W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Aktualności

11.08.2020

Ostateczna lista samorządów - uczestników projektu "Samorząd bez barier"

W pierwszym tygodniu sierpnia 2020 r. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego - partnerzy projektu "Samorząd bez barier" - zakończyły proces podpisywania umów uczestnictwa w projekcie z wybranymi samorządami, które nadesłały swoje zgłoszenia w procesie rekrutacji.

Zgodnie z założeniami projektu do uczestnictwa we wsparciu zrekrutowano łącznie 36 samorządów szczebla gminnego, powiatowego oraz wojewódzkiego. Szczegółowy wykaz samorządów znajduje się w załączniku dostępnym na dole sekcji Aktualności.

18.05.2020

Wyniki rekrutacji do projektu "Samorząd bez barier"

W związku z zakończonym w dniu 7 maja 2020 roku naborem jednostek samorządu terytorialnego Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego (partner projektu) pragną podziękować wszystkim 58 samorządom, które przesłały swoje zgłoszenia w odpowiedzi na ogłoszenie o rekrutacji do projektu.

Szczegółowe wyniki rekrutacji dostępne są w pliku .pdf znajdującym się na dole sekcji Aktualności. Przygotowane zestawienie nie ma charakteru rankingu, a ujęte w nim jednostki samorządu terytorialnego zostały uszeregowane alfabetycznie w grupach odpowiadających poszczególnym statusom zgłoszenia.

Każdy z samorządów, które przesłały zgłoszenie rekrutacyjne otrzyma odrębną informację o wynikach rekrutacji w formie korespondencji elektronicznej za pośrednictwem platformy e-PUAP oraz wiadomości e-mail wysłanej na adres osoby wyznaczonej do kontaktu wyszczególnionej w formularzu zgłoszeniowym.

W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt e-mailowy pod adresem: dostepnosc@mswia.gov.pl lub telefoniczny pod numerem 723 997 930.

08.05.2020

Rekrutacja JST do projektu "Samorząd bez barier" zakończona

W dniu 7 maja 2020 r. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zakończyło zbieranie zgłoszeń samorządów do uczestnictwa w projekcie "Samorząd bez barier"

W okresie od 23 kwietnia 2020 r. do 7 maja 2020 r. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji przeprowadziło nabór zgłoszeń samorządów do uczestnictwa w projekcie pn. "Samorząd bez barier". 

W wyniku naboru otrzymano 58 zgłoszeń samorządów z terenów województw: mazowieckiego, małopolskiego oraz łódzkiego. Tym samym pierwszy etap procesu rekrutacji - w postaci zbierania zgłoszeń JST - został zamknięty.

 

Lista 36 JST, które zostaną zakwalifikowane do uczestnictwa w projekcie zostanie opublikowana najpóźniej w dniu 18 maja 2020 r.

23.04.2020

Rekrutacja JST do projektu "Samorząd bez barier"

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ogłasza rekrutację jednostek samorządu terytorialnego (JST) do projektu pozakonkursowego Samorząd bez barier.

Uwaga! Rekrutacja została zakończnona w dniu 7 maja 2020 r. Szczegółowe informacje dostępne w odrębnym komunikacie.

Projekt pn. "Samorząd bez barier" ma na celu wsparcie 36 JST w spełnieniu wymogów określonych w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz opracowanie poradnika dla JST dot. dostępności. Samorządy, które zgłoszą się do projektu otrzymają m.in. nieodpłatne szkolenia oraz doradztwo dotyczące poprawy dostępności urzędu (brak wkładu własnego). Szkolenia poprzedzone zostaną audytem dostępności w każdym urzędzie zakwalifikowanym do projektu. Termin szkoleń planowany jest na jesień bieżącego roku.

