W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o zapewnienie dostępności oraz skarga na brak zapewnienia dostępności

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Kto może złożyć wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności
Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rawie Mazowieckiej lub ich elementów może:
1.    złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
2.    złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
1.    dane kontaktowe wnioskodawcy;
2.    wskazanie strony internetowej lub elementu strony internetowej, które mają być dostępne cyfrowo,
3.    wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4.    wskazanie alternatywnego sposobu dostępności, jeżeli dotyczy.

 
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępność w zakresie określonym we wniosku, zobowiązany jest zawiadomić wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności oraz zaproponować dostęp alternatywny.

Złożenie wniosku
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:
•    wypełnić i wysłać na adres:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Rawie Mazowieckiej
ul. Przemysłowa 2a
96-200 Rawa Mazowiecka
•    przynieść wniosek do sekretariatu w godzinach od 7:30 do 15:30,
•    wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej na
rawa@lodzkie.straz.gov.pl,
•    korzystając z elektronicznej platformy usług publicznych ePUAP
 
Tryb odwoławczy
W przypadku, gdy Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Rawie Mazowieckiej nie zapewniła wnioskodawcy dostępności:
1.    w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, albo
2.    w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku, albo
3.    z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy przez wnioskodawcę skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu, wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Rawie Mazowieckiej.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni od dnia upłynięcia terminu wskazanego w pkt. 1 i 2 oraz 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.


Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej

Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.

Kto może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
 
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego może:
•    poinformować o braku dostępności.

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy po wykazaniu interesu faktycznego może:
•    złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej,
•    złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
1.    dane kontaktowe wnioskodawcy;
2.    wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
3.    wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4.    wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadku, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest znacznie utrudnione lub niemożliwe, podmiot publiczny zobowiązany jest poinformować wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności wraz z uzasadnieniem wskazującym okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku oraz zaproponować dostęp alternatywny.
 
Złożenie wniosku

Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:
•    wypełnić i wysłać na adres:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Rawie Mazowieckiej
ul. Przemysłowa 2a
96-200 Rawa Mazowiecka
•    przynieść wniosek do sekretariatu w godzinach od 7:30 do 15:30,
•    wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej na
rawa@lodzkie.straz.gov.pl,
•    korzystając z elektronicznej platformy usług publicznych ePUAP

 
Tryb odwoławczy
Gdy podmiot publiczny nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
1.    w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, albo
2.    w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia, albo
3.    z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności, osoba ze szczególnymi potrzebami ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.

Termin na wniesienie skargi to 30 dni od dnia upłynięcia terminu wskazanego w pkt. 1 i 2 oraz 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.
 

 


W razie pytań należy kontaktować się z Koordynatorem ds. dostępności Komendy Powiatowej PSP w Rawie Mazowieckiej:

st. sekc. Paula Zimecka
e-mail: p.zimecka@lodzkie.straz.gov.pl
tel. 46 814 40 27

 

Materiały

Informacja o braku dostępności
informacja​_o​_braku​_dostępności.pdf 0.10MB
Wniosek o zapewnienie dostępności
wniosek​_o​_zapewnienie​_dostepnosci.pdf 0.15MB
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
wniosek-o-zapewnienie-dostepnosci-cyfrowej.pdf 0.15MB
Skarga na brak dostępności
Skarga​_na​_brak​_dostepnosci.pdf 0.14MB
Broszura „Co warto wiedzieć o dostępności” - informacje o prawie do dostępności
Co​_warto​_wiedzieć​_o​_dostępności​_broszura.pdf 3.14MB
{"register":{"columns":[]}}