W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wydział Logistyczno - Finansowy



Naczelnik Wydziału:
st. kpt. Monika Waśkiewicz

Płace:
Urszula Trojanowska

Kwatermistrz:
st. str. Robert Borowski

Technik:
asp. Michał Składanowski

 

Dane kontaktowe do wydziału:
tel. (22) 758 72 16 wew. 131 - Naczelnik
tel. (22) 758 72 16 wew. 231 - Płace
tel. (22) 758 72 16 wew. 104 - Kwatermistrz
tel. (22) 758 72 16 wew. 129 - Technik



 

Do zadań Wydziału Logistyczno - Finansowego należy w szczególności:

w zakresie kwatermistrzowskim:

  1. Administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie;
  2. Opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
  3. Prowadzenie spraw dotyczących umundurowania, odzieży specjalnej, środków ochrony indywidualnej i ekwipunku osobistego strażaków;
  4. Dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń  i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy powiatowej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
  5. Zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego na terenie powiatu  oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
  6. Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy powiatowej;
  7. Prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej majątku;
  8. Likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku;
  9. Sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej;
  10. Systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów i ustalenie z komórką właściwą ds. operacyjnych priorytetów w tym zakresie;
  11. Realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
  12. Przygotowywanie (sporządzanie i gromadzenie) dokumentacji i obsługi proceduralnej postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
  13. Prowadzenie spraw związanych z zawieranie i aktualizacją umów z podmiotami realizującymi dostawy, usługi i roboty budowlane na rzecz komendy powiatowej;
  14. Ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej;

 

w zakresie technicznym:

  1. Inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno-technicznej samochodów i sprzętu silnikowego;
  2. Prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych;
  3. Obsługa transportowa komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
  4. Prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami,  smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
  5. Planowanie zakupów pojazdów, sprzętu i innych urządzeń oraz paliwa, części zamiennych i materiałów niezbędnych dla zapewnienia prawidłowej eksploatacji tych przedmiotów;
  6. Nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy powiatowej dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
  7. Organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego i innych urządzeń i instalacji technicznych;
  8. Wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów i sprzętu silnikowego;
  9. Prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy powiatowej, zawinionych przez kierowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódcę JRG i kierowników komórek organizacyjnych komendy powiatowej;

 

w zakresie finansowym:

  1. Sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową; 
  2. Prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, (polegającej zwłaszcza na: wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu oraz gospodarki innymi środkami będącymi w dyspozycji komendy powiatowej, zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę powiatową, przestrzeganiu zasad prawidłowości rozliczeń finansowych, pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych);
  3. planowanie budżetu komendy powiatowej w zakresie wydatków i dochodów na podstawie planów rzeczowo-finansowych sporządzanych przez komórki organizacyjne komendy powiatowej; 
  4. Analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej oraz opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z ich wykorzystania;
  5. Realizacja i rozliczanie wydatków budżetowych i innych środków będących w dyspozycji komendy powiatowej;
  6. Prowadzenie kontroli w zakresie prawidłowości dokumentów oraz operacji gospodarczych z obowiązującymi przepisami finansowymi;
  7. Nadzorowanie gospodarki materiałowej oraz nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej;
  8. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez komendanta powiatowego (a w szczególności: zakładowego planu kont, instrukcji obiegu i kontroli dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji);
  9. Sporządzanie bilansu komendy.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.03.2021 12:50 st. kpt. Sebastian Dudziński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł. bryg. Sebastian Dudziński
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział Logistyczno - Finansowy 5.0 09.05.2023 13:19 st. kpt. Sebastian Dudziński
Wydział Logistyczno - Finansowy 4.0 11.03.2022 08:55 st. kpt. Sebastian Dudziński
Wydział Logistyczno - Finansowy 3.0 04.11.2021 10:31 st. kpt. Sebastian Dudziński
Wydział Logistyczno - Finansowy 2.0 05.05.2021 12:19 st. kpt. Sebastian Dudziński
Wydział Logistyczno - Finansowy 1.0 01.03.2021 12:50 st. kpt. Sebastian Dudziński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}