W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Dostępność dla osób niepełnosprawnych

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności serwisu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sieradzu

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Sieradzu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.gov.pl/kppsp-sieradz/ zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sieradzu

  • Data publikacji strony internetowej: 11.12.2020
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 30.03.2023

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:

  • mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
  • pochodzą z różnych źródeł,
  • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
  • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • brak jest gdzieniegdzie poprawnych opisów alternatywnych fotografii lub grafik znalezionych w serwisie. Dokładamy wszelkich starań by wszyscy redaktorzy byli przeszkoleni w zakresie prawidłowego dodawania treści.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Deklarację sporządzono dnia: 2020-12-11 

Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-30

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Kamil Olszewski, adres poczty elektronicznej k.olszewski@lodzkie.straz.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 438281082 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Sieradzu. ul. T. Grzesika i R. Piwnika 1, 98-200 Sieradz, numer telefonu 43 828 10 63.

1. Do budynku prowadzi jedno wejście. Budynek nie jest przystosowany dla osób poruszających się na wózkach.

2. Podoficer dyżurny asystuje gości, aż do momentu dotarcia do wyznaczonego miejsca. W chwili zakończenia wizyty oficer dyżurny również asystuje interesanta do wyjścia.

3. Wejścia nie posiadają głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome
i słabo widzące.

4. Budynek KP PSP jest obiektem trzykondygnacyjnym. Obiekt  ze względu na rozwiązania architektoniczne nie posiada wind. 

5. Budynek  nie posiada  technicznych rozwiązań takich jak pochylnie, platformy itp. Osoba  niepełnosprawna może liczyć na pełną pomoc strażaka asystującego w zakresie odpowiednim do stopnia niepełnosprawności.

6. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.

7. Przed budynkiem nie znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

8. Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynku i poszczególnych pomieszczeń Komendy Powiatowej PSP w Sieradzu i Wojewódzkiego Ośrodka Szkolenia PSP w Łodzi zamiejscowy w Sieradzu. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego. 

9. W budynku jest wyznaczone miejsce do obsługi osób z niepełnosprawnością, które znajduje się na parterze w pokoju 21.

10. W budynku istnieje możliwość skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego przez wykorzystanie zdalnego dostępu online za pomocą aplikacji komputerowej.  

 

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
11.12.2020 07:55 st. kpt. Sławomir Osiewała
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Sławomir Osiewała
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 8.0 31.03.2023 11:32 st. kpt. Sławomir Osiewała
Deklaracja dostępności 7.0 28.02.2023 13:57 st. kpt. Sławomir Osiewała
Deklaracja dostępności 6.0 30.03.2022 12:34 st. kpt. Sławomir Osiewała
Deklaracja dostępności 5.0 05.03.2021 13:00 st. kpt. Sławomir Osiewała
Deklaracja dostępności 4.0 26.01.2021 10:40 st. kpt. Sławomir Osiewała
Deklaracja dostępności 3.0 26.01.2021 09:59 st. kpt. Sławomir Osiewała
Deklaracja dostępności 2.0 26.01.2021 09:58 st. kpt. Sławomir Osiewała
Deklaracja dostępności 1.0 11.12.2020 07:55 st. kpt. Sławomir Osiewała

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}