W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rozpatrywanie spraw

Informacje publiczne, które nie zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej można uzyskać składając wniosek.

Godziny pracy Biura Nadleśnictwa Brzeg

poniedziałek – piątek

od godziny 7:00 do 15:00

Sprawy załatwiane są w godzinach od  7:00  do 15:00  od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni wolnych.

 

Skargi i Wnioski:

Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmuje Nadleśniczy Nadleśnictwa Brzeg lub Zastępca Nadleśniczego Nadleśnictwa Brzeg w każdy poniedziałek w godz. 14:00 – 16:00, po uprzednim uzgodnieniu terminu.

 

Zakres działania poszczególnych działów i stanowisk w Nadleśnictwie Brzeg

Nadleśnictwo jest podstawową, samodzielną jednostką organizacyjną Lasów Państwowych nie posiadającą osobowości prawnej reprezentującą Skarb Państwa w zakresie zarządzanego mienia i działa na podstawie ustawy o lasach oraz na podstawie przepisów wykonawczych do tej ustawy. Nadleśnictwo Brzeg podlega Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Katowicach, która prowadzi nadzór i koordynuje działania na swoim terenie. Ponadto Nadleśnictwo Brzeg dzieli się na 11 leśnictw.
 
Nadleśniczy kieruje całokształtem działalności nadleśnictwa na zasadzie jednoosobowego kierownictwa i ponosi za nią odpowiedzialność, a także reprezentuje nadleśnictwo na zewnątrz.
 
Zastępca nadleśniczego  kieruje Działem Gospodarki Leśnej i pracą leśniczych. Działa w ramach udzielonych przez nadleśniczego uprawnień, pełnomocnictw oraz zakresu czynności.
 
Dział Gospodarki Leśnej realizuje całokształt zadań w dziedzinie: transportu, nasiennictwa, selekcji, szkółkarstwa, hodowli lasu, ochrony lasu w tym ochrony przeciwpożarowej, ochrony przyrody, łowiectwa, zagospodarowania, użytkowania i urządzania lasu, turystyki oraz edukacji, organizacją i realizacją zamówień publicznych dotyczących gospodarki leśnej, administrowanie SILP oraz SIP. Kierowany jest przez zastępcę nadleśniczego.
 
Leśnictwa są podstawową jednostką terenową w nadleśnictwie, w której bezpośrednio prowadzona jest gospodarka leśna. Leśnictwem kieruje leśniczy.
 
Stanowisko do spraw kontroli zajmowane jest w nadleśnictwie przez Inżyniera nadzoru. Prowadzi kontrolę funkcjonalną w nadleśnictwie w zakresie ustalonym przez nadleśniczego lub zastępcę nadleśniczego; współpracuje z zastępcą nadleśniczego w sprawach dotyczących planowania gospodarczego, koordynacji i realizacji prac gospodarczych w nadleśnictwie; prowadzi sprawy związane  z inicjowaniem lub wdrażaniem innowacji.
 
Główny księgowy wykonuje zadania i ponosi odpowiedzialność w zakresie księgowości, prowadzi nadzór nad całokształtem zadań w zakresie: rachunkowości, rozliczeń finansowych i podatkowych, ewidencji księgowej, sprawozdawczości finansowej, kredytowania, analiz ekonomicznych, analiz działalności nadleśnictwa, planowania, należności, wynagrodzeń, sprawozdawczości, windykacji. Główny księgowy kieruje działem finansowo-księgowym.
 
Dział Administracyjno – Gospodarczy realizuje całokształt spraw związanych z budownictwem ogólnym, drogowym i wodnym, administrowaniem majątkiem, zaopatrywaniem pracowników w materiały biurowe, środki techniczne, sprzęt, obsługuje sekretariat, prowadzi składnicę akt. Działem tym kieruje sekretarz.
 
Stanowisko do spraw pracowniczych podlega bezpośrednio nadleśniczemu. Pracownik prowadzi całokształt spraw kadrowych w nadleśnictwie.
 
Stanowisko do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy podlega bezpośrednio nadleśniczemu. Do zadań pracownika należy koordynacja całokształtu spraw związanych z przestrzeganiem przepisów i zasad bhp w nadleśnictwie, analizowanie przyczyn wypadków przy pracy i skutków chorób zawodowych, a także stanu zdrowotnego załogi, organizowanie badań, szczepień i innej działalności profilaktycznej oraz podejmowanie środków zaradczych w tym zakresie. Ponadto prowadzi nadzór nad lasami nie stanowiącymi własności Skarbu Państwa oraz zajmuje się prowadzeniem spraw związanych z kancelarią tajną i obronnością kraju.
 
Posterunek Straży Leśnej jest komórką organizacyjną przy nadleśnictwie, powołaną do zwalczania przestępstw i wykroczeń z zakresu szkodnictwa leśnego oraz wykonywaniem innych zadań związanych z ochroną mienia Skarbu Państwa, będącego w zarządzie Nadleśnictwa Andrychów. Posterunkiem kieruje komendant, podległy bezpośrednio nadleśniczemu. Skład osobowy posterunku stanowią strażnicy, bezpośrednio podlegli komendantowi posterunku.