Zgłoszenia jednostek samorządu terytorialnego do projektu będą przyjmowane od  23 kwietnia do 7 maja 2020 roku. Niezbędne jest przesłanie podpisanego zgłoszenia na adres poczty elektronicznej dostepnosc@mswia.gov.pl

Zgłoszenia należy przesyłać na formularzu, który stanowi załącznik do niniejszego komunikatu (pełen zestaw załączników znajduje się w pliku .zip dostępnym na dole sekcji Aktualności).

Zakres wsparcia:

  1. Szkolenia dla koordynatorów dostępności (4 dni).
  2. Szkolenia z zakresu obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami (3 dni).
  3. Szkolenia z zakresu zatrudniania osób z niepełnosprawnościami (3 dni).
  4. Audyty dostępności urzędów.
  5. Doradztwo indywidualne.
  6. Pomoc w dostosowaniu procedur w urzędzie i wprowadzenie racjonalnych usprawnień.

Samorządy zakwalifikowane do uczestnictwa w projekcie zobowiązane będą do:

  1. Wyznaczenia koordynatora/ ów dostępności w urzędzie.
  2. Zaangażowania pracowników urzędu – w tym koordynatora/ ów dostępności – w proces szkoleniowy oraz doradztwo, zgodnie z ustalonym harmonogramem.
  3. Przeprowadzenia przeglądu procedur z zakresu polityki kadrowej wobec osób z niepełnosprawnością, dostępności obsługi klienta oraz wdrożenia uzgodnionych rekomendacji w urzędzie.
  4. Przeprowadzenia monitoringu dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej urzędu i wdrożenia uzgodnionych rekomendacji w zakresie procedur w urzędzie.

Zadania określone w pkt. 2-4 realizowane będą przy wiodącym wsparciu ekspertów Fundacji Instytut Rozwoju Regionalnego – partnera projektu.

Kryteria wyboru samorządu do projektu:

  1. Samorząd musi mieć wyznaczonego koordynatora dostępności, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami albo zadeklarować jego wyznaczenie najpóźniej w dniu podpisania umowy uczestnictwa o udziale w projekcie.
  2. Pierwszeństwo będą miały jednostki samorządu terytorialnego z województw: mazowieckiego, łódzkiego i małopolskiego (szkolenia organizowane będą w Krakowie, Warszawie, Łodzi).
  3. Połowa miejsc przypadnie gminom z liczbą mieszkańców poniżej 20 tysięcy.
  4. Połowa miejsc przypadnie jednostkom samorządu terytorialnego z liczbą mieszkańców powyżej 20 tysięcy.

UWAGA!

  • Liczba miejsc przydzielonych poszczególnym kategoriom jst może ulec zmianie, z tym, że co najmniej 30% miejsc powinno przypaść gminom z liczbą mieszkańców do 20 tysięcy. Każda jednostka samorządu terytorialnego ma prawo zgłosić od 1 do 2 pracowników na każdy z trzech rodzajów szkoleń. O ostatecznej liczbie uczestników projektu z każdego samorządu decyduje zespół rekrutacyjny.
  • Rekrutacja może zakończyć się przed 7 maja br. jeżeli liczba kompletnych zgłoszeń, które wpłyną do MSWiA przekroczy 47. Rekrutacja może zostać przedłużona jeżeli do 7 maja br. nie wpłynie co najmniej 36 zgłoszeń, które umożliwią wybranie samorządów, zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie rekrutacji.

Lista zakwalifikowanych jednostek samorządu terytorialnego do projektu Samorząd bez barier zostanie opublikowana w maju br. W przypadku nie zawarcia umów z zakwalifikowanymi samorządami, do udziału w projekcie zostaną zaproszone jednostki z listy rezerwowej.

 

Samorządy, które nie zostaną zakwalifikowane do projektu Samorząd bez barier będą mogły skorzystać ze wsparcia, w analogicznym zakresie, w ramach konkursu dotacji, który został ogłoszony przez MSWiA 14 lutego br. Alokacja na konkurs wynosi 40,5 mln zł. Wnioski w ramach pierwszej rundy konkursu będą przyjmowane w okresie od 11 do 26 maja 2020 r. do godziny 15:00.

