W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pytania i odpowiedzi

Jakie warunki trzeba spełnić, aby zarejestrować się w programie?

O wpis na listę przedsiębiorców może się starać każdy przedsiębiorca, który:

  • ma siedzibę na terytorium: Rzeczypospolitej Polskiej, innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,
  • jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny lub podatnik VAT zwolniony.

Podczas rejestracji podaj:

  • nazwę firmy,
  • adres:
    • siedziby (jeśli przedsiębiorca nie jest osobą fizyczną), stałego miejsca prowadzenia działalności albo miejsca zamieszkania (jeśli jesteś osobą fizyczną i nie masz stałego miejsca prowadzenia działalności),
    • poczty elektronicznej przyporządkowany do wykonywanej działalności,
    • strony internetowej, jeśli ją masz,
  • NIP,
  • numery rachunków rozliczeniowych lub imiennych rachunków w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej otwartych dla prowadzonej działalności gospodarczej,
  • numer telefonu przyporządkowany do wykonywanej działalności,
  • imię i nazwisko oraz PESEL osoby, która rejestruje podmiot i jest upoważniona do reprezentowania przedsiębiorcy,
  • listę sklepów (punktów sprzedaży) wraz z adresami, w których będą realizowane bony.

Zaakceptuj wszystkie oświadczenia (warunek konieczny):
⦁    Oświadczam, że jestem przedsiębiorcą mającym siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zarejestrowanemu jako podatnik VAT czynny lub podatnik VAT zwolniony w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931, z późn. zm.).
⦁    Oświadczam, że nie jestem przedsiębiorcą wpisanym na listę, o której mowa w art. 2. ustawy z dnia 13 kwietnia  2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129 i 185).
⦁    Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Podstawa prawna:

  • Art. 16 ust.1 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o wsparciu rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli (Dz. U. poz. 1369)
  • Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 poz. 931, ze zm.)
  • Art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (Dz. U. z 2022  poz. 2324, ze zm.)
Moja firma nie ma profilu zaufanego. Jak mogę zarejestrować się w programie?

Możesz uwierzytelnić się na kilka sposobów. Przez: 

  • profil zaufany, 
  • moje ID, 
  • e-dowód, 
  • aplikację mObywatel.

Wymienione możliwości uwierzytelnienia dotyczą zawsze osoby fizycznej – nie firmy. Nie uwierzytelnia się firma tylko przedsiębiorca jako osoba fizyczna lub osoba uprawniona. 

Czy mogę zmienić dane przedsiębiorstwa po zarejestrowaniu w systemie?

Możesz samodzielnie zmienić następujące dane:

  • nazwę firmy,
  • adres siedziby,
  • numer telefonu do kontaktu,
  • adres strony internetowej.

Dane, które może zmienić tylko administrator z Ministerstwa Cyfryzacji:

  • numer rachunku bankowego, 
  • adres e-mail.

Aby zmienić te dane, napisz wniosek do Ministerstwa Cyfryzacji.

 Jak wygląda weryfikacja, jeśli mam kilka numerów rachunków bankowych?

Po złożeniu wniosku będzie weryfikowany NIP przedsiębiorcy i powiązany z nim numer rachunku rozliczeniowego umieszczony na tzw. białej liście, którą prowadzi Ministerstwo Finansów. Jeżeli masz kilka rachunków bankowych wpisanych na białą listę, we wniosku wpisz tylko jeden z nich.

Nie mam dostępu do maila podanego podczas rejestracji. Jak odzyskać dostęp do konta?

Skontaktuj się z Ministerstwem Cyfryzacji. Administrator może zmienić adres e-mail w systemie. 

Czy mogę dodać do konta firmowego więcej pracowników?

Tak. Pracownicy będą mogli zalogować się do systemu poprzez login i hasło. Będzie można tworzyć subkonta dla sprzedawców i dla administratorów z różnymi poziomami dostępów.

Czy mogę zintegrować sklep internetowy z systemem obsługującym program?

Tak. Zostanie przygotowany API- interfejs programistyczny, który pozwoli na integrację systemu obsługującego program z systemem płacowym sklepu (wraz z instrukcją, jak wgrać program do własnych systemów).

Czy mogę zrezygnować z udziału w programie w trakcie jego trwania? Czy po rezygnacji mogę złożyć wniosek o ponowną rejestrację przedsiębiorstwa?

Tak. W systemie będzie można złożyć rezygnację w dowolnym momencie. Przedsiębiorca, który z własnej woli wystąpił z programu dofinansowania (złożył oświadczenie o rezygnacji), nie może ponownie do niego przystąpić przez okres 3 lat od dnia rezygnacji.

