioma budynku Legionów 12A:

Na parterze budynku jest dostępne pomieszczenie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Pozostałe kondygnacje w budynku nie są dostępne dla osób poruszających się na wózkach.

Komunikacja pionowa budynku Legionów 12A:

Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów. Obsługa petentów poruszających się na wózkach odbywa się tylko na parterze budynku w pomieszczeniu dostępnym do obsługi osób niepełnosprawnych. W razie konieczności służba dyżurna powiadamia pracownika, pracownik schodzi do petenta.

Pętla indukcyjna:

Budynku nie zapewnia się pętli indukcyjnej.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnych:

Brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych w budynku.

Windy:

W budynku na terenie KP PSP Prudnik nie ma windy.

Informacja o rozmieszczeniu pomieszczeń:

Tablica informacyjna znajduje się na parterze w budynku.

Miejsce uzyskania informacji dodatkowych:

Parter budynku hol po wejściu do budynku.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.11.2020 14:38 Jacek Ulman
Wytwarzający/ Odpowiadający:
st. bryg. Tomasz Protaś
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 24.0 28.03.2025 18:13 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 23.0 28.03.2025 17:46 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 22.0 28.03.2025 17:44 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 21.0 28.03.2025 17:40 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 20.0 28.03.2025 17:36 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 19.0 28.03.2025 17:29 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 18.0 28.03.2025 17:06 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 17.0 28.03.2025 17:04 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 16.0 28.03.2025 17:02 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 15.0 04.12.2024 11:12 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 14.0 27.03.2023 14:13 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 13.0 27.03.2023 14:07 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 12.0 27.03.2023 13:56 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 11.0 27.03.2023 13:44 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 10.0 18.01.2023 13:04 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 9.0 06.12.2022 15:19 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 8.0 06.12.2022 15:14 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 7.0 14.03.2022 12:29 Tomasz Protaś
Deklaracja dostępności 6.0 20.04.2021 09:01 Jacek Ulman
Deklaracja dostępności 5.0 20.04.2021 08:59 Jacek Ulman
Deklaracja dostępności 4.0 25.03.2021 14:04 Jacek Ulman
Deklaracja dostępności 3.0 25.03.2021 13:40 Jacek Ulman
Deklaracja dostępności 2.0 25.03.2021 13:38 Jacek Ulman
Deklaracja dostępności 1.0 18.11.2020 14:38 Jacek Ulman

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}