Ze względu na obowiązek objęcia wsparciem w jednym projekcie konkursowym minimum 20 samorządów, pojedyncze samorządy nie mogą samodzielnie pozyskać wsparcia wyłącznie do swoich potrzeb. Maksymalna wartość wsparcia przypadająca na jeden samorząd to 50 tys. złotych. Wkład własny nie jest wymagany.

Wszystkie szczegóły dotyczące konkursu, w tym regulamin naboru oraz aktualności publikowane są na stronie:

http://ip.mswia.gov.pl/ip2/program-operacyjny-wied/konkursy/konkurs-i-2020

UWAGA!

Jednostki samorządu terytorialnego zakwalifikowane do projektu pozakonkursowego Samorząd bez barier nie mogą otrzymać wsparcia w ramach projektów wybranych do dofinansowania w ramach konkursu (podwójne finansowanie).

Kontakt

Pytania dotyczące rekrutacji i projektu Samorząd bez barier należy przesyłać na adres dostępnosc@mswia.gov.pl

Informacje są również udzielne pod numerem telefonu 723 997 930 w godzinach 8:00 - 15:00.

Szersze informacje o projekcie dostępne są na stronie projektu w zakładce O projekcie.

DOSTĘPNOŚĆ PLUS

Zadania realizowane w ramach projektu ujęte zostały w ramach rządowego programu Dostępność PLUS.

Szerzej o programie:

- Program Dostępność PLUS (pdf) - POBIERZ TUTAJ 

- animacja o programie – ZOBACZ TUTAJ 

 

Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środków budżetu państwa. Działanie 2.18 Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój.

30.10.2019

Ogłoszenie wyników naboru partnera projektu "Samorząd bez barier"

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, działając zgodnie z art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 - 2020 (Dz. U. z 2018 r. poz. 1431, ze zm.), dokonał wyboru partnera do wspólnego przygotowania oraz realizacji projektu „Samorząd bez barier".

Poniżej prezentujemy wyniki oceny naboru partnera do projektu, w kolejności od najwyżej ocenionych:

1. Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego – 45,67 pkt (uzyskuje rekomendację);

2. Fundacja TUS – 39,67 pkt;

3. Gmina Miasta Gdynia – 38,67 pkt;

4. Fundacja Szansa dla Niewidomych – 38,00 pkt;

5. Brzeskie Stowarzyszenie Chorych na SM – 37,67 pkt;

6. Polski Związek Głuchych – 34,67 pkt;

7. Gmina Miejska Legionowo/Urząd Miejski Legionowo – 23 pkt (poniżej wymaganego progu punktowego);

8. Fundacja Biznes Bez Barier – 17,67 pkt (poniżej wymaganego progu punktowego).

Zgłoszenie Spółdzielni Socjalnej FADO wpłynęło po terminie i zgodnie z procedurą zostało pozostawione bez rozpatrzenia.

Zgodnie z treścią ogłoszenia o naborze partnera Komisja konkursowa do oceny zgłoszeń zarekomendowała Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji wybór zgłoszenia Fundacji Instytut Rozwoju Regionalnego, które otrzymało najwyższą liczbę punktów z 50 możliwych do zdobycia.

Zgodnie z rozdz. X. pkt 6 ogłoszenia o naborze partnera od wyników naboru nie przysługuje odwołanie.

24.09.2019

Ogłoszenie o otwartym naborze partnera projektu "Samorząd bez barier"

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 – 2020 (Dz. U. z 2018 r. poz. 1431, z późn. zm.), ogłaszam otwarty nabór na partnera do Projektu pozakonkursowego (partnerskiego) Samorząd bez barier”, w ramach Działania 2.18 „Wysokiej jakości usługi administracyjne” Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

 

I.            Cel partnerstwa:

Wspólne przygotowanie oraz realizacja Projektu pozakonkursowego (partnerskiego) Samorząd bez barier, zwanego dalej „Projektem”, mającego na celu wypracowanie rozwiązań o horyzontalnym charakterze dla poprawy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami do urzędów jednostek samorządu terytorialnego realizujących zadania publiczne[1].