Jak długo jest ważny kod autoryzacyjny wysyłany na numer telefonu?

Kod nie ma terminu ważności, chyba że zostanie wygenerowany nowy kod SMS.

Po jakim czasie otrzymam zwrot pieniędzy na konto? Kto i w jakim terminie będzie się ze mną rozliczał?

Minister właściwy do spraw informatyzacji realizuje płatność za bon w terminie 30 dni od dnia przesłania wniosku rozliczeniowego przez przedsiębiorcę i jego zaakceptowania. Płatność jest zlecana na rachunek wskazany przez przedsiębiorcę.

W jaki sposób przekazać informację, jaka była sprzedaż w poprzednim miesiącu?

Wniosek o rozliczenie zostanie automatycznie wygenerowany w panelu przedsiębiorcy każdego pierwszego dnia miesiąca.

Jeśli wartość rozliczenia wniosku będzie:

  • ujemna – wniosek zostanie automatycznie złożony przez przedsiębiorcę,
  • z wartością zero – wniosek zostanie automatycznie złożony przez przedsiębiorcę,
  • dodatnia – złóż wniosek przez przycisk w zakładce Rozliczenia.

Dla wygenerowanych wniosków otrzymasz e-mail z informacją o możliwości złożenia wniosku lub o ujemnej wartości rozliczenia lub o wartości równej zero.

Jak będzie wyglądać zwrot środków za zrealizowane płatności? 

Złożysz wniosek o zwrot środków przez system na podstawie wygenerowanego raportu. Po złożeniu wniosku, w terminie przewidzianym ustawą, otrzymasz przelew za zrealizowane płatności.

Co z prawami do gwarancji?

Dotychczasowe rozwiązania prawne w tym zakresie pozostają bez zmian. Prawo do gwarancji jest udzielane kupującemu, jak do tej pory.

W jakiej formie przygotować pełnomocnictwo do reprezentowania firmy, jeśli wniosek wypełnia osoba, która nie jest członkiem organu reprezentacyjnego spółki?

Forma pełnomocnictwa zależy od wewnętrznych regulacji firmy.

Czy kod dotyczący dofinansowania może łączyć się z innymi rabatami?

Tak. Bon jest jedynie formą płatności nie rabatu. 

 Jak wygląda kod dotyczący dofinansowania? 

Kod składa się z 16 znaków.

 Czy można masowo wprowadzać sklepy?

  Nie.

Czy można masowo zarejestrować sprzedawców?

Nie

Czy można zarejestrować tylko jednego sprzedawcę, którego profil będzie wykorzystywany całej firmie?

Nie.

Czy każdy pracownik otrzyma swój login i hasło? Jakie dane są wymagane, aby zarejestrować pracownika lub sprzedawcę?

Administrator może dodać użytkownika w roli administratora lub sprzedawcy. Może dodać dowolną ilość użytkowników we wskazanych rolach. Każdy dodany użytkownik ma swój login i hasło.
Aby dodać użytkownika, należy podać:

  • imię i nazwisko,
  • adres e-mail,
  • login (login składa się z NIP-u i maksymalnie 10 znaków alfanumerycznych),
  • rolę.
Czy można zarejestrować jeden sklep i kilka tysięcy pracowników? Czy jeden zarejestrowany sklep wystarczy do obsługi sprzedaży z 3000 sklepów?

Do jednego sklepu użytkownik w roli administratora może dodać dowolną liczbę użytkowników. Wydaje się, że do obsługi 3000 sklepów nie wystarczy jeden sprzedawca.

Czy przy rejestracji 3000 sklepów, każdy sklep ma oddzielny login?

Jeśli sklepy mają różne NIP-y, to tak. Każdy sklep będzie miał swój oddzielny login. Jeśli jeden sklep ma dodane 3000 punktów sprzedaży, to będzie jeden login dla sklepu.

Co zrobić, gdy pracownik wpisze przez pomyłkę błędną wartość urządzenia?

System umożliwia korektę transakcji. Użytkownik systemu może skorygować następujące dane transakcji:

  • kod świadczenia (wyświetlany – brak możliwości edycji),
  • rodzaj laptopa (wybór z listy),
  • cena laptopa netto,  
  • kwota podatku VAT,
  • cena laptopa brutto,
  • producent laptopa,  
  • model laptopa,  
  • numer seryjny laptopa,
  • punkt sprzedaży realizujący płatność (wyświetlany – brak możliwości edycji), 
  • punkt sprzedaży realizujący korektę płatności (wybór z listy).
{"register":{"columns":[]}}