W regulaminie organizacyjnym dostępnym w zakładce "Prawo i organizacja" znajdują się  szczegółowe informacje dotyczące zakresów działania poszczególnych działów Nadleśnictwa.

Rozpatrywanie najczęściej występujących spraw 

  • użytkowanie lasu, obrót drewnem - praowadzenie spraw z zakresu pozyskania, marketingu i sprzedaży surowca drzewnego oraz produktów niedrzewnych - tel: 77 404 80 35
  • zagospodarowanie lasu - prowadzenie spraw z zakresu hodowli lasu, nasiennictwa i selekcji, ochrony lasu i ochrony przyrody; tel: 77 404 80 48 - hodowla,
  • ochrona lasu, łowiectwo, ochrona przyrody - sprawy dot. m.in.: prowadzenie spraw dot. planów łowieckich, odwołań od wielkosci odszkodowań w trybie ustawy prawo łowieckie;  prognozowanie, monitoring i zwalczanie szkodliwych owadów lesnych; pomniki przyrody; ochrona strefowa, itp. - tel: 77 404 80 45
  • edukacja leśna - sprawy dot. m.in. edukacji przyrodniczo-leśnej (w sprawach organizowania lekcji i zajęć edukacyjnych, akcji edukacyjno-promocyjnych, korzystanie z obiektów edukacyjnych nadleśnictwa) - tel: 77 404 80 45
  • turystyka, lasy niepaństwowe - uzgadnianie rajdów turystycznych, rowerowych; zgody na organizowanie pikników, ognisk, imprez masowych na terenie lasów; uzgadnianie lokalizacji i przebiegu ścieżek rowerowych, szlaków konnych; sprawy dotyczące wydawania i realizacji decyzji nakazujących w LNP, informacje o procedurach związanych z prowadzeniem gospodarki w lasach niepaństwowych, zadania służby leśnej w ramach nadzoru nad LNP, itp - tel: 77 404 80 45
  • sprawy pracownicze - sprawy dot. m.in. : wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu, dokumentów związanych z zatrudnieniem, dokumentów związanych z uzyskaniem uprawnień emerytalnych i rentowych (Rp-7), prowadzenie dokumentacji dot. naboru na wolne stanowiska pracy, dot. szkoleń pracowniczych, podnoszenia kwalifikacji, itp.; II koordynator czynności kancelaryjnych w EZD - tel: 77 404 80 39
  • stan posiadania  - sprawy dot. m.in. : realizacji umów dzierżawy gruntów; organizowanie przetargów na dzierżawę gruntów, , itp.; sprawy pierwokupu lasów; korzystanie z gruntów leśnych w ramach działalnosci gospodarczej; sprawy dot. m.in.; dzierżaw i wylesień gruntów, zmiana sposobu uzytkowania gruntów, korzystania z gruntów leśnych na potrzeby obsługi infrastruktury przesyłowej (energia elektryczna, gaz, itp.), zakup lasów, sprzedaż nieruchomosci, itp. - tel: 77 404 80 41
  • ochrona przeciwpożarowa - sprawy związane z ochroną przeciwpożarową obszarów leśnych. - tel: 77 404 80 45
  • urządzanie lasu, leśna mapa numeryczna - sprawy dot. m.in.; leśnej mapy numerycznej, problematyki urządzenia lasu, aktualizacji opisów taksacyjnych lasu, geodezyjnego potwierdzania granic nieruchomosci. - tel: 77 404 80 41
  • zamówienia publiczne - sprawy dot. postepowań w trybie ustawy Pzp. - Tel: 77 404 80 43
  • gospodarka mieszkaniowa, budownictwo, inwestycje, remonty - sprawy dot. m.in.: umowy najmu lokali, umowy udostępnienia, inwestycje, nadzór nad robotami, prowadzenie ewidencji dróg, energii elektrycznej, itp. - Tel: 77 404 80 43

    Informacje publiczne, które nie zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej  PGL LP można uzyskać składając wniosek

Materiały

Wniosek o udostepnienie danych
Wniosek​_o​_udostepnienie​_danych​_nowy.doc 0.03MB
Wniosek o udostepnienie danych
Wniosek​_o​_udostepnienie​_danych​_nowy.pdf 0.14MB
Zarządzenie nr 49/2023 Nadleśniczego Nadleśnictwa w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w PGL LP Nadleśnictwo Brzeg
Zarządzenie​_nr​_49​_2023.pdf 1.00MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.08.2021 15:01 KAMIL ŚLEDZIONA
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Kamil Śledziona
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Rozpatrywanie spraw 4.0 14.08.2025 15:00 Michał Pater
Rozpatrywanie spraw 3.0 14.08.2025 14:59 Michał Pater
Rozpatrywanie spraw 2.0 10.01.2024 11:13 KAMIL ŚLEDZIONA
Rozpatrywanie spraw 1.0 10.08.2021 15:01 KAMIL ŚLEDZIONA

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}