 

II.            Zakres tematyczny partnerstwa:

W ramach partnerstwa przewiduje się wspólną realizację Projektu, który składać się będzie z działań obejmujących w szczególności:

1) podniesienie kompetencji pracowników samorządowych w zakresie stosowania rozwiązań ułatwiających zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami;

2) zwiększenie dostępności urzędów dla osób z niepełnosprawnościami poprzez dostosowanie procedur związanych z obsługą klienta;

3) koordynację polityk publicznych na rzecz dostępności poprzez przeprowadzenie szkoleń dla koordynatorów dostępności.

 

Szczegółowy opis w/w działań znajduje się w załączniku nr 4 do niniejszego ogłoszenia – Fiszka projektu pozakonkursowego koncepcyjnego.

 

III.           Liczba partnerów:

W ramach otwartego naboru Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, jako lider Projektu, planuje wybór jednego partnera.

 

IV.            Planowany okres realizacji oraz budżet projektu:

1.        Planowany okres realizacji projektu wynosi 28 miesięcy. Okres realizacji może zostać wydłużony zgodnie z zasadami realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 – 2020.

2.        Realizacja zadań merytorycznych partnera wyłonionego w naborze finansowana będzie odbywała się ze środków Projektu. Szacowana wartość projektu wynosi 2,3 mln zł. Planowane środki wyodrębnione w budżecie Projektu na finansowanie zadań merytorycznych partnera wynoszą 1 500 000,00 zł (słownie: milion pięćset tysięcy złotych). Niniejsza kwota ma charakter indykatywny, co oznacza, że ostateczna wartość środków przypisana w Projekcie partnerowi uzależniona jest od zakresu powierzonych mu zadań zgodnie z treścią wniosku o dofinansowanie realizacji projektu.

3.        Koszty związane z obsługą administracyjną Projektu, tj. koszty pośrednie, sfinansowane zostaną ze środków przeznaczonych na realizację Projektu i stanowić będą nie więcej niż 10% wartości kosztów bezpośrednich poniesionych i rozliczonych we wnioskach o płatność przez partnera. Koszty pośrednie należy definiować zgodnie z rozdziałem 8.4 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/77628/1_wytyczne_wz_kwalifikowalnosci_wydatkow.pdf

 

V.            Wymagania formalne:

1.      O udział w postępowaniu może ubiegać się kandydat na partnera, który spełnia następujące wymagania:

1)      Jest podmiotem działającym w obszarze wspierania osób z niepełnosprawnościami, w szczególności podmiotem ekonomii społecznej, organizacją pozarządową, spółdzielnią socjalną   – ocena na podstawie treści dokumentów potwierdzających status prawny i zakres działalności kandydata na partnera;

2)      Zakres działań prowadzonych przez kandydata na partnera jest zgodny z celami partnerstwa – ocena na podstawie statutu lub innego dokumentu dot. profilu działalności oraz treści zgłoszenia partnera;

3)      Składający zgłoszenie nie jest podmiotem wykluczonym z możliwości otrzymania dofinansowania, w tym wykluczeniu, o którym mowa w art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869)  – ocena na podstawie oświadczenia.

 

2.      Zgłoszenie powinno zawierać (zgodnie z formularzem zgłoszenia stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia):

1)      Ogólną charakterystykę kandydata na partnera, w tym określenie jego statusu prawnego;

2)      Opis dotychczasowej działalności kandydata na partnera, uwzględniający jego osiągnięcia w realizacji działań w obszarze dostępności; 

3)      Opis koncepcji udziału kandydata na partnera w Projekcie, z uwzględnieniem:

a)        zakresu proponowanych zadań planowanych do realizacji przez kandydata na partnera wraz z uzasadnieniem;

b)        analizy ryzyka realizacji przedsięwzięcia wraz z propozycją działań zaradczych.

