Skargi i wnioski
ZARZĄDZENIE NR 8/2018
Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Sanoku z dnia 3 kwietnia 2018 roku w sprawie trybu przyjmowania, rozpoznawania i załatwiania skarg i wniosków w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sanoku
Na podstawie art. 13 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej - (jt. Dz. U. z 2017 r. poz. 1204 z późn. zm.) oraz w związku z art. 223 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1257) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46) zarządza się co następuje:
§ 1
1. Ustala się tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sanoku zwanej dalej „Komendą”.
§ 2
1. Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Sanoku przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków raz w tygodniu tj. w każdy poniedziałek w godz. 13:00 – 15:00.
2. W pozostałych dniach tygodnia w godzinach pracy interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmuje Wydział Organizacyjno – Kwatermistrzowski.
3. Zadania związane z koordynacją i rozpatrywaniem skarg i wniosków realizuje Wydział.
§ 3
1. W Komendzie prowadzi się rejestr skarg i wniosków, zwany dalej „Rejestrem”.
2. Skargi i wnioski wpływające do Komendy podlegają wpisowi do rejestru.
3. Rejestr prowadzony jest przez Naczelnika wydziału organizacyjno – kwatermistrzowskiego
§ 4
1. Komórki organizacyjne Komendy właściwe ze względu na przedmiot sprawy, na wniosek Wydziału, zajmą merytoryczne stanowisko w sprawie złożonych skarg i wniosków, a w razie konieczności przeprowadzą postępowanie wyjaśniające.
2. Komórkę właściwą ze względu na przedmiot sprawy ustala Wydział.
3. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku sporządza Wydział na podstawie pisemnego stanowiska komórki organizacyjnej Komendy właściwej ze względu na przedmiot sprawy.
4. Wydział przedkłada do podpisu Komendantowi Powiatowemu Państwowej Straży Pożarnej w Sanoku zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku.
5. Za terminowe rozpatrywanie skarg i wniosków odpowiedzialni są kierownicy komórek organizacyjnych Komendy właściwych ze względu na przedmiot sprawy oraz Wydział.
§ 5
Traci moc zarządzenie nr 2/2015 Komendanta Powiatowego PSP w Sanoku z dnia 1 czerwca 2015 r. w sprawie ustalania trybu przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
- Pierwsza publikacja:
- 26.11.2020 12:25 kpt. Paweł Giba
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wydział Operacyjno - Rozpoznawczy
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 1.0 | 26.11.2020 12:25 kpt. Paweł Giba |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP