W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Klauzule informacyjne

KLAUZULE INFORMACYJNE – informacje ogólne

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/45/WE, Lubuski Komendant Wojewódzki  Państwowej Straży Pożarnej informuje, że:
1.    Administratorem przetwarzającym Państwa dane osobowe jest Lubuski Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej w Gorzowie Wielkopolskim ul. Wyszyńskiego 64, tel. 95 733 83 04, e-mail: sekretariat@straz.gorzow.pl.
2.    W Komendzie Wojewódzkiej  w Gorzowie Wlkp. wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod nr tel. 95 733 83 18 lub korzystając z adresu e-mail: inspektor.rodo@straz.gorzow.pl.
3.    Posiadają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 5310300, fax 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl, jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
4.    Dane nie są udostępniane innym odbiorcom, z wyłączeniem podmiotów do tego uprawnionych, tj. podmiotów upoważnionych do odbioru danych na podstawie odpowiednich przepisów prawa oraz podmiotów, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej z Administratorem umowy powierzenia danych osobowych.
5.    Posiadają Państwo prawo do: 
a.    żądania dostępu do treści danych, 
b.    prawo do ich sprostowania, 
c.    ograniczenia przetwarzania, 
d.    wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. 
6.    Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
7.    Przetwarzanie Państwa danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Klauzula informacyjna dotycząca spraw związanych ze skargami i wnioskami oraz rejestrem korespondencji.
1.    Przekazane przez  Państwa dane przetwarzane są w celu prowadzenia spraw związanych ze skargami i wnioskami oraz prowadzenia rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej – na podstawie art. 1 lit. c, e RODO.
2.    Państwa dane osobowe są po zrealizowaniu celu, dla którego były zebrane, archiwizowane przez okres określony w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt dla jednostek Państwowej Straży Pożarnej. 
3.    Podanie przez Państwo danych osobowych jest niezbędne do załatwienia sprawy. 

Klauzula informacyjna dotycząca ruchu interesantów w  obiektach KW PSP w Gorzowie Wlkp.
1.    Wstęp do Komendy Wojewódzkiej PSP w Gorzowie Wlkp., możliwy jest po okazaniu dokumentu tożsamości pracownikowi Biura Przepustek do weryfikacji celu wizyty i zapisania danych w "Ewidencji wizyt".
2.    Państwa dane zbierane są w celu zapewnienia porządku i oraz ochrony bezpieczeństwa i mienia w budynkach KW PSP w Gorzowie Wlkp. – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz e RODO, w związku z art. 5 a Ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz.U. z 2020 r. poz. 735 oraz z 2021 r. poz. 159).
3.    Podanie przez Państwo danych osobowych jest niezbędne, aby wejść do obiektów KW PSP w Gorzowie Wlkp.
4.    Podane dane będą przechowywane przez okres określony w sprawie przepisów właściwych w sprawie materiałów archiwalnych i niearchiwalnych w Państwowej Straży Pożarnej. Po tym czasie dane zostaną usunięte.

Klauzula informacyjna dotycząca monitoringu obiektów
1.    W obiektach Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Gorzowie Wlkp., oraz w ich otoczeniu prowadzona jest rejestracja zapisu w zakresie monitoringu wizyjnego.
2.    Państwa dane osobowe w postaci wizerunku przetwarzane są w celu zapewnienia bezpieczeństwa strażaków i pracowników PSP, zachowania tajemnicy informacji oraz ochrony mienia państwowego w PSP, zabezpieczeniu tego mienia przed uszkodzeniem lub zniszczeniem oraz ustaleniu o majątkowej. Dane mogą służyć do procesów doskonalenia zawodowego, przygotowania analizy działań i ich dokumentowania.
3.    Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest art. 6 ust. 1 lit.c i e RODO.
4.    Dane na rejestratorach zapisywane są w sposób ciągły. Ich okres przechowywania nie przekracza 90 dni, chyba że prawo nakaże dłuższe ich przechowywanie. Nowe dane nadpisywane są na danych już istniejących i w zależności od częstotliwości zapisu rejestratora, mogą być dostępne w czasie nie krótszym niż 7 dni od momentu zapisu.

Klauzula informacyjna dotycząca pracowników KW PSP w Gorzowie Wlkp.
1.    Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji obowiązków z zatrudnienia na umowy o pracy/mianowania.
2.    Podanie przez Panią(a) danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
3.    Odbiorcami Państwa danych osobowych są: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Komendę Główną Państwowej Straży Pożarnej, Lubuski Urząd Wojewódzki, jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej, wskazany przez Państwo bank, urzędy pocztowe, instytucje szkoleniowe, placówki zdrowia, sądy, organy kontroli, firmy ubezpieczeniowe.
4.    Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres przewidziany w przepisach właściwych w sprawie materiałów archiwalnych i niearchiwalnych.

Klauzula informacyjna dotycząca monitoringu wizyjnego zabezpieczenia imprez masowych
1.    Na podstawie art.6 ust.1 lit. c i e RODO na terenie imprez masowych i jej bezpośrednim otoczeniu prowadzona jest obserwacja i rejestracja obrazu zdarzeń w postaci monitoringu wizyjnego.
2.    Wchodząc na obszar objęty monitoringiem wyraża Pani/Pan zgodę na rejestrację wizerunku oraz w konsekwencji do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP, a także oświadcza, że zapoznali się Państwo z informacjami zawartymi w niniejszej klauzuli.
3.    Administrator powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest realizacja zadań publicznych wskazanych w art. 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 961, 1610) oraz na ustawę z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2171);
4.    Monitoring prowadzony jest w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku oraz ochrony osób oraz mienia Państwowej Straży Pożarnej. Państwa dane osobowe w postaci wizerunku przetwarzane będą wyłącznie w celu opisanym powyżej przez administratora.
5.    Mając na uwadze poszanowanie praw autorskich, zapis z monitoringu nie będzie obejmował sceny, na której będą odbywać się występy zespołów.
6.    Posiadają Państwo prawo do: 
a.    dostępu do swoich danych, jednak dostęp ten nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób.
7.    Dane z monitoringu przechowywane będą, aż do nadpisania i w związku z tym dostępne są w czasie nie dłuższym niż 7 dni od momentu zapisu.