4)      Wykaz wybranych zrealizowanych zamówień/prac/projektów/szkoleń w obszarach określonych w pkt II wraz z krótkim opisem ich przedmiotu, grupy docelowej, produktów etc.;

5)      Wykaz osób określonych w pkt IV formularza zgłoszenia, którymi dysponuje kandydat na partnera wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, wykształcenia oraz wskazaniem czynności jakie będą realizować w Projekcie;

6)      Oświadczenie – w pkt IV formularza zgłoszenia – o zatrudnianiu osoby z orzeczoną niepełnosprawnością wraz z deklaracją udziału w/w osoby jako kadra merytoryczna projektu;

7)      Opis potencjału finansowego, organizacyjnego i technicznego kandydata na partnera w zakresie związanym z celami partnerstwa;

8)      Oświadczenie, że składający zgłoszenie nie jest wykluczony z możliwości otrzymania dofinansowania, w tym wykluczeniu, o którym mowa w art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych– oświadczenie zawarte w treści oferty;

9)      Statut (lub inny równorzędny dokument) potwierdzający spełnienie wymagań określonych w pkt. V.1.2).

 

VI.            Sposób i termin składania zgłoszeń:

1.      Termin do składania zgłoszeń wynosi 21 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o naborze na stronie internetowej: administracja.mswia.gov.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. O  zachowaniu terminu decyduje data wpływu zgłoszenia do siedziby Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji bądź data nadania zgłoszenia w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2188, z późn. zm.)

2.      W przypadku złożenia zgłoszenia po terminie, o którym mowa w pkt 1, pozostawia się je bez rozpatrzenia.

3.      Kandydat na partnera może złożyć jedno zgłoszenie w ramach naboru.

4.      Zgłoszenie oraz wszystkie załączniki do zgłoszenia powinny być podpisane przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania kandydata na partnera, zgodnie z zasadami reprezentacji wynikającymi z publicznych rejestrów lub zgodnie z załączonym pełnomocnictwem.

5.      Zgłoszenia należy składać na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do przedmiotowego ogłoszenia, udostępnionego na stronie internetowej: administracja.mswia.gov.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Formularz należy wypełnić w języku polskim, komputerowo.

 

VII.            Miejsce składania zgłoszeń:

Zgłoszenia należy:

1)      w postaci papierowej złożyć w siedzibie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji lub przesłać na adres:

 

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji

Departament Administracji Publicznej

ul. Stefana Batorego 5

02-591 Warszawa

albo

2)      w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu: przesłać na elektroniczną skrzynkę podawczą MSWiA (adres skrzynki ePUAP: /MSWIA/SkrytkaESP) przy wykorzystaniu pisma ogólnego na platformie ePUAP.

 

VIII.            Kryteria oceny merytorycznej zgłoszeń kandydatów na partnera: 

L.P.

Treść kryterium

Maksymalna liczba pkt do zdobycia

1)

Doświadczenie kandydata na partnera w realizacji projektów zbieżnych z celami partnerstwa, w tym:

25

1.1)

Liczba, wartość oraz merytoryczny zakres zrealizowanych prac/zamówień/projektów/szkoleń w zakresie wspierania osób z niepełnosprawnościami;

8

1.2)

Liczba lat doświadczenia posiadanych przez kandydata (instytucję) w realizacji prac/zamówień/projektów/szkoleń na rzecz wspierania dostępności:

Do roku – 1 pkt

Powyżej roku do 3 lat – 3 pkt

Powyżej 3 lat do 5 lat – 5 pkt

Powyżej 5 lat – 7 pkt;

7

1.3)

Doświadczenie we współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego w obszarze przygotowywania i wdrażania rozwiązań mających na celu poprawę dostępności

10

2)

Opis koncepcji udziału w projekcie kandydata na partnera, w tym:

10

2.2)

Zakres proponowanych zadań planowanych do realizacji przez kandydata na partnera wraz z uzasadnieniem;

8

2.2)

Analiza ryzyka realizacji przedsięwzięcia wraz z propozycją działań zaradczych.

2

3)

Deklarowany wkład kandydata na partnera w realizację celu partnerstwa, w tym:

15

3.1

 

A)     Zasoby ludzkie – kadra zaangażowana w realizację Projektu, kwalifikacje, doświadczenie merytoryczne kadry w obszarze pracy na rzecz poprawy dostępności.

 

6

B)     Zasoby ludzkie – deklarowany udział osób z niepełnosprawnością w pracach projektowych jako kadra merytoryczna (np. doradcy, trenerzy, eksperci etc.)

4

3.2

Potencjał organizacyjny – wypracowane procedury, standardy pracy, sposoby działania organizacji mające znaczenie dla realizacji Projektu;

2

3.3

Potencjał techniczny – posiadanie zasobów lokalowych i sprzętu wykorzystywanego lub możliwego do wykorzystania w pracach nad realizacją założeń Projektu.

3

Razem

50

 

 

IX.            Tryb dokonywania wyboru zgłoszenia oraz organizacja pracy Komisji:

1) Oceny zgłoszeń dokonuje komisja powołana przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji spośród pracowników Ministerstwa.

2) Komisja składa się z 4 osób.

3) Komisja podejmuje decyzje większością głosów w obecności co najmniej 3 członków.

4) Członek Komisji nie może wstrzymać się od głosu.

5) W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego Komisji.

6) Komisja dokonuje oceny formalnej zgłoszeń zgodnie z wymogami, o których mowa w rozdz. V i VI niniejszego ogłoszenia.

7) W przypadku stwierdzenia braków formalnych w zgłoszeniu, przewodniczący Komisji wzywa kandydata na partnera do ich usunięcia w terminie 3 dni roboczych od dnia doręczenia wezwania, wraz z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków formalnych w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie zgłoszenia bez rozpatrzenia.

8) Przewodniczący Komisji przekazuje członkom Komisji ocenione pod względem formalnym zgłoszenia w celu dokonania oceny merytorycznej zgłoszeń.

9) Komisja dokonuje oceny merytorycznej zgłoszeń w oparciu o kryteria wskazane w rozdz. VIII niniejszego ogłoszenia oraz przy uwzględnieniu art. 33 ustawy o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowych w perspektywie finansowej 2014-2020.

10) Każdy członek Komisji dokonuje wstępnej oceny merytorycznej każdego zgłoszenia wypełniając Indywidualną Kartę Oceny Zgłoszenia (IKOZ), która stanowi załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia.

11) Sekretarz Komisji na podstawie wypełnionych przez członków Komisji IKOZ oblicza dla każdego zgłoszenia ostateczną ocenę punktową.

12) Ostateczną ocenę zgłoszenia stanowi średnia arytmetyczna liczby punktów przyznanych przez oceniających w IKOZ. Wartość punktową podaje się z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

13) W terminie 30 dni od dnia ogłoszenia Komisja przedstawia Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji rekomendację wyboru partnera, którego zgłoszenie zostało najwyżej ocenione, o ile uzyskał co najmniej 60% ogółu punktów możliwych do otrzymania.