Klauzula informacyjna dotycząca spraw związanych z prowadzeniem serwisów społecznościowych KW PSP w Gorzowie Wlkp.

  1. Przekazane przez  Państwa dane osobowe przetwarzane są w zakresie prowadzenia stron KW PSP w Gorzowie Wlkp. w serwisach społecznościowych: facebook i twitter w celu informowania o prowadzonej działalności, promowaniu wydarzeń, promocji instytucji i kształtowania wizerunku oraz w celach komunikacyjnych i statystycznych dotyczących popularności oraz sposobu korzystania z mediów społecznościowych  – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO.
  2. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w czynnościach: - dokonania subskrypcji strony KW  PSP w Gorzowie Wlkp., poprzez kliknięcie ikony „lubię to”, „obserwuj”, „udostępnij, „subskrybuj” itp., - przy wykonaniu reakcji na stronie/kanale poprzez kliknięcie „lubię to”, „skomentuj”, „udostępnij”, „zapisz post”, „podaj dalej” itp., - wysłaniu wiadomości prywatnej do administratorów serwisów społecznościowych poprzez funkcję „wyślij wiadomość”.
  3. Podanie przez Państwa danych jest całkowicie dobrowolne, a w związku ze specyfiką funkcjonowania serwisów społecznościowych informacje o podejmowanych działaniach przez użytkowników na tych stronach są jawne.
  4. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres związany z realizacją ww. celów oraz do czasu ich usunięcia przez administratora lub autora komentarza.  Dane statyczne dotyczące osób odwiedzających strony będą dostępne do czasu ich dostępności  w określonym serwisie.

 

Klauzula informacyjna dotycząca spraw związanych z realizacją zadań określonych w ustawie o ochotniczych strażach pożarnych.

  1. Państwa dane przetwarzane są w celu prowadzenia ewidencji sił i środków ochotniczych straży pożarnych, zapewnienia wsparcia i współdziałania ochotniczych straży pożarnych w celu realizacji zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej w tym uzgodnień w celu właściwego zabezpieczenia przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem gminy, prowadzenie kursów i szkoleń dla OSP, obsługi zawierania umowy na pełnienie funkcji kierowcy w OSP, obsługi świadczeń przysługujących w razie uszczerbku na zdrowiu lub szkody na mieniu powstałych w związku z udziałem w działaniu ratowniczym, akcji ratowniczej, szkoleniu lub ćwiczeniu oraz obsługi świadczenia ratowniczego
  2. Posiadają Państwo prawo do:

a) usunięcia danych, przetwarzanych na podstawie Pani/Pana zgody; w pozostałych przypadkach, w których organ PSP przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji,

b) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których organ PSP posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa.

  1. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym w celu realizacji zadań wynikających z ustawy o ochotniczych strażach pożarnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 2490, z 2022 r. , poz. 1301.

 

Klauzula informacyjna dotycząca obsługi spraw związanych z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

  1. Państwa dane osobowe oraz Państwa przedstawicieli ustawowych będą przetwarzane ze względu na konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z realizacją zadań z zakresu zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej oraz dostępności cyfrowej osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym realizacji wniosków o zapewnienie dostępności;
  2. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych oraz Państwa przedstawicieli ustawowych jest art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz art.18. ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych;
  3. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres związany z realizacją ww. celów zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt dla jednostek Państwowej Straży Pożarnej.

Materiały

Obowiązek informacyjny
Obowiązek​_informacyjny​_2.pdf 0.09MB
Zakres odpowiedzialności oraz podział zadań współadministratorów Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej
Zakres​_odpowiedzialności​_oraz​_podział​_zadań​_współadministratorów​_Systemu​_Wspomagania​_Decyzji​_Państwowej​_Straży​_Pożarnej.pdf 0.16MB
Odpowiedzialność i zadania innych niż PSP jednostek ochrony przeciwpożarowej
Odpowiedzialność​_i​_zadania​_innych​_niż​_PSP​_jednostek​_ochrony​_przeciwpożar.pdf 0.14MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
24.02.2021 13:57 Krzysztof Pietrucki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Informatyki i Łączności
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Klauzule informacyjne 9.0 22.09.2023 12:46 Krzysztof Pietrucki
Klauzule informacyjne 8.0 22.09.2023 12:45 Krzysztof Pietrucki
Klauzule informacyjne 7.0 30.08.2022 10:39 Jacek Targoński
Klauzule informacyjne 6.0 30.08.2022 10:26 Jacek Targoński
Klauzule informacyjne 5.0 29.08.2022 10:03 Jacek Targoński
Klauzule informacyjne 4.0 30.06.2022 13:17 Jacek Targoński
Klauzule informacyjne 3.0 24.02.2021 14:35 Krzysztof Pietrucki
Klauzule informacyjne 2.0 24.02.2021 14:06 Krzysztof Pietrucki
Klauzule informacyjne 1.0 24.02.2021 13:57 Krzysztof Pietrucki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}