14) Z postępowania w sprawie wyboru partnera do przygotowania i realizacji projektu pozakonkursowego sekretarz Komisji sporządza protokół, który zawiera w szczególności:

a) oznaczenie miejsca i czasu posiedzeń Komisji;

b) imiona i nazwiska członków Komisji, którzy brali udział w posiedzeniu;

c) liczbę zgłoszeń, które wpłynęły do Komisji;

d) liczbę i oznaczenie zgłoszeń spełniających wszystkie wymogi wskazane w ogłoszeniu o otwartym naborze;

e) liczbę i oznaczenie zgłoszeń niespełniających wszystkich wymogów, wskazanych w ogłoszeniu o otwartym naborze, w podziale na zgłoszenia niespełniające wymogów formalnych oraz merytorycznych;

f) wskazanie rekomendacji do wyboru partnera, którego zgłoszenie zostało najwyżej ocenione;

g) wskazanie pozostałych, niż rekomendowane, zgłoszeń spełniających wszystkie wymogi formalne i merytoryczne wskazane w ogłoszeniu o otwartym naborze, w kolejności od najwyżej do najniżej ocenionych;

h) podpisy członków Komisji.

i) Obsługę administracyjno-biurową Komisji zapewnia Departament Administracji Publicznej.

j) Komisja ulega rozwiązaniu z dniem przedstawienia Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji rekomendacji wyboru partnera.

 

X.            Pozostałe informacje. 

1.      Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji zastrzega sobie prawo do unieważnienia naboru bez podania przyczyny.

2.      W przypadku unieważnienia naboru Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji nie ponosi odpowiedzialności za szkody jakie poniósł z tego tytułu podmiot zainteresowany zgłoszeniem swojej kandydatury lub kandydat na partnera, który dokonał zgłoszenia, w szczególności Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji nie ponosi odpowiedzialności za koszty przygotowania zgłoszenia.

3.      Wyniki naboru zostaną ogłoszone na stronie internetowej www.administracja.mswia.gov.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

4.      Po ogłoszeniu wyników naboru, z wybranym partnerem zostanie podpisana umowa o partnerstwie regulująca szczegółowe warunki współpracy i rolę partnera przy przygotowaniu i realizacji Projektu. Projekt umowy stanowi załącznik nr 3 do niniejszego ogłoszenia.

5.      W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiającej zawarcie umowy partnerstwa z wybranym w wyniku naboru partnerem, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji dopuszcza możliwość zawarcia umowy partnerstwa z podmiotem, który jako następny w kolejności został najwyżej oceniony, o ile uzyskał co najmniej 60% ogółu punktów możliwych do otrzymania.

6.      Od ogłoszonego wyniku naboru nie przysługuje odwołanie.

7.      Pytania dotyczące aplikowania do otwartego naboru partnera do wspólnego przygotowania i realizacji Projektu można przesyłać na adres e-mail: lukasz.kozlowski@mswia.gov.pl lub sekretariat.DAP@mswia.gov.pl .

Załączniki (formularze dostępne na dole sekcji Aktualności):

1) Wzór formularza zgłoszenia,

2) Indywidualna Karta Oceny Zgłoszenia (IKOZ),

3) Projekt umowy o partnerstwie na rzecz wspólnej realizacji projektu,

4) Fiszka projektu pozakonkursowego koncepcyjnego.

 

[1] Pojęcia użyte w ogłoszeniu, w szczególności: czym jest dostępność, kto jest odbiorcą wsparcia należy interpretować zgodnie z założeniami Programu rządowego Dostępność Plus 2018-2025, https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/62311/Program_Dostepnosc_Plus.pdf

Materiały

Ostateczna lista zrekrutowanych JST
Ostateczna​_lista​_jst​_zrekrutowanych​_do​_projektu​_Samorzad​_bez​_Barier​_5​_08.pdf 0.47MB
Wyniki rekrutacji JST
Wyniki​_rekrutacji​_.pdf 0.28MB
Rekrutacja JST - załączniki
Dokumenty​_do​_uruchomienia​_rektutacji​_JST.zip 3.82MB
Nabór partnera projektu - załączniki
Nabór​_partnera​_-​_załączniki.zip 0.48MB
{"register":{"columns":